AI Scambaiters: O2, dolandırıcıların zamanını boşa harcamak için AI Granny'yi yarattı ile
O2 YouTube'da
İngiliz telefon şirketi Virgin Media O2 tarafından en iyi dolandırıcılık avcısı olarak yaratılan, yapay zeka tarafından üretilen bir büyükanne olan Daisy ile tanışın. Daisy'nin tek amacı bütün gün dolandırıcılarla konuşmak, böylece gerçek insanların konuşmasına gerek kalmaz.
Daisy ilk kez 14 Kasım'da ilk kez sahneye çıktı ve şu ana kadar dolandırıcılarla 1000'den fazla konuşma yaptı; bunların en uzunu yaklaşık 40 dakika sürdü; teknoloji konusunda bilgisizliği nedeniyle onları hayal kırıklığına uğrattı ve torunları hakkında alakasız hikayeler anlatarak zamanlarını boşa harcadı.
Virgin Media O2 dolandırıcılık direktörü Murray Mackenzie şunları söyledi: “Dolandırıcılığı önleme ekibimizin en yeni üyesi Daisy, dolandırıcılara karşı durumu tersine çeviriyor; onları sadece hatta tutarak kendi zalim oyunlarında zekasıyla ve manevralarıyla alt ediyor.” bir açıklamada.
Daisy bir insan gibi görünse de aslında bir büyükannenin karakter uygulamasına sahip bir yapay zeka geniş dil modelidir. Dolandırıcıları dinleyerek ve onların sesini metne çevirerek çalışıyor. Daha sonra yapay zeka, aldığı spesifik dolandırıcılık eğitimine dayanarak uygun bir yanıt bulmak için geniş veritabanında arama yapar ve Daisy'nin yanıtlaması için bu metin yanıtını konuşmaya çevirir. Tüm bunlar hiçbir ek girişe gerek kalmadan saniyeler içinde gerçekleşir.
Şirket, CBS'ye Daisy'yi eğitmek için bilinen dolandırıcılarla çalıştıklarını ve Daisy'nin telefon numarasının Birleşik Krallık'taki tüketicileri hedef alan dolandırıcılar tarafından kullanılan çevrimiçi “kupa listeleri” listesine eklenmesini sağlamak için numara tohumlama adı verilen bir taktik kullandıklarını söyledi. Aradıklarında Daisy'nin dolandırıcıları meşgul etmek için “dünya kadar vakti var”.
Virgin Media O2, dolandırıcıların zamanını boşa harcamanın yanı sıra, tüketicileri kiminle konuşuyor olabilecekleri konusunda dikkatli olmaları konusunda uyararak dolandırıcılığa dikkat çekmeyi umuyor.
Mackenzie, “Daisy aynı zamanda telefonun diğer ucundaki biri ne kadar ikna edici olursa olsun, her zaman düşündüğünüz kişi olmadığının da bir hatırlatıcısıdır” dedi.
Şirketin araştırmasına göre, İngiliz halkının %69'u bir dolandırıcılığın hedefi olduğunu bildirdi ve şirket, geçen yıl şüpheli dolandırıcılık işlemlerini 250 milyon £'dan (260 milyon $) fazla yakaladığını ve engellediğini söyledi.
Virgin Media O2 COO'su Rob Orr, “Sahtekarlık, profesyonel çağrı merkezlerini işleten organize dolandırıcı çetelerinin her günün her saniyesinde Britanyalıları amansızca hedef almasıyla birlikte salgın düzeyinde” dedi.
“Savunmamızı sürekli olarak güçlendiriyoruz ve bu çetelerin neyin peşinde olduğuna dair inandırıcı kanıtlar paylaşıyoruz, ancak gerçek bir caydırıcılık olmadığında, bu suçlular kovuşturma tehdidi olmadan defalarca hırsızlık yapabilir.”
