Apple ve Goldman Sachs, ilgili arızalar nedeniyle 89 milyon dolardan fazla ödemek zorunda kalacak ortak Apple KartlarıFederal mali düzenleyiciler Çarşamba günü duyurdular.
Tüketici Mali Koruma Bürosu (CFPB), şirketlerin yüz binlerce Apple Card kullanıcısına yetersiz müşteri hizmeti sağladığını ve işlemler ile kart özelliklerini yanlış tanıttığını söyledi.
CFPB Direktörü Rohit Chopra yaptığı açıklamada, “Apple ve Goldman Sachs, Apple Card borçlularına yönelik yasal yükümlülüklerini yasa dışı bir şekilde yerine getirmedi” dedi. “Büyük Teknoloji şirketleri ve büyük Wall Street firmaları sanki federal yasadan muafmış gibi davranmamalı.”
CFPB, Apple'ın hesaplarındaki on binlerce tüketici işlemi anlaşmazlığını Goldman Sachs'a göndermediğini iddia ediyor. Düzenleyiciler, teknoloji şirketinin bu raporları yatırım bankasıyla paylaştığında Goldman Sachs'ın bunları soruşturmak için federal gereklilikleri yerine getirmediğini söyledi.
CFPB, her iki şirketin de tüketicileri Apple cihazları için faizsiz ödeme planları konusunda yanılttığını tespit etti. Ajansa göre bu, müşterilerin iPhone ve diğer Apple cihazlarını satın almak için Apple Kartı kullandıklarında faizsiz ödeme almaya hak kazanacaklarına inanmalarına yol açtı.
Ayrıca CFPB, Goldman Sachs'ın tüketicileri bazı geri ödemelerin uygulanması konusunda yanılttığını ve bunun da ek faiz ödemelerine yol açtığını belirtti.
Haberler'a yaptığı açıklamada Apple, CFPB'nin kendi davranışına ilişkin değerlendirmesine karşı çıktı ve “tüketicilere adil ve şeffaf finansal ürünler sunmaya kararlı olduğunu” söyledi.
Şirket, “Yıllar önce bu kasıtsız sorunları öğrendikten sonra Apple, bunları hızlı bir şekilde ele almak ve etkilenen müşterilere yardımcı olmak için Goldman Sachs ile yakın işbirliği içinde çalıştı” diye ekledi. “CFPB'nin Apple'ın davranışına ilişkin tanımlamasına kesinlikle katılmasak da, onlarla bir anlaşmaya vardık. Apple Card müşterilerimize harika bir deneyim sunmaya devam etmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Goldman Sachs'ın bir sözcüsü, Haberler'a yaptığı açıklamada, “Apple Card'ın şu ana kadar sunulan en tüketici dostu kredi kartlarından biri olduğunu” savundu. “Lansmandan sonra karşılaştığımız belirli teknolojik ve operasyonel zorlukların üstesinden gelmek için özenle çalıştık ve bunları etkilenen müşterilerle zaten hallettik. CFPB ile bir çözüme vardığımız için mutluyuz ve böylesine yenilikçi ve ödüllü bir ürün geliştirmiş olmaktan gurur duyuyoruz. Apple'ın yanında.”
Karar, Apple'ın CFPB'nin mağdurlara yardım fonuna 25 milyon dolar ödemesini gerektiriyor. Ajansın talimatına göre Goldman Sachs kurbanlara yaklaşık 20 milyon dolar artı 45 milyon dolar para cezası ödemek zorunda kalacak.
Chopra ayrıca Goldman'ın “yasalara gerçekten uyduğunu kanıtlayamadığı sürece” tüketicilere yönelik başka bir kredi kartı sunmasını da yasakladığını söyledi.
Teknoloji devi, 2019'da Apple Card'ı piyasaya sürmek için bankayla iş birliği yaptı. Bu, Apple'ın kendi perakende mağazalarındaki satışları ve harcamaları artırmasına olanak tanıdı ve Goldman Sachs'ın tüketici finans piyasasında önemli bir oyuncu haline gelmesine yardımcı oldu.
2022 yılında Goldman Sachs açıklandı CFPB'nin geri ödemeleri ve faturalandırma anlaşmazlıklarını nasıl ele aldığını araştırdığını söyledi.
