Birlikte Williamsilk evi olan Franco Colapinto içinde Formül 1derin bir krizin ardından kendini yeniden inşa eden bir dev; AlpPilar yerlisinin 2025'te yarışacağı – çok yıllık bir sözleşmeyle yedek sürücü olarak onaylandığı – büyük bir üretici olarak doğdu, bu yüzyılın başında altın çağını yaşadı ve en büyük yarışın başkahramanını yeniden işe aldı. F1'deki skandalın takım olarak yeniden ortaya çıkması, ancak gridin yarısının onlarca yıldır kullandığı motorlara yatırım yapılmaması.
Flavio BriatoreNelson Piquet Jr.'ı 2008 Singapur GP'sinde Renault takım arkadaşı Fernando Alonso'ya fayda sağlamak için Crash Gate olarak bilinen yere kaza yapmaya gönderen kişi, padoğa fethettiği bir varlık olan Colapinto'yu alma konusundaki ilgisini asla gizlemedi. Her zaman damalı bayrağı gördüğü ilk beş yarışında (hatta ikisinde puan bile aldı).
Las Vegas GP'si başlamadan önce, Arjantinli sürücüyü sezon sonuna kadar padokta ve Albiceleste taraftarlarının kulaklarında yankılanmaya devam eden bir sözle övdü. “Sadece ben değil, herkes onu takımda istiyor. Onun çok iyi olduğunu düşünüyorum.” ESPN'e söyledi.
Ve son olarak, birçok müzakerenin ardından, Formula 1'de iş dünyasının yetenekli bir uzmanı olan İtalyan iş adamı, 21 yaşındaki Arjantinli pilotun fiyatının düşeceğini ve Williams'ın 20 milyon dolar olarak değer verdiği kadar fahiş bir fiyat olmayacağını umuyordu. Üçü Buenos Aires yerlisi için emeklilikle sonuçlanan son dört yarışta Briatore hedefine ulaştı. Alpine, perşembe günü kendi ağlarında “Çok yıllı bir sözleşmeyle aramıza katılıyor. Franco 2025'te yedek sürücümüz olacak” dedi.
Alpine genç bir sürücüyü geliştirmek için en iyi yer mi? Bunu bilmek zor çünkü Kendi oluşturduklarına yer bırakmayan bir yapıdır. Jack Doohan aslında Alpine Academy'nin ilk takıma terfi eden ilk pilotu. Kağıt üzerinde plan Oscar Piastri'nin 2023'te Formula 3 ve Formula 2 şampiyonu olmasıydı. Ancak Avustralyalı pilotun zaten McLaren ile bir ön sözleşmesi vardı ve Fransızların eğitimine para katkıda bulunmasını pek umursamıyordu.
F1'deki son etapta sürücüler Renault/Alpine'e ulaştı diğer takımlardan: Daniel Ricciardo, Carlos Sainz ve Pierre Gasly Red Bull'un ürünleri; Esteban Ocon, menajeri Toto Wolff sayesinde Mercedes tarafından işe alındı, Nico Hulkenberg, Almanya'daki kapsamlı kariyerinin ardından yedek sürücü olarak Williams'ın tercihi oldu ve ilk olarak Kevin Magnussen geçti. McLaren aracılığıyla. Daha eskilerde Jolyon Palmer, Renault'nun onu satın alması ve şampiyonluğa yükselmesinden bir yıl önce Lotus test pilotuydu.
Ancak Alpine ve Briatore aynı şekilde ele alınmıyor. Temsilci olarak İtalyan oyuncu, başından itibaren Benetton ve Renault ile iki kez şampiyon olan Michael Schumacher ve Fernando Alonso'yu yakaladı ve onlara eşlik etti.. Şimdi bunu Colapinto ile yapacak. Ve bu arka plana bakıldığında, İtalyan oyuncunun aynı zamanda menajeri olmayı da hedefleyeceği yönünde söylentiler zaten var. Eğer öyleyse, Formula 1'de kalmanın, María Catarineu ve Jamie Campbell-Walter'ın 2019'dan bu yana kariyerini sürdürdüğü Arjantinli pilot için beklenmedik bir maliyeti olacak.
