Amazon Çarşamba günü Amazon Haul adında yeni bir çevrimiçi alışveriş hizmetini piyasaya sürdü. Uzmanlar, e-ticaret devinin Çinli perakendeciler Temu ve Shein ile rekabet etmesine yardımcı olabileceğini söyledi.
Adı, insanların satın aldıklarını sergilediği sosyal medya “hauls” oyunu olan Amazon Haul, ürünleri 20 $ veya daha düşük fiyatlara veya Amazon'un “çılgın düşük fiyatlar” olarak adlandırdığı şekilde satmaya odaklanıyor. Amazon, bir blog yazısında yeni hizmetin alışveriş uygulamasında ve mobil web sitesinde mevcut olduğunu söyledi.
Temu ve Shein'in kazandı Birçok Z kuşağı müşterisi ve diğer indirim avcıları, genellikle Çin'deki üreticilerden doğrudan gönderilen düşük maliyetli giyim, elektronik ve diğer ürünleri sunarak alışveriş yapıyor. Aynı zamanda ABD'li tüketiciler, pandemide 40 yılın en yüksek seviyesine ulaşan enflasyonun acısını hâlâ hissediyor ve bunun sonucunda pek çok kişi anlaşma arayışına giriyor.
Pazar araştırma firması GlobalData'nın genel müdürü Neil Saunders, “Amazon Haul, hem düşük fiyatlı Çin pazarlarının yükselişine hem de tüketicilerin bütçelerini daha da genişletmeye çalışırken paranın karşılığını giderek daha fazla değer almaya çalıştıkları gerçeğine bir yanıttır” dedi.
Kendisi şunları ekledi: “Değerli perakende segmenti son birkaç yıldır büyük bir büyüme alanı oldu ve normal Amazon sitesi paranın karşılığını iyi bir şekilde alma konusunda iyi bir üne sahip olsa da geniş teklifi, bunun öncelikle her gün en düşük fiyat olarak görülmediği anlamına geliyor -fiyat hedefi.”
Amazon Haul nedir?
Amazon Haul, Amazon uygulaması içinde yer alan ve özellikle Temu ve Shein gibi indirimli perakendecilerden alışveriş yapan tüketicileri hedefleyen, düşük maliyetli ürünler satan çevrimiçi bir mağazadır.
Amazon Haul'u bulmak için Amazon uygulamasına gidin ve arama çubuğunda “Haul” ifadesini arayın veya tarayıcınızda www.amazon.com/haul adresine gidin.
Amazon Haul ürünlerinin maliyeti ne kadar?
Amazon, Amazon Haul'daki her şeyin maliyetinin 20 dolardan az olduğunu, ancak çoğu ürünün fiyatının 10 dolardan az olduğunu söyledi.
Çarşamba günü Amazon Haul'da satışa sunulan ürünler arasında 4,99 dolara üç paket tüylü çorap ve 7,99 dolara kapitone bir çanta yer alıyordu. Ürünler giyimden silikon pişirme matları ve kırlentler gibi ev eşyalarına kadar çeşitlilik gösteriyordu.
Şirket, 50$'ın üzerindeki siparişlerde %5 ve 75$ veya üzeri siparişlerde %10 indirim gibi daha büyük siparişlerde indirimler sunuyor.
Amazon Haul ürünlerinin teslimat süresi nedir?
Şirket, malların genellikle bir ila iki hafta içinde teslim edildiğini belirterek, normal Amazon ürünlerinden daha uzun.
Uzmanlar ne diyor?
GlobalData'dan Saunders, Amazon Haul'un perakendecinin genç tüketicilere hitap etmesine yardımcı olabileceğini belirtti. Ancak bunun aynı zamanda düşük maliyetli alışveriş sitesinin Amazon'un ana sitesinden yapılan satışları baltalama riskini de artırdığını ekledi.
Yine de Saunders, “Amazon'un rakiplere yer bırakmaktansa kendi satışlarını baltalaması daha iyidir” dedi.
Haberler'den daha fazlası
Aimee Picchi
Aimee Picchi, iş ve kişisel finans konularını ele aldığı Haberler'un yönetici editörüdür. Daha önce Bloomberg News'te çalışmış ve USA Today ve Consumer Reports gibi ulusal haber kuruluşlarında yazılar yazmıştır.
