Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), sezonda uygulanacak dört resmi değişikliği açıkladı Formül 1 2025 sezonunu sabırsızlıkla bekliyorum Max Verstappen Red Bull ile üst üste beşinci şampiyonluğunu arayacak ve bu Franco Colapinto Williams'ın yedek sürücüsü olma fırsatını bekleyecek. Bu önlemler, motor dünyasının en üst kategorisinde gerçekleştirilen tüm önlemler gibi, ekipler arasındaki rekabeti artırmaya, sürdürülebilirliği ve teknolojik yeniliği teşvik etmeye ve her zaman sürücülerin ve halkın güvenliğini sağlamaya odaklanıyor.
İlk değişiklikler takvimle ilgili. Açılış yarışı, Verstappen'in kazandığı ve ikinci olduğu Bahreyn'de olmayacak. Çek Pérez ve Carlos Sainz podyumda, ancak Avustralya2024'te sezonun üçüncü testine Albert Park pistinde ev sahipliği yapan İspanyol pilotun Ferrari'yi yenmesi ve şimdi Williams'a geçmesi.
Bunun nedeni Ramazanİslami takvimin kutsal ayı olan Mart ayında kutlanacak olan Bahreyn Grand Prix'si ve ayrıca Suudi Arabistan Grand Prix'si, Melbourne, Şanghay ve Suzuka'dan sonra takvimin dördüncü ve beşinci durağı olarak Nisan ayında düzenlenecek. 2025 yılında istisna dışında yeni bir senaryo olmayacak ve 2024 yılındaki 24 yarışın aynısı yapılacak.
Ayrıca, Belçika Grand Prix'si, 27 Temmuz'da yapılacak altı yarıştan biri olarak Avusturya yarışının bıraktığı yeri alacak Sprint. Sürücülerin ek puan kazanma fırsatına sahip olacağı Şangay (23 Mart), Miami (4 Mayıs), Austin (19 Ekim), Sao Paulo (9 Kasım) ve Katar'a (20 Kasım) katılıyor.
FIA Başkanı Muhammed Ben Sulayemm Fotoğraf: REUTERS/Hamad I Mohammed
Bir diğer düzenleyici yenilik ise, En hızlı turu yapan sürücünün puanının elenmesi, Bu Colapinto'nun Austin GP'sinde başarmaya çok yaklaştığı şeydi. Bu vesileyle Arjantinli sürücü 47. turda en iyi zamanı elde etti ve F1'deki hayalleri için çok değerli bir puan elde ediyordu ancak Alpine'den Fransız Esteban Ocon sonunda bu puanı ondan aldı. Bu kural 2025'te yürürlükte kalmayacak.
Bu sırada, Diğer iki değişikliğin daha teknik sorunlarla ilgisi var. Bir yandan pilotların minimum ağırlığının koltuk dahil 80 kilogramdan 82 kilograma çıkması yönünde düzenleme yapıldı. Bu, uzun boylu pilotların tercih edilmesini önlemek ve aşırı beslenmenin etkisini azaltmak için yapılır; böylece daha hafif olanların minimum ağırlığı karşılamak için ağırlık eklemesi gerekecektir.
Sonuç olarak otomobilin minimum toplam ağırlığı 798 kilogramdan 800 kilograma çıkıyor ve 30,5°C'nin üzerindeki sıcaklıklar nedeniyle soğutma kiti takılması gereken yarışlarda 805 kilograma ulaşabiliyor. Hava girişlerinin konumları da pilota temiz hava tedarikini iyileştirecek şekilde ayarlandı.
Franco Colapinto, 2024 Austin Grand Prix'si sırasında Fotoğraf: REUTERS/Patrick T. Fallon.
Son olarak bu gibi durumların önlenmesi için daha katı kurallar oluşturuldu. McLaren Bakü'de, hareketli kanadın (DRS) yan bağlantıların yakınındaki ön kenarda yüksek hızlarda deforme olduğu görüldü. Bu nedenle FIA, kuralları, bu tür silahların kullanımını önleyecek şekilde ayarladı. “Esnek Kanatlar” izin verilmeyen aerodinamik avantajlar sunabilen ve böylece aerodinamik performansta adaleti garanti eden.
