2022 yazında Kaliforniya'daki Half Moon Körfezi'nde sahilde yürüyordum ve dalgaların üzerinde yaklaşan tuhaf bir şey gördüm. Kıyıya çarpıp havası söndüğünde anladım: Ölü bir balinaydı.
Ama bu sadece değildi herhangi balina. Fran'di bu.
“Bu balinayı tanıyordum ve şöyle düşündüm: Ahhhh. HappyWhale.com'un yaratıcısı Ted Cheeseman, “Bu beni çok etkiledi, çünkü Fran o zamanlar veri tabanımızdaki en tanınmış balinaydı” dedi. Bu, 850'den fazla balina gözlemini içeren bir veri tabanıdır. Kuyruk işaretlerinden tanımlanan kambur balina Fran'in resimleri.
Her yıl tam olarak kaç balinanın gemi çarpması kurbanı olduğunu kimse bilmiyor, ancak nesli tükenmekte olan türler listesinde yer alan birçok balina türü, kruvaziyer ve konteyner gemisi trafiği tarafından tehdit ediliyor.
Haberler
Cheeseman “Onun büyük bir kişiliği vardı” dedi. “Balina izleme teknelerinde şakacıydı. Bilirsiniz, radyoda 'Hey, Fran burada!' diye duyardınız. 'Ah harika, bilirsin, hadi Fran'le takılalım!'”
Fran'in artık yetim kalan, Aria adında bir bebeği vardı. Cheeseman, “Buzağının hayatta kalıp kalamayacağını bilmiyorduk” dedi. “Ben öyle düşünmedim. Pek olası olduğunu düşünmedim.”
Fran, yılda 200 milyondan fazla sefer yapan yolcu gemileri ve konteyner gemilerinden biriyle çarpışması sonucu öldü.
Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi'nin (NOAA) politika yöneticisi Sean Hastings'e göre, gemi saldırıları ve olta takımına takılmalar balinalara yönelik bir ve iki numaralı tehditti.
Her yıl kaç balinanın gemi çarpması kurbanı olduğunu kimse tam olarak bilmiyor çünkü çoğu vurulduktan sonra batıyor. Ancak mavi balinalar, kambur balinalar ve yüzgeçli balinalar nesli tükenmekte olan listede yer alıyor ve Kuzey sağ balinasının nesli tükenmek üzere; Dünya'da yalnızca 350 tanesi kaldı.
Hastings, “İşte bu yüzden her balina önemlidir, böylece popülasyonlarını geri getirebilir ve iyileşmelerine yardımcı olabiliriz” dedi.
İyi haber şu ki, nakliye şirketlerinin kendileri de bunu önemsediklerini söylüyor.
Dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin politika direktörü Bud Darr, “Sektörümüzde bu muhteşem yaratıklardan herhangi birinin yaptığımız herhangi bir şey nedeniyle zarar görmesini veya öldürülmesini görmek isteyen hiç kimse yok” dedi.
Bana gemi kaptanlarının neden balinalardan uzak duramadıklarını gösterdi. MSC'nin daha küçük konteyner gemilerinden birinin bile pruvası, kaptanın oturduğu yerden yüzlerce metre uzaktadır. Ve ileride bir balinayı fark edebilseniz bile bu konuda yapabileceğiniz pek bir şey yok.
Darr, “Gemi son derece büyük bir nesne” dedi. “Çok hızlı hareket ediyor ve gürültülü. Yani eğer bir balinanın çarptığını bile bilemeyebilirsiniz. Ne yazık ki, zamanı geldiğinde bir geminin soğanlı pruvası üzerinde kalan balinalarımız oldu. içinde.”
Bir konteyner gemisinin köprüsünden görüntü.
Haberler
Açık bir çözüm: Nakliye rotalarını hareket ettirin. Darr şunları söyledi: “Sri Lanka açıklarında, faaliyet gösterdiğimiz yere, yani kıyıdan yaklaşık 15 mil daha uzağa taşınırsak riski azaltabileceğimizi fark ettik. [of strikes] %95 veya daha fazla.”
Ancak çoğu limana yaklaşma kanallarında yeniden yönlendirme için yer yoktur. Yani ikinci en iyi fikir gemileri yaklaşık 18 mil/saatten 12 mil/saat hıza yavaşlatmaktır. Hastings şunları söyledi: “Gemileri yavaşlatmak, balinalara yoldan çekilmeleri için daha fazla fırsat veriyor. Ve onlara vurulmaları durumunda hayatta kalma olasılıkları daha yüksek. Bu, etrafta yavaş hız bölgesine sahip olmaya çok benziyor. bir okul.”
