Avrupa Komisyonu, Elon Musk'ın X platformunu AB Dijital Hizmetler Yasası'nı ihlal etmekle suçluyor

Farrah

New member
Londra — Avrupa Birliği Cuma günü şunları söyledi: mavi onay işaretleri itibaren Elon Musk'ın X'i Blokun yeni sosyal medya düzenlemelerinin yürürlüğe girmesinden bu yana bir teknoloji şirketine yöneltilen ilk suçlama, çevrimiçi platformun aldatıcı olduğu ve şeffaflık ve hesap verebilirlik gerekliliklerini yerine getirmediği yönünde.

Avrupa Komisyonu, 27 ülkeden oluşan bloğun eski adıyla Twitter olan X'e yönelik soruşturmasının ön bulgularını açıkladı Dijital Hizmetler Yasası.

DSA olarak da bilinen kural kitabı, platformların Avrupa'daki kullanıcılarını koruma ve sitelerindeki zararlı veya yasadışı içerik ve ürünleri temizleme konusunda daha fazla sorumluluk almasını ve ağır para cezaları tehdidi altında olmalarını gerektiren kapsamlı bir düzenlemeler dizisidir.


Düzenleyiciler, X'in mavi onay işaretlerini hedef alarak, bunların sektördeki en iyi uygulamalarla uyuşmayan ve kötü niyetli kişiler tarafından kullanıcıları aldatmak için kullanılabilecek “karanlık kalıplar” oluşturduğunu söyledi.

Musk'ın satın almasından önce, onay işaretleri sosyal medyada yaygın olan doğrulama rozetlerini yansıtıyordu ve büyük ölçüde ünlüler, politikacılar ve diğer etkili hesaplar için ayrılmıştı. Musk siteyi 2022'de satın aldıktan sonra, ayda 8 dolar ödeyen herkese bunları vermeye başladı.




Yapay zeka, Elon Musk ve 2023'ün en büyük teknoloji haberleri

04:26


Komisyon, “Herkes böyle bir 'doğrulanmış' statü elde etmek için abone olabildiğinden, bu durum kullanıcıların hesapların gerçekliği ve etkileşimde bulundukları içerik hakkında özgür ve bilinçli kararlar alma yeteneklerini olumsuz etkiliyor” dedi.

X'e gönderilen yorum talebine, “Şu anda meşgulüm, lütfen daha sonra tekrar kontrol edin” şeklinde otomatik bir yanıt gönderildi. Şirketin ana sözcüsünün Haziran ayında şirketten ayrıldığı bildirildi.

“Eskiden BlueCheck'ler güvenilir bilgi kaynakları anlamına geliyordu,” dedi Avrupa Komisyonu Üyesi Thierry Breton bir bildiride. “Şimdi X ile ilgili ön görüşümüz, kullanıcıları aldattıkları ve DSA'yı ihlal ettikleri yönünde.”

Komisyon ayrıca X'i reklam şeffaflığı kurallarına uymamakla suçladı. DSA uyarınca, platformlar, kimin ödediği ve hedef kitle gibi ayrıntılarla birlikte, taşıdıkları tüm dijital reklamların bir veritabanını yayınlamalıdır.

Ancak komisyon, X'in reklam veritabanının “arama yapılabilir ve güvenilir” olmadığını ve “şeffaflık amacına uygun olmayan” “tasarım özellikleri ve erişim engelleri” olduğunu söyledi. Veritabanının tasarımının özellikle araştırmacıların çevrimiçi reklamlardan kaynaklanan “ortaya çıkan riskleri” araştırmasını engellediğini söyledi.

Komisyon, şirketin araştırmacılara kamu verilerine erişim sağlama konusunda da yetersiz kaldığını söyledi. DSA, araştırmacıların platformların nasıl çalıştığını ve çevrimiçi risklerin nasıl geliştiğini inceleyebilmeleri için hükümleri dayatıyor.

Ancak araştırmacıların verileri siteden alarak bağımsız bir şekilde erişim sağlayamadıkları, şirketten bir arayüz aracılığıyla erişim talebinde bulunma sürecinin ise “araştırmacıları projelerini yürütmekten caydırdığı” veya onlara yüksek ücretler ödemekten başka seçenek bırakmadığı belirtildi.

X'in şimdi suçlamalara yanıt verme ve uyum sağlamak için yasal olarak bağlayıcı olacak değişiklikler yapma şansı var. Komisyon tatmin olmazsa, şirketin yıllık küresel gelirinin %6'sına kadar ceza kesebilir ve sorunu düzeltmesini emredebilir.

Bulgular soruşturmanın sadece bir kısmı. Düzenleyiciler hala X'in nefret söylemi veya terörizme teşvik gibi yasadışı içeriklerin yayılmasını engellemek için yeterli bir şey yapıp yapmadığını ve özellikle kalabalık kaynaklı Topluluk Notları gerçek kontrol özelliği aracılığıyla “bilgi manipülasyonu” ile mücadele önlemlerinin etkinliğini araştırıyor.

TikTok, e-ticaret sitesi AliExpress ve Facebook ve Instagram'ın sahibi Meta Platforms da devam eden DSA soruşturmalarıyla karşı karşıya.


Teknoloji Güvenliği ve Gizlilik


Daha

Daha