Adı, insanların satın aldıklarını sergilediği sosyal medya “hauls” oyunu olan Amazon Haul, ürünleri 20 $ veya daha düşük fiyatlara veya Amazon'un “çılgın düşük fiyatlar” olarak adlandırdığı şekilde satmaya odaklanıyor. Amazon, bir blog yazısında yeni hizmetin alışveriş uygulamasında ve mobil web sitesinde mevcut olduğunu söyledi.
Temu ve Shein'in kazandı Birçok Z kuşağı müşterisi ve diğer indirim avcıları, genellikle Çin'deki üreticilerden doğrudan gönderilen düşük maliyetli giyim, elektronik ve diğer ürünleri sunarak alışveriş yapıyor. Aynı zamanda ABD'li tüketiciler, pandemide 40 yılın en yüksek seviyesine ulaşan enflasyonun acısını hâlâ hissediyor ve bunun sonucunda pek çok kişi anlaşma arayışına giriyor.
Pazar araştırma firması GlobalData'nın genel müdürü Neil Saunders, “Amazon Haul, hem düşük fiyatlı Çin pazarlarının yükselişine hem de tüketicilerin bütçelerini daha da genişletmeye çalışırken paranın karşılığını giderek daha fazla değer almaya çalıştıkları gerçeğine bir yanıttır” dedi.
Kendisi şunları ekledi: “Değerli perakende segmenti son birkaç yıldır büyük bir büyüme alanı oldu ve normal Amazon sitesi paranın karşılığını iyi bir şekilde alma konusunda iyi bir üne sahip olsa da geniş teklifi, bunun öncelikle her gün en düşük fiyat olarak görülmediği anlamına geliyor -fiyat hedefi.”
Amazon Haul nedir?
Amazon Haul, Amazon uygulaması içinde yer alan ve özellikle Temu ve Shein gibi indirimli perakendecilerden alışveriş yapan tüketicileri hedefleyen, düşük maliyetli ürünler satan çevrimiçi bir mağazadır.
Amazon Haul'u bulmak için Amazon uygulamasına gidin ve arama çubuğunda “Haul” ifadesini arayın veya tarayıcınızda www.amazon.com/haul adresine gidin.
Amazon Haul ürünlerinin maliyeti ne kadar?
Amazon, Amazon Haul'daki her şeyin maliyetinin 20 dolardan az olduğunu, ancak çoğu ürünün fiyatının 10 dolardan az olduğunu söyledi.
Çarşamba günü Amazon Haul'da satışa sunulan ürünler arasında 4,99 dolara üç paket tüylü çorap ve 7,99 dolara kapitone bir çanta yer alıyordu. Ürünler giyimden silikon pişirme matları ve kırlentler gibi ev eşyalarına kadar çeşitlilik gösteriyordu.
Şirket, 50$'ın üzerindeki siparişlerde %5 ve 75$ veya üzeri siparişlerde %10 indirim gibi daha büyük siparişlerde indirimler sunuyor.
Amazon Haul ürünlerinin teslimat süresi nedir?
Şirket, malların genellikle bir ila iki hafta içinde teslim edildiğini belirterek, normal Amazon ürünlerinden daha uzun.
Uzmanlar ne diyor?
GlobalData'dan Saunders, Amazon Haul'un perakendecinin genç tüketicilere hitap etmesine yardımcı olabileceğini belirtti. Ancak bunun aynı zamanda düşük maliyetli alışveriş sitesinin Amazon'un ana sitesinden yapılan satışları baltalama riskini de artırdığını ekledi.
Yine de Saunders, “Amazon'un rakiplere yer bırakmaktansa kendi satışlarını baltalaması daha iyidir” dedi.
Haberler'den daha fazlası
Aimee Picchi
Aimee Picchi, iş ve kişisel finans konularını ele aldığı Haberler'un yönetici editörüdür. Daha önce Bloomberg News'te çalışmış ve USA Today ve Consumer Reports gibi ulusal haber kuruluşlarında yazılar yazmıştır.