Haberler'den daha fazlası
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.
Tüketici Mali Koruma Bürosu (CFPB), şirketlerin yüz binlerce Apple Card kullanıcısına yetersiz müşteri hizmeti sağladığını ve işlemler ile kart özelliklerini yanlış tanıttığını söyledi.
CFPB Direktörü Rohit Chopra yaptığı açıklamada, “Apple ve Goldman Sachs, Apple Card borçlularına yönelik yasal yükümlülüklerini yasa dışı bir şekilde yerine getirmedi” dedi. “Büyük Teknoloji şirketleri ve büyük Wall Street firmaları sanki federal yasadan muafmış gibi davranmamalı.”
CFPB, Apple'ın hesaplarındaki on binlerce tüketici işlemi anlaşmazlığını Goldman Sachs'a göndermediğini iddia ediyor. Düzenleyiciler, teknoloji şirketinin bu raporları yatırım bankasıyla paylaştığında Goldman Sachs'ın bunları soruşturmak için federal gereklilikleri yerine getirmediğini söyledi.
CFPB, her iki şirketin de tüketicileri Apple cihazları için faizsiz ödeme planları konusunda yanılttığını tespit etti. Ajansa göre bu, müşterilerin iPhone ve diğer Apple cihazlarını satın almak için Apple Kartı kullandıklarında faizsiz ödeme almaya hak kazanacaklarına inanmalarına yol açtı.
Ayrıca CFPB, Goldman Sachs'ın tüketicileri bazı geri ödemelerin uygulanması konusunda yanılttığını ve bunun da ek faiz ödemelerine yol açtığını belirtti.
Haberler'a yaptığı açıklamada Apple, CFPB'nin kendi davranışına ilişkin değerlendirmesine karşı çıktı ve “tüketicilere adil ve şeffaf finansal ürünler sunmaya kararlı olduğunu” söyledi.
Şirket, “Yıllar önce bu kasıtsız sorunları öğrendikten sonra Apple, bunları hızlı bir şekilde ele almak ve etkilenen müşterilere yardımcı olmak için Goldman Sachs ile yakın işbirliği içinde çalıştı” diye ekledi. “CFPB'nin Apple'ın davranışına ilişkin tanımlamasına kesinlikle katılmasak da, onlarla bir anlaşmaya vardık. Apple Card müşterilerimize harika bir deneyim sunmaya devam etmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”
Goldman Sachs'ın bir sözcüsü, Haberler'a yaptığı açıklamada, “Apple Card'ın şu ana kadar sunulan en tüketici dostu kredi kartlarından biri olduğunu” savundu. “Lansmandan sonra karşılaştığımız belirli teknolojik ve operasyonel zorlukların üstesinden gelmek için özenle çalıştık ve bunları etkilenen müşterilerle zaten hallettik. CFPB ile bir çözüme vardığımız için mutluyuz ve böylesine yenilikçi ve ödüllü bir ürün geliştirmiş olmaktan gurur duyuyoruz. Apple'ın yanında.”
Karar, Apple'ın CFPB'nin mağdurlara yardım fonuna 25 milyon dolar ödemesini gerektiriyor. Ajansın talimatına göre Goldman Sachs kurbanlara yaklaşık 20 milyon dolar artı 45 milyon dolar para cezası ödemek zorunda kalacak.
Chopra ayrıca Goldman'ın “yasalara gerçekten uyduğunu kanıtlayamadığı sürece” tüketicilere yönelik başka bir kredi kartı sunmasını da yasakladığını söyledi.
Teknoloji devi, 2019'da Apple Card'ı piyasaya sürmek için bankayla iş birliği yaptı. Bu, Apple'ın kendi perakende mağazalarındaki satışları ve harcamaları artırmasına olanak tanıdı ve Goldman Sachs'ın tüketici finans piyasasında önemli bir oyuncu haline gelmesine yardımcı oldu.
2022 yılında Goldman Sachs açıklandı CFPB'nin geri ödemeleri ve faturalandırma anlaşmazlıklarını nasıl ele aldığını araştırdığını söyledi.
Haberler'den daha fazlası
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.