Dolandırıcılık ABD'de de büyük bir sorundur. Arayan kimliği ve telefon engelleme uygulaması TrueCaller'a göre, Amerikalılar ayda ortalama 2,9 milyar istenmeyen veya spam çağrı alıyor. Bu, kullanıcı başına ayda yaklaşık sekiz spam çağrı anlamına gelir.
Daisy'nin Amerika versiyonu olmasa da, birçok ABD telefon şirketi olası bir dolandırıcılığı veya otomatik aramayı tespit edebilen arama tarama yazılımına sahiptir.
13 Kasım'da Google, Pixel telefonu için bir adım daha ileri giderek yaptığınız aramaları dinleyecek yeni bir yapay zeka özelliğini duyurdu. Google AI, arayanın acilen para transferi talep etmesi veya hesap giriş bilgilerinizi veya banka bilgilerinizi istemesi gibi yaygın olarak dolandırıcılıkla ilişkilendirilen konuşma kalıplarını tespit ederse alarm çalacak veya titreyecektir.
Telefon şirketleri ve dolandırıcılar yapay zeka ile kendi amaçları doğrultusunda yenilikler yapmaya devam ederken tüketicilerin yapabileceği en iyi şey uyanık kalmaktır.
O2'nin bir sözcüsü CBS'ye şöyle konuştu: “İpuçları ve püf noktaları açısından, ister çevrimiçi alışveriş yapın, ister e-postalarınızı gözden geçirin, ister aniden bir telefon görüşmesi alın, her zaman tetikte olmanız önemlidir.” “Müşterileri hiçbir zaman arayıp tam şifrelerini, tek kullanımlık şifrelerini veya banka bilgilerini telefon üzerinden istemiyoruz, dolayısıyla bu tür aramaların dolandırıcılık olduğu garantidir. Aldığınız bağlantıları her zaman kontrol edin ve eğer bir şey gerçek olamayacak kadar iyi geliyorsa, hemen kontrol edin. muhtemelen öyledir.”
Mikayla Denault
bu rapora katkıda bulunmuştur.
Haberler'den daha fazlası
O2 YouTube'da
İngiliz telefon şirketi Virgin Media O2 tarafından en iyi dolandırıcılık avcısı olarak yaratılan, yapay zeka tarafından üretilen bir büyükanne olan Daisy ile tanışın. Daisy'nin tek amacı bütün gün dolandırıcılarla konuşmak, böylece gerçek insanların konuşmasına gerek kalmaz.
Daisy ilk kez 14 Kasım'da ilk kez sahneye çıktı ve şu ana kadar dolandırıcılarla 1000'den fazla konuşma yaptı; bunların en uzunu yaklaşık 40 dakika sürdü; teknoloji konusunda bilgisizliği nedeniyle onları hayal kırıklığına uğrattı ve torunları hakkında alakasız hikayeler anlatarak zamanlarını boşa harcadı.
Virgin Media O2 dolandırıcılık direktörü Murray Mackenzie şunları söyledi: “Dolandırıcılığı önleme ekibimizin en yeni üyesi Daisy, dolandırıcılara karşı durumu tersine çeviriyor; onları sadece hatta tutarak kendi zalim oyunlarında zekasıyla ve manevralarıyla alt ediyor.” bir açıklamada.
Daisy bir insan gibi görünse de aslında bir büyükannenin karakter uygulamasına sahip bir yapay zeka geniş dil modelidir. Dolandırıcıları dinleyerek ve onların sesini metne çevirerek çalışıyor. Daha sonra yapay zeka, aldığı spesifik dolandırıcılık eğitimine dayanarak uygun bir yanıt bulmak için geniş veritabanında arama yapar ve Daisy'nin yanıtlaması için bu metin yanıtını konuşmaya çevirir. Tüm bunlar hiçbir ek girişe gerek kalmadan saniyeler içinde gerçekleşir.
