Görüntü hareket ediyor. 1937-1980 yılları arasında simgeleşen araçlar, güzergâh boyunca geçişlerini düşünmek için gelenler, gelişleriyle farklı şehirlerde şaşıranlar için eşsiz ve unutulmaz bir karavanda bir araya gelmek üzere anıların sandığından çıkmış gibi görünüyor. . Daha yaşlı olanlar, kendilerini temsil eden otomobillerin çerçevelediği diğer zamanların canlı anılarıyla minnetle ve heyecanla gülümsüyorlar. Hayal edilemez bir geçmişe hayran kalan en gençleri.
Arjantin Otomobil Kulübü'nün (ACA) Tarihi Grand Prix'sine neden olan şeyin bir parçası. Bu eski mekanik mücevherleri bir araya getirerek 3.500 kilometreyi aşan bir rotada inanılmaz bir yolculuğa çıkan bir yarışma. Ve orada hızlanan 135 araç, Palermo'daki yüzüncü (120 yıllık) kurumun genel merkezinden büyük bir gururla ayrıldı.
ACA 2024'ün tarihi Grand Prix'si. Kredi (ACA Press, Juan Biaggini)
Rota haritası, Del Libertador Bulvarı'ndaki klasik başlangıç rampasından Buenos Aires eyaletindeki Junín şehrini, Santa Rosa'yı (La Pampa), Neuquén'i, San Martín de Los Andes'i (dinlenme günü vardı) işaretliyor ve sonra geri dönüyor Tekrar Neuquén'e, Bahía Blanca'ya ve Cuma gecesi Mar del Plata'da kapanışa.
Yarışma düzenlidir. Bu yüzden karavanın sakin geçişi, birçoğunun iddia ettiği gibi sahibinin kendi ailesinden daha fazla sevgi alan, ama aynı zamanda her kontrol adımını binde bire kadar hesaplayan arabaların bakımı sayesindedir. Elit grup için, binlerce kilometreden sonraki yarış saniyenin onda biri ile tanımlanıyor.
Arkadaşlık olağandır. Herkes birbirine yardımcı oluyor. Herkes araç filosunun geri kalanının durumuyla ilgileniyor. Sadece birçoğunun, klasik ütülere olan tutkuyu yıllarca paylaştıktan sonra birbirlerini tanımaları değil, aynı zamanda her birinin, eski vanalar ve silindirler arasında ortaya çıkabilecek bazı kaprislerden kimsenin muaf olmadığını bilmesi nedeniyle.
Junín'de, San Ignacio Bölgesi'nin önünde bu ilk tutuklamaydı. Ve Tarihi Grand Prix'in gemiden inmesinden kısa bir süre sonra Cuma gecesi düğünün gelini ortaya çıktı. Özel korna sesleri ile karşılanan gelin ve damat başta olmak üzere herkes için unutulmaz bir an.
Her şehrin kendine has bir özelliği var. Ve her birinde, ACA'nın İkinci Başkan Yardımcısı ve 21 yıldır bu özel etkinliğin her düzenlenmesinden sorumlu olan Jorge Revello, organizasyonun arabalarından birinde seyahat ediyor. Yarışmadan bahsederken gururla “Gerçek bir gezici müze” diye tekrarlıyor.
“Her yıl meraklılarla dolu bu testi, düzenlilik testlerinde profesyonel ekiplerle ama temelde ailelerine ait araçlara sahip otomobil tutkunlarıyla büyük bir çabayla gerçekleştiriyoruz. Veya eski arabaları korumak için aramaya çıkanlar. Her etapta her ekibin elini sıkan Revello, “Ülkemizi motor sporları aracılığıyla ev sahibi yapan GP'leri onurlandırma fikriyle hep birlikte Tarihi Grand Prix'i yapıyoruz” diye vurguluyor. Ya da Pazar günü Neuquén'de Anneler Günü'nde kadınlara bir buket çiçek teslim etme detayıyla.
ACA 2024'ün tarihi Grand Prix'si. Kredi (ACA Press, Juan Biaggini)
Katılımcı listesinde 14 yabancı ekip var. Uruguay ve Paraguay, bu geleneksel toplantıda tarihi arabaların öfkesine öncülük ediyor; örneğin, geleneksel Route 40'ın kenarındaki kırsal bir okulun önünden geçerken heyecan verici olan bu toplantıda, 30'u aşmayan öğrenciler ve iki öğretmenleri, minnettarlık gözyaşlarına neden olan unutulmaz bir selamlama sağlamakla görevliydiler.
Tarihi Grand Prix de destekleyicidir. Her mürettebat bölgeye dağıtılmak üzere Caritas'a 5 kilo bozulmayan gıda ulaştırıyor. Yıllar boyunca ülkenin büyük bir kısmını turladığı için aynı zamanda GPH kadar geleneksel olan bir gelenek.
Tarihi coupe'ler, önceki modeller, Falcon, Citroën 3 CV, Fiat 600, Peugeot 404, Renault 12 gibi kulüpleri temsil eden arabalar, her gelişte dönüşümlü olarak sunuluyor. Orada mürettebat üyeleri duyumlar ve deneyimler hakkında yorum yapıyor veya bu makinelerin zorlu parkurunda herhangi bir unsurun gevşemesi durumunda basitçe alet alışverişinde bulunuyor. Bir de Arjantin Otomobil Kulübü'nün üyelerine sunduğu günlük hizmetlerle seçkin karavana odaklanan temsilcileri var. İki “sedye”, bir kamyon ve altı deneyimli tamirci, güzel araçların koruyucu melekleri oluyor.