Franco Colapinto, temsilcisi Maria Catarineu ve Alpine'ın baş danışmanı Flavio Briatore ile birlikte.
Para yok: Briatore'nin Renault motor bölümünün yaptığı düzenleme
Renault'nun Formula 1'deki geçmişi, Jean-Pierre Jabouille'in sezonun son beş yarışına katıldığı 1977 yılına dayanıyor. 1979'a gelindiğinde takım, İnşaatçılar Şampiyonası'nda zaten altıncıydı, ancak kalitedeki sıçrama şu şekilde sağlandı: İlk F1 zaferini 1981 Fransa Grand Prix'sinde alan Alain Prost, Fransız takımıyla sekizinci yarışına çıktı.
Alain Prost, Flavio Briatore ile birlikte. Fotoğraf EFE/Kerim Ökten
Her ne kadar Renault ile kazandığı dört şampiyonluğun hiçbirini kazanamasa da (1985, 1986 ve 1989'da McLaren'la ve 1993'te Williams'la şampiyondu), Prost, takımı 1981 ve 1982'de üçüncü sıraya taşımada kilit rol oynadı. 1983'te Ferrari'nin sadece 10 puan gerisinde ikinciliğe yükseldi. Aynı yıl Renault, Ford'un daha önce sahip olduğu Lotus'u da motorize etmeye başladı; 1984'te – Alain McLaren'e döndüğünde – Ligier'i ve bir yıl sonra da Tyrrell'i müşteri olarak ekledi. Ancak F1'deki ilk aşaması sona ermek üzereydi: 1986'da Renault artık bir takım değildi ve 1987'de de motor tedarikçisi değildi. 90'larda Williams, Ligier, McLaren ve Benetton'la geri döndü.
Video
Colapinto'yu Alpine'e getirebilecek iş adamı Flavio Briatore kimdir?
Takım olarak ikinci aşaması en başarılısıydı: 1986'da Toleman takımını satın alan Benetton'u İngiliz Jenson Button ve İtalyan Jarno Trulli'nin pilot olarak almasıyla 2002 şampiyonasında geri döndü. Geleceğin anahtarı olan Fernando Alonso, 2003 yılında Button'ın (BAR'a giden) yanında yer aldı, daha sonra Jacques Villeneuve ve Giancarlo Fisichella'yı ortak olarak kullandılar ve sonunda İspanyol dünya şampiyonuyken iki kez İnşaatçılar şampiyonluğunu kazandılar ( 2005 ve 2006).
Briatore ve Fernando Alonso Renault'da altın çağını kutluyor
Ancak Renault grupta en önde yer alamadı; 2003'ten bu yana her zaman en az bir yarış kazanmasına rağmen 2007'de herhangi bir zafer elde edemedi. Orta bölgeye düştü ve McLaren'daki deneyiminden sonra Alonso'nun dönüşü bile Crash Gate'e yol açan patlamayı önleyemedi.. Flavio Briatore, Pat Symonds ve Nelson Piquet Jr.'ı suçlu bulan soruşturmanın ardından ekip, ana sponsorunu (ING) kaybetti ve motor tedariğine odaklanmaya geri döndü. Fena gitmedi: Red Bull, 2010 ve 2013 yılları arasındaki şampiyonluklarla en başarılı ortaklıklarıydı. Sonunda Lotus, 2012 ile 2015 yılları arasında onun yerini alırken, Renault şebekenin neredeyse yarısına güç sağlıyordu.
Ancak 2015 yılının sonunda Lotus'tan aldığı 250 milyon dolarlık borç sayesinde F1'de üçüncü dönem fırsatı açıldı. bir poundun sembolik toplamı için. Rüya gibi bir geri dönüş değildi: 2018'de en iyi pozisyonunun dördüncü olduğu İnşaatçılar Şampiyonası'nda dokuzuncu oldu.