Limanlar için de bir emisyon getirisi var. Hastings, “Daha yavaş gemiler daha az hava kirliliği yayıyor ve bacalarından saldıkları sera gazı miktarını azaltıyor” dedi.
Ama yeniden yönlendirme Ve Her ikisinin de yavaşlaması gemi kaptanları için önemli bir veri gerektiriyor: Önümüzde balinalar var mı? İşte teknolojinin devreye girdiği yer burasıdır.
Woods Hole Oşinografi Enstitüsü'nde deniz ekolojisti Mark Baumgartner'ın laboratuvarı, dalgaların altında balina şarkısını dinleyerek “uçan” Slocum Planörleri adı verilen otonom araçlardan oluşan bir filo işletiyor.
Veri toplamak için okyanus yüzeyinin altında süzülen Slochum Planör otonom aracının fırlatılması ve ardından bu verilerin Woods Hole Oşinografi Enstitüsü'ne iletilmesi.
Haberler
Baumgartner, “Her iki saatte bir araç yüzeye çıkıyor ve tüm bu bilgileri laboratuvarımdaki bir bilgisayara göndermek için anteni kullanıyor” dedi.
Ayrıca bir dizi mikrofon şamandırasını da konuşlandırıyor. Tüm bu makinelerin asıl amacı balina şarkısını dinlemek.
Gemi kaptanları, yavaşlayabilmeleri için şamandıralardan ve planörlerden balinaların yerleri hakkında bilgi alır. Ancak Batı Yakası'nda yavaşlama isteğe bağlıdır.
Benioff Okyanus Bilim Laboratuvarı'ndaki şamandıralar, Santa Barbara Kanalı ve San Francisco Körfezi'ndeki gemiler ve balinalar arasındaki çarpışmaları azaltmak için balina verilerinin toplanmasına yardımcı oluyor.
Haberler
WhaleSafe.com'da gemilerin yollarını, balinaların konumlarını ve nakliye şirketlerinin uyumluluğu için harf notlarını görebilirsiniz. Bunların yaklaşık %30'u uyarıları görmezden gelerek hâlâ tam hızla ilerlemeye devam ediyor.
MSC'den Bud Darr size nedenini söyleyebilir: “Program üzerinde bir miktar etki var. Muhtemelen bununla birlikte gelen maliyet üzerinde de bir miktar etki var. Ve bu, bunu hafifletmek ve bunu doğru yapmak için çok fazla karmaşıklık ve planlama gerektiriyor. Ancak bunların çoğu Çözümler yönetilebilir.”
Doğu Sahili'nin çoğunda da bu kurallara uymak isteğe bağlıdır, bu nedenle gemiler Kuzey'deki gerçek balinaları öldürmeye devam ediyor. NOAA, daha fazla alanda yavaşlamaların zorunlu hale getirilmesini sağlayacak bir düzenleme önerdi.
Mark Baumgartner temkinli bir iyimserliğe sahip: “Biraz bile umudum olmasaydı, eve gider, top gibi kıvrılır ve bu işi bitirirdim” dedi. “Yani, devam etmeme yardımcı oluyor.”
Belki bu onu neşelendirir: Fran'in yavru balinası Aria'yı hatırlıyor musun? Balina izleyicisi Ted Cheeseman bir doğa bilimciden telefon aldı: “Diyor ki, 'Hey Ted, sanırım az önce Aria'yı gördüm. Bunu onaylayabilir misin?' Sonra bana bir fotoğraf gönderdi, 'Evet! Aria yaşıyor!
Cheeseman, “Umarım birkaç yıl içinde buraya bir buzağı getirir” dedi. “Ve eğer onları gemi saldırılarından korursak, eğer onları karışıklıklardan korumaya devam edersek, eğer sağlıklı okyanusu korumaya devam edersek, biliyorsunuz, sonsuza kadar mutlu olmayı umuyorum.”
Daha fazla bilgi için:
Hikayenin yapımcılığını Amy Wall üstleniyor. Editör: David Bhagat.
Ayrıca bakınız:
Haberler'den daha fazlası
David Pogue
David Pogue, 2002'den bu yana muhabirlik yaptığı “CBS Sunday Morning”deki öyküleriyle altı kez Emmy ödülüne layık görüldü. Pogue, Haberler podcast'i “Unsung Science”a ev sahipliği yapıyor. Aynı zamanda New York Times'ın en çok satan yazarlarından biri, beş kez TED konuşmacısı oldu ve PBS'de 20 NOVA bilim programına ev sahipliği yaptı. 13 yıl boyunca her hafta New York Times'ta teknoloji köşesi yazdı ve 10 yıl boyunca da her ay Scientific American'da köşe yazısı yazdı.