Özellikle karbon elemanlarının esnekliğini daha da sınırlamak amacıyla ön kanatlara daha sıkı testler uygulama olasılığı da tartışıldı, ancak takımlarla bunların nasıl uygulanacağı konusunda bir anlaşmaya varılamadı. Kavisli kanatçıklar aracın aerodinamik dengesinin anahtarıdır ve sezonun başlamasından kısa bir süre önce bu kadar geç bir modifikasyon mühendisleri şaşırtabilirdi.
İlk değişiklikler takvimle ilgili. Açılış yarışı, Verstappen'in kazandığı ve ikinci olduğu Bahreyn'de olmayacak. Çek Pérez ve Carlos Sainz podyumda, ancak Avustralya2024'te sezonun üçüncü testine Albert Park pistinde ev sahipliği yapan İspanyol pilotun Ferrari'yi yenmesi ve şimdi Williams'a geçmesi.
Bunun nedeni Ramazanİslami takvimin kutsal ayı olan Mart ayında kutlanacak olan Bahreyn Grand Prix'si ve ayrıca Suudi Arabistan Grand Prix'si, Melbourne, Şanghay ve Suzuka'dan sonra takvimin dördüncü ve beşinci durağı olarak Nisan ayında düzenlenecek. 2025 yılında istisna dışında yeni bir senaryo olmayacak ve 2024 yılındaki 24 yarışın aynısı yapılacak.
Ayrıca, Belçika Grand Prix'si, 27 Temmuz'da yapılacak altı yarıştan biri olarak Avusturya yarışının bıraktığı yeri alacak Sprint. Sürücülerin ek puan kazanma fırsatına sahip olacağı Şangay (23 Mart), Miami (4 Mayıs), Austin (19 Ekim), Sao Paulo (9 Kasım) ve Katar'a (20 Kasım) katılıyor.
FIA Başkanı Muhammed Ben Sulayemm Fotoğraf: REUTERS/Hamad I Mohammed
Bir diğer düzenleyici yenilik ise, En hızlı turu yapan sürücünün puanının elenmesi, Bu Colapinto'nun Austin GP'sinde başarmaya çok yaklaştığı şeydi. Bu vesileyle Arjantinli sürücü 47. turda en iyi zamanı elde etti ve F1'deki hayalleri için çok değerli bir puan elde ediyordu ancak Alpine'den Fransız Esteban Ocon sonunda bu puanı ondan aldı. Bu kural 2025'te yürürlükte kalmayacak.
Bu sırada, Diğer iki değişikliğin daha teknik sorunlarla ilgisi var. Bir yandan pilotların minimum ağırlığının koltuk dahil 80 kilogramdan 82 kilograma çıkması yönünde düzenleme yapıldı. Bu, uzun boylu pilotların tercih edilmesini önlemek ve aşırı beslenmenin etkisini azaltmak için yapılır; böylece daha hafif olanların minimum ağırlığı karşılamak için ağırlık eklemesi gerekecektir.
Sonuç olarak otomobilin minimum toplam ağırlığı 798 kilogramdan 800 kilograma çıkıyor ve 30,5°C'nin üzerindeki sıcaklıklar nedeniyle soğutma kiti takılması gereken yarışlarda 805 kilograma ulaşabiliyor. Hava girişlerinin konumları da pilota temiz hava tedarikini iyileştirecek şekilde ayarlandı.
Son olarak bu gibi durumların önlenmesi için daha katı kurallar oluşturuldu. McLaren Bakü'de, hareketli kanadın (DRS) yan bağlantıların yakınındaki ön kenarda yüksek hızlarda deforme olduğu görüldü. Bu nedenle FIA, kuralları, bu tür silahların kullanımını önleyecek şekilde ayarladı. “Esnek Kanatlar” izin verilmeyen aerodinamik avantajlar sunabilen ve böylece aerodinamik performansta adaleti garanti eden.
Özellikle karbon elemanlarının esnekliğini daha da sınırlamak amacıyla ön kanatlara daha sıkı testler uygulama olasılığı da tartışıldı, ancak takımlarla bunların nasıl uygulanacağı konusunda bir anlaşmaya varılamadı. Kavisli kanatçıklar aracın aerodinamik dengesinin anahtarıdır ve sezonun başlamasından kısa bir süre önce bu kadar geç bir modifikasyon mühendisleri şaşırtabilirdi.