2021'de bu hamle riskliydi: Renault'yu Alpine'e dönüştürün (Fransızların 2014'te satın aldığı rallide doğan marka) ve son şampiyonu Alonso için üçüncü periyoda başlıyor. F1'deki son müşterisi McLaren'ı kaybettiMercedes tarafından çalıştırılmaya başlandı ve bir yıl sonra Piastri'yi de aldı.
Geçen yıl Forbes şirkete 1,4 milyar dolar değer biçerken, golfçüler gibi sporcular da Rory McIlroy Yatırımcı olarak katılıp kendilerini sattılar Hisselerin %24'ü Amerika Birleşik Devletleri'nden (Diğer Sermaye) çeşitli aktörlerden oluşan bir yatırım konsorsiyumuna, Ryan Reynolds200 milyon euro karşılığında.
Bu geçmişe, pek çok masrafla birlikte kötü yönetilen bir takım da eklenince, Haziran ayında Briatore'nin danışman olarak gelişi duyurulduğunda, İtalyan oyuncu, sözleşmeyi imzaladıktan sonra, satışın kolaylaştırıcısı olarak görüldü. Mercedes ile 2030 yılına kadar F1 takımının pilotu olma anlaşmasımotor bölümünü yok ediyor.
Şimdilik bunlar sadece söylenti. Ancak gerçek olan, birkaç pilot da dahil olmak üzere personelin yeniden yapılandırılması ve azaltılmasıdır. “Bu yıl çok fazla temizlik yaptık. Yapmaya da devam ediyoruz. 2025 projesine müdahale etmemek adına gerçek anlamda evrimsel bir adım attık ve attığımız adım net bir şekilde 2025 yönünde oldu. Geriye kalanlar yalnızca takıma odaklanmış durumda ve diğer herkes gitmiş. Geldiğimde 1.150 kişi vardı, şimdi 850 kişi var“Briatore, Colapinto'yu imzalamayı başaran aynı adamın, Latin pazarının ve onunla birlikte gelen sponsorların Interlagos'ta gururla söyledi.
Flavio BriatoreNelson Piquet Jr.'ı 2008 Singapur GP'sinde Renault takım arkadaşı Fernando Alonso'ya fayda sağlamak için Crash Gate olarak bilinen yere kaza yapmaya gönderen kişi, padoğa fethettiği bir varlık olan Colapinto'yu alma konusundaki ilgisini asla gizlemedi. Her zaman damalı bayrağı gördüğü ilk beş yarışında (hatta ikisinde puan bile aldı).
Las Vegas GP'si başlamadan önce, Arjantinli sürücüyü sezon sonuna kadar padokta ve Albiceleste taraftarlarının kulaklarında yankılanmaya devam eden bir sözle övdü. “Sadece ben değil, herkes onu takımda istiyor. Onun çok iyi olduğunu düşünüyorum.” ESPN'e söyledi.
Ve son olarak, birçok müzakerenin ardından, Formula 1'de iş dünyasının yetenekli bir uzmanı olan İtalyan iş adamı, 21 yaşındaki Arjantinli pilotun fiyatının düşeceğini ve Williams'ın 20 milyon dolar olarak değer verdiği kadar fahiş bir fiyat olmayacağını umuyordu. Üçü Buenos Aires yerlisi için emeklilikle sonuçlanan son dört yarışta Briatore hedefine ulaştı. Alpine, perşembe günü kendi ağlarında “Çok yıllı bir sözleşmeyle aramıza katılıyor. Franco 2025'te yedek sürücümüz olacak” dedi.