Ama bu sadece değildi herhangi balina. Fran'di bu.
“Bu balinayı tanıyordum ve şöyle düşündüm: Ahhhh. HappyWhale.com'un yaratıcısı Ted Cheeseman, “Bu beni çok etkiledi, çünkü Fran o zamanlar veri tabanımızdaki en tanınmış balinaydı” dedi. Bu, 850'den fazla balina gözlemini içeren bir veri tabanıdır. Kuyruk işaretlerinden tanımlanan kambur balina Fran'in resimleri.
Her yıl tam olarak kaç balinanın gemi çarpması kurbanı olduğunu kimse bilmiyor, ancak nesli tükenmekte olan türler listesinde yer alan birçok balina türü, kruvaziyer ve konteyner gemisi trafiği tarafından tehdit ediliyor.
Haberler
Cheeseman “Onun büyük bir kişiliği vardı” dedi. “Balina izleme teknelerinde şakacıydı. Bilirsiniz, radyoda 'Hey, Fran burada!' diye duyardınız. 'Ah harika, bilirsin, hadi Fran'le takılalım!'”
Fran'in artık yetim kalan, Aria adında bir bebeği vardı. Cheeseman, “Buzağının hayatta kalıp kalamayacağını bilmiyorduk” dedi. “Ben öyle düşünmedim. Pek olası olduğunu düşünmedim.”
Fran, yılda 200 milyondan fazla sefer yapan yolcu gemileri ve konteyner gemilerinden biriyle çarpışması sonucu öldü.
Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi'nin (NOAA) politika yöneticisi Sean Hastings'e göre, gemi saldırıları ve olta takımına takılmalar balinalara yönelik bir ve iki numaralı tehditti.
Her yıl kaç balinanın gemi çarpması kurbanı olduğunu kimse tam olarak bilmiyor çünkü çoğu vurulduktan sonra batıyor. Ancak mavi balinalar, kambur balinalar ve yüzgeçli balinalar nesli tükenmekte olan listede yer alıyor ve Kuzey sağ balinasının nesli tükenmek üzere; Dünya'da yalnızca 350 tanesi kaldı.
Hastings, “İşte bu yüzden her balina önemlidir, böylece popülasyonlarını geri getirebilir ve iyileşmelerine yardımcı olabiliriz” dedi.
İyi haber şu ki, nakliye şirketlerinin kendileri de bunu önemsediklerini söylüyor.
Dünyanın en büyük nakliye şirketi MSC'nin politika direktörü Bud Darr, “Sektörümüzde bu muhteşem yaratıklardan herhangi birinin yaptığımız herhangi bir şey nedeniyle zarar görmesini veya öldürülmesini görmek isteyen hiç kimse yok” dedi.
Bana gemi kaptanlarının neden balinalardan uzak duramadıklarını gösterdi. MSC'nin daha küçük konteyner gemilerinden birinin bile pruvası, kaptanın oturduğu yerden yüzlerce metre uzaktadır. Ve ileride bir balinayı fark edebilseniz bile bu konuda yapabileceğiniz pek bir şey yok.
Darr, “Gemi son derece büyük bir nesne” dedi. “Çok hızlı hareket ediyor ve gürültülü. Yani eğer bir balinanın çarptığını bile bilemeyebilirsiniz. Ne yazık ki, zamanı geldiğinde bir geminin soğanlı pruvası üzerinde kalan balinalarımız oldu. içinde.”
Bir konteyner gemisinin köprüsünden görüntü.
Haberler
Açık bir çözüm: Nakliye rotalarını hareket ettirin. Darr şunları söyledi: “Sri Lanka açıklarında, faaliyet gösterdiğimiz yere, yani kıyıdan yaklaşık 15 mil daha uzağa taşınırsak riski azaltabileceğimizi fark ettik. [of strikes] %95 veya daha fazla.”
Ancak çoğu limana yaklaşma kanallarında yeniden yönlendirme için yer yoktur. Yani ikinci en iyi fikir gemileri yaklaşık 18 mil/saatten 12 mil/saat hıza yavaşlatmaktır. Hastings şunları söyledi: “Gemileri yavaşlatmak, balinalara yoldan çekilmeleri için daha fazla fırsat veriyor. Ve onlara vurulmaları durumunda hayatta kalma olasılıkları daha yüksek. Bu, etrafta yavaş hız bölgesine sahip olmaya çok benziyor. bir okul.”