Şirket, CBS'ye Daisy'yi eğitmek için bilinen dolandırıcılarla çalıştıklarını ve Daisy'nin telefon numarasının Birleşik Krallık'taki tüketicileri hedef alan dolandırıcılar tarafından kullanılan çevrimiçi “kupa listeleri” listesine eklenmesini sağlamak için numara tohumlama adı verilen bir taktik kullandıklarını söyledi. Aradıklarında Daisy'nin dolandırıcıları meşgul etmek için “dünya kadar vakti var”.
Virgin Media O2, dolandırıcıların zamanını boşa harcamanın yanı sıra, tüketicileri kiminle konuşuyor olabilecekleri konusunda dikkatli olmaları konusunda uyararak dolandırıcılığa dikkat çekmeyi umuyor.
Mackenzie, “Daisy aynı zamanda telefonun diğer ucundaki biri ne kadar ikna edici olursa olsun, her zaman düşündüğünüz kişi olmadığının da bir hatırlatıcısıdır” dedi.
Şirketin araştırmasına göre, İngiliz halkının %69'u bir dolandırıcılığın hedefi olduğunu bildirdi ve şirket, geçen yıl şüpheli dolandırıcılık işlemlerini 250 milyon £'dan (260 milyon $) fazla yakaladığını ve engellediğini söyledi.
Virgin Media O2 COO'su Rob Orr, “Sahtekarlık, profesyonel çağrı merkezlerini işleten organize dolandırıcı çetelerinin her günün her saniyesinde Britanyalıları amansızca hedef almasıyla birlikte salgın düzeyinde” dedi.
“Savunmamızı sürekli olarak güçlendiriyoruz ve bu çetelerin neyin peşinde olduğuna dair inandırıcı kanıtlar paylaşıyoruz, ancak gerçek bir caydırıcılık olmadığında, bu suçlular kovuşturma tehdidi olmadan defalarca hırsızlık yapabilir.”
Dolandırıcılık ABD'de de büyük bir sorundur. Arayan kimliği ve telefon engelleme uygulaması TrueCaller'a göre, Amerikalılar ayda ortalama 2,9 milyar istenmeyen veya spam çağrı alıyor. Bu, kullanıcı başına ayda yaklaşık sekiz spam çağrı anlamına gelir.
Daisy'nin Amerika versiyonu olmasa da, birçok ABD telefon şirketi olası bir dolandırıcılığı veya otomatik aramayı tespit edebilen arama tarama yazılımına sahiptir.
13 Kasım'da Google, Pixel telefonu için bir adım daha ileri giderek yaptığınız aramaları dinleyecek yeni bir yapay zeka özelliğini duyurdu. Google AI, arayanın acilen para transferi talep etmesi veya hesap giriş bilgilerinizi veya banka bilgilerinizi istemesi gibi yaygın olarak dolandırıcılıkla ilişkilendirilen konuşma kalıplarını tespit ederse alarm çalacak veya titreyecektir.
Telefon şirketleri ve dolandırıcılar yapay zeka ile kendi amaçları doğrultusunda yenilikler yapmaya devam ederken tüketicilerin yapabileceği en iyi şey uyanık kalmaktır.
O2'nin bir sözcüsü CBS'ye şöyle konuştu: “İpuçları ve püf noktaları açısından, ister çevrimiçi alışveriş yapın, ister e-postalarınızı gözden geçirin, ister aniden bir telefon görüşmesi alın, her zaman tetikte olmanız önemlidir.” “Müşterileri hiçbir zaman arayıp tam şifrelerini, tek kullanımlık şifrelerini veya banka bilgilerini telefon üzerinden istemiyoruz, dolayısıyla bu tür aramaların dolandırıcılık olduğu garantidir. Aldığınız bağlantıları her zaman kontrol edin ve eğer bir şey gerçek olamayacak kadar iyi geliyorsa, hemen kontrol edin. muhtemelen öyledir.”
Mikayla Denault
bu rapora katkıda bulunmuştur.
Haberler'den daha fazlası