“BWT Alpine Formula 1 takımına katılma fırsatı bulduğum için çok heyecanlıyım. Williams, Formula 1'de yarışma hayalimi gerçeğe dönüştürdü ve bunun için her zaman minnettar olacağım. Şimdi yeni bir sayfa açmanın zamanı geldi ve Alpine ile bu zorlu mücadeleyi üstlenmek gerçek bir onurdur” dedi Colapinto.Haydi FRANCO
Çok yıllı bir anlaşmayla aramıza katılıyor. Franco 2025'te Yedek Sürücümüz olacak
— BWT Alpine Formula 1 Takımı (@AlpineF1Team) 9 Ocak 2025
Alpine genç bir sürücüyü geliştirmek için en iyi yer mi? Bunu bilmek zor çünkü Kendi oluşturduklarına yer bırakmayan bir yapıdır. Jack Doohan aslında Alpine Academy'nin ilk takıma terfi eden ilk pilotu. Kağıt üzerinde plan Oscar Piastri'nin 2023'te Formula 3 ve Formula 2 şampiyonu olmasıydı. Ancak Avustralyalı pilotun zaten McLaren ile bir ön sözleşmesi vardı ve Fransızların eğitimine para katkıda bulunmasını pek umursamıyordu.
F1'deki son etapta sürücüler Renault/Alpine'e ulaştı diğer takımlardan: Daniel Ricciardo, Carlos Sainz ve Pierre Gasly Red Bull'un ürünleri; Esteban Ocon, menajeri Toto Wolff sayesinde Mercedes tarafından işe alındı, Nico Hulkenberg, Almanya'daki kapsamlı kariyerinin ardından yedek sürücü olarak Williams'ın tercihi oldu ve ilk olarak Kevin Magnussen geçti. McLaren aracılığıyla. Daha eskilerde Jolyon Palmer, Renault'nun onu satın alması ve şampiyonluğa yükselmesinden bir yıl önce Lotus test pilotuydu.
Ancak Alpine ve Briatore aynı şekilde ele alınmıyor. Temsilci olarak İtalyan oyuncu, başından itibaren Benetton ve Renault ile iki kez şampiyon olan Michael Schumacher ve Fernando Alonso'yu yakaladı ve onlara eşlik etti.. Şimdi bunu Colapinto ile yapacak. Ve bu arka plana bakıldığında, İtalyan oyuncunun aynı zamanda menajeri olmayı da hedefleyeceği yönünde söylentiler zaten var. Eğer öyleyse, Formula 1'de kalmanın, María Catarineu ve Jamie Campbell-Walter'ın 2019'dan bu yana kariyerini sürdürdüğü Arjantinli pilot için beklenmedik bir maliyeti olacak.
Franco Colapinto, temsilcisi Maria Catarineu ve Alpine'ın baş danışmanı Flavio Briatore ile birlikte.
Para yok: Briatore'nin Renault motor bölümünün yaptığı düzenleme
Renault'nun Formula 1'deki geçmişi, Jean-Pierre Jabouille'in sezonun son beş yarışına katıldığı 1977 yılına dayanıyor. 1979'a gelindiğinde takım, İnşaatçılar Şampiyonası'nda zaten altıncıydı, ancak kalitedeki sıçrama şu şekilde sağlandı: İlk F1 zaferini 1981 Fransa Grand Prix'sinde alan Alain Prost, Fransız takımıyla sekizinci yarışına çıktı.
Her ne kadar Renault ile kazandığı dört şampiyonluğun hiçbirini kazanamasa da (1985, 1986 ve 1989'da McLaren'la ve 1993'te Williams'la şampiyondu), Prost, takımı 1981 ve 1982'de üçüncü sıraya taşımada kilit rol oynadı. 1983'te Ferrari'nin sadece 10 puan gerisinde ikinciliğe yükseldi. Aynı yıl Renault, Ford'un daha önce sahip olduğu Lotus'u da motorize etmeye başladı; 1984'te – Alain McLaren'e döndüğünde – Ligier'i ve bir yıl sonra da Tyrrell'i müşteri olarak ekledi. Ancak F1'deki ilk aşaması sona ermek üzereydi: 1986'da Renault artık bir takım değildi ve 1987'de de motor tedarikçisi değildi. 90'larda Williams, Ligier, McLaren ve Benetton'la geri döndü.
Video
Colapinto'yu Alpine'e getirebilecek iş adamı Flavio Briatore kimdir?