Tarihi Grand Prix, anayurtlarına motor sporları yoluyla ulaşan hız tutkunlarının geçişini yeniden onaylıyor. Bu kez, herhangi bir düzenliliğin kanıtı gibi, kontrollü bir hızda, sanki kat edilen her kilometreye, ulusal sanayiden tarihi parçalarla ve eski motorların her ivmelenmesiyle geri dönüyor gibi görünen diğer zamanlardan tarihi parçalarla değer vermek istercesine.
Arjantin Otomobil Kulübü'nün (ACA) Tarihi Grand Prix'sine neden olan şeyin bir parçası. Bu eski mekanik mücevherleri bir araya getirerek 3.500 kilometreyi aşan bir rotada inanılmaz bir yolculuğa çıkan bir yarışma. Ve orada hızlanan 135 araç, Palermo'daki yüzüncü (120 yıllık) kurumun genel merkezinden büyük bir gururla ayrıldı.
ACA 2024'ün tarihi Grand Prix'si. Kredi (ACA Press, Juan Biaggini)
Rota haritası, Del Libertador Bulvarı'ndaki klasik başlangıç rampasından Buenos Aires eyaletindeki Junín şehrini, Santa Rosa'yı (La Pampa), Neuquén'i, San Martín de Los Andes'i (dinlenme günü vardı) işaretliyor ve sonra geri dönüyor Tekrar Neuquén'e, Bahía Blanca'ya ve Cuma gecesi Mar del Plata'da kapanışa.
Yarışma düzenlidir. Bu yüzden karavanın sakin geçişi, birçoğunun iddia ettiği gibi sahibinin kendi ailesinden daha fazla sevgi alan, ama aynı zamanda her kontrol adımını binde bire kadar hesaplayan arabaların bakımı sayesindedir. Elit grup için, binlerce kilometreden sonraki yarış saniyenin onda biri ile tanımlanıyor.
Arkadaşlık olağandır. Herkes birbirine yardımcı oluyor. Herkes araç filosunun geri kalanının durumuyla ilgileniyor. Sadece birçoğunun, klasik ütülere olan tutkuyu yıllarca paylaştıktan sonra birbirlerini tanımaları değil, aynı zamanda her birinin, eski vanalar ve silindirler arasında ortaya çıkabilecek bazı kaprislerden kimsenin muaf olmadığını bilmesi nedeniyle.
Junín'de, San Ignacio Bölgesi'nin önünde bu ilk tutuklamaydı. Ve Tarihi Grand Prix'in gemiden inmesinden kısa bir süre sonra Cuma gecesi düğünün gelini ortaya çıktı. Özel korna sesleri ile karşılanan gelin ve damat başta olmak üzere herkes için unutulmaz bir an.
Her şehrin kendine has bir özelliği var. Ve her birinde, ACA'nın İkinci Başkan Yardımcısı ve 21 yıldır bu özel etkinliğin her düzenlenmesinden sorumlu olan Jorge Revello, organizasyonun arabalarından birinde seyahat ediyor. Yarışmadan bahsederken gururla “Gerçek bir gezici müze” diye tekrarlıyor.
“Her yıl meraklılarla dolu bu testi, düzenlilik testlerinde profesyonel ekiplerle ama temelde ailelerine ait araçlara sahip otomobil tutkunlarıyla büyük bir çabayla gerçekleştiriyoruz. Veya eski arabaları korumak için aramaya çıkanlar. Her etapta her ekibin elini sıkan Revello, “Ülkemizi motor sporları aracılığıyla ev sahibi yapan GP'leri onurlandırma fikriyle hep birlikte Tarihi Grand Prix'i yapıyoruz” diye vurguluyor. Ya da Pazar günü Neuquén'de Anneler Günü'nde kadınlara bir buket çiçek teslim etme detayıyla.
Katılımcı listesinde 14 yabancı ekip var. Uruguay ve Paraguay, bu geleneksel toplantıda tarihi arabaların öfkesine öncülük ediyor; örneğin, geleneksel Route 40'ın kenarındaki kırsal bir okulun önünden geçerken heyecan verici olan bu toplantıda, 30'u aşmayan öğrenciler ve iki öğretmenleri, minnettarlık gözyaşlarına neden olan unutulmaz bir selamlama sağlamakla görevliydiler.
Tarihi Grand Prix de destekleyicidir. Her mürettebat bölgeye dağıtılmak üzere Caritas'a 5 kilo bozulmayan gıda ulaştırıyor. Yıllar boyunca ülkenin büyük bir kısmını turladığı için aynı zamanda GPH kadar geleneksel olan bir gelenek.
Tarihi coupe'ler, önceki modeller, Falcon, Citroën 3 CV, Fiat 600, Peugeot 404, Renault 12 gibi kulüpleri temsil eden arabalar, her gelişte dönüşümlü olarak sunuluyor. Orada mürettebat üyeleri duyumlar ve deneyimler hakkında yorum yapıyor veya bu makinelerin zorlu parkurunda herhangi bir unsurun gevşemesi durumunda basitçe alet alışverişinde bulunuyor. Bir de Arjantin Otomobil Kulübü'nün üyelerine sunduğu günlük hizmetlerle seçkin karavana odaklanan temsilcileri var. İki “sedye”, bir kamyon ve altı deneyimli tamirci, güzel araçların koruyucu melekleri oluyor.
Tarihi Grand Prix, anayurtlarına motor sporları yoluyla ulaşan hız tutkunlarının geçişini yeniden onaylıyor. Bu kez, herhangi bir düzenliliğin kanıtı gibi, kontrollü bir hızda, sanki kat edilen her kilometreye, ulusal sanayiden tarihi parçalarla ve eski motorların her ivmelenmesiyle geri dönüyor gibi görünen diğer zamanlardan tarihi parçalarla değer vermek istercesine.