Takım olarak ikinci aşaması en başarılısıydı: 1986'da Toleman takımını satın alan Benetton'u İngiliz Jenson Button ve İtalyan Jarno Trulli'nin pilot olarak almasıyla 2002 şampiyonasında geri döndü. Geleceğin anahtarı olan Fernando Alonso, 2003 yılında Button'ın (BAR'a giden) yanında yer aldı, daha sonra Jacques Villeneuve ve Giancarlo Fisichella'yı ortak olarak kullandılar ve sonunda İspanyol dünya şampiyonuyken iki kez İnşaatçılar şampiyonluğunu kazandılar ( 2005 ve 2006).
Ancak Renault grupta en önde yer alamadı; 2003'ten bu yana her zaman en az bir yarış kazanmasına rağmen 2007'de herhangi bir zafer elde edemedi. Orta bölgeye düştü ve McLaren'daki deneyiminden sonra Alonso'nun dönüşü bile Crash Gate'e yol açan patlamayı önleyemedi.. Flavio Briatore, Pat Symonds ve Nelson Piquet Jr.'ı suçlu bulan soruşturmanın ardından ekip, ana sponsorunu (ING) kaybetti ve motor tedariğine odaklanmaya geri döndü. Fena gitmedi: Red Bull, 2010 ve 2013 yılları arasındaki şampiyonluklarla en başarılı ortaklıklarıydı. Sonunda Lotus, 2012 ile 2015 yılları arasında onun yerini alırken, Renault şebekenin neredeyse yarısına güç sağlıyordu.
Ancak 2015 yılının sonunda Lotus'tan aldığı 250 milyon dolarlık borç sayesinde F1'de üçüncü dönem fırsatı açıldı. bir poundun sembolik toplamı için. Rüya gibi bir geri dönüş değildi: 2018'de en iyi pozisyonunun dördüncü olduğu İnşaatçılar Şampiyonası'nda dokuzuncu oldu.
2021'de bu hamle riskliydi: Renault'yu Alpine'e dönüştürün (Fransızların 2014'te satın aldığı rallide doğan marka) ve son şampiyonu Alonso için üçüncü periyoda başlıyor. F1'deki son müşterisi McLaren'ı kaybettiMercedes tarafından çalıştırılmaya başlandı ve bir yıl sonra Piastri'yi de aldı.
Geçen yıl Forbes şirkete 1,4 milyar dolar değer biçerken, golfçüler gibi sporcular da Rory McIlroy Yatırımcı olarak katılıp kendilerini sattılar Hisselerin %24'ü Amerika Birleşik Devletleri'nden (Diğer Sermaye) çeşitli aktörlerden oluşan bir yatırım konsorsiyumuna, Ryan Reynolds200 milyon euro karşılığında.
Bu geçmişe, pek çok masrafla birlikte kötü yönetilen bir takım da eklenince, Haziran ayında Briatore'nin danışman olarak gelişi duyurulduğunda, İtalyan oyuncu, sözleşmeyi imzaladıktan sonra, satışın kolaylaştırıcısı olarak görüldü. Mercedes ile 2030 yılına kadar F1 takımının pilotu olma anlaşmasımotor bölümünü yok ediyor.
Şimdilik bunlar sadece söylenti. Ancak gerçek olan, birkaç pilot da dahil olmak üzere personelin yeniden yapılandırılması ve azaltılmasıdır. “Bu yıl çok fazla temizlik yaptık. Yapmaya da devam ediyoruz. 2025 projesine müdahale etmemek adına gerçek anlamda evrimsel bir adım attık ve attığımız adım net bir şekilde 2025 yönünde oldu. Geriye kalanlar yalnızca takıma odaklanmış durumda ve diğer herkes gitmiş. Geldiğimde 1.150 kişi vardı, şimdi 850 kişi var“Briatore, Colapinto'yu imzalamayı başaran aynı adamın, Latin pazarının ve onunla birlikte gelen sponsorların Interlagos'ta gururla söyledi.