Limanlar için de bir emisyon getirisi var. Hastings, “Daha yavaş gemiler daha az hava kirliliği yayıyor ve bacalarından saldıkları sera gazı miktarını azaltıyor” dedi.
Ama yeniden yönlendirme Ve Her ikisinin de yavaşlaması gemi kaptanları için önemli bir veri gerektiriyor: Önümüzde balinalar var mı? İşte teknolojinin devreye girdiği yer burasıdır.
Woods Hole Oşinografi Enstitüsü'nde deniz ekolojisti Mark Baumgartner'ın laboratuvarı, dalgaların altında balina şarkısını dinleyerek “uçan” Slocum Planörleri adı verilen otonom araçlardan oluşan bir filo işletiyor.
Veri toplamak için okyanus yüzeyinin altında süzülen Slochum Planör otonom aracının fırlatılması ve ardından bu verilerin Woods Hole Oşinografi Enstitüsü'ne iletilmesi.
Haberler
Baumgartner, “Her iki saatte bir araç yüzeye çıkıyor ve tüm bu bilgileri laboratuvarımdaki bir bilgisayara göndermek için anteni kullanıyor” dedi.
Ayrıca bir dizi mikrofon şamandırasını da konuşlandırıyor. Tüm bu makinelerin asıl amacı balina şarkısını dinlemek.
Gemi kaptanları, yavaşlayabilmeleri için şamandıralardan ve planörlerden balinaların yerleri hakkında bilgi alır. Ancak Batı Yakası'nda yavaşlama isteğe bağlıdır.
Benioff Okyanus Bilim Laboratuvarı'ndaki şamandıralar, Santa Barbara Kanalı ve San Francisco Körfezi'ndeki gemiler ve balinalar arasındaki çarpışmaları azaltmak için balina verilerinin toplanmasına yardımcı oluyor.
Haberler
WhaleSafe.com'da gemilerin yollarını, balinaların konumlarını ve nakliye şirketlerinin uyumluluğu için harf notlarını görebilirsiniz. Bunların yaklaşık %30'u uyarıları görmezden gelerek hâlâ tam hızla ilerlemeye devam ediyor.
MSC'den Bud Darr size nedenini söyleyebilir: “Program üzerinde bir miktar etki var. Muhtemelen bununla birlikte gelen maliyet üzerinde de bir miktar etki var. Ve bu, bunu hafifletmek ve bunu doğru yapmak için çok fazla karmaşıklık ve planlama gerektiriyor. Ancak bunların çoğu Çözümler yönetilebilir.”
Doğu Sahili'nin çoğunda da bu kurallara uymak isteğe bağlıdır, bu nedenle gemiler Kuzey'deki gerçek balinaları öldürmeye devam ediyor. NOAA, daha fazla alanda yavaşlamaların zorunlu hale getirilmesini sağlayacak bir düzenleme önerdi.
Mark Baumgartner temkinli bir iyimserliğe sahip: “Biraz bile umudum olmasaydı, eve gider, top gibi kıvrılır ve bu işi bitirirdim” dedi. “Yani, devam etmeme yardımcı oluyor.”
Belki bu onu neşelendirir: Fran'in yavru balinası Aria'yı hatırlıyor musun? Balina izleyicisi Ted Cheeseman bir doğa bilimciden telefon aldı: “Diyor ki, 'Hey Ted, sanırım az önce Aria'yı gördüm. Bunu onaylayabilir misin?' Sonra bana bir fotoğraf gönderdi, 'Evet! Aria yaşıyor!
Cheeseman, “Umarım birkaç yıl içinde buraya bir buzağı getirir” dedi. “Ve eğer onları gemi saldırılarından korursak, eğer onları karışıklıklardan korumaya devam edersek, eğer sağlıklı okyanusu korumaya devam edersek, biliyorsunuz, sonsuza kadar mutlu olmayı umuyorum.”
Daha fazla bilgi için:
Hikayenin yapımcılığını Amy Wall üstleniyor. Editör: David Bhagat.
Ayrıca bakınız:
Haberler'den daha fazlası
David Pogue
David Pogue, 2002'den bu yana muhabirlik yaptığı “CBS Sunday Morning”deki öyküleriyle altı kez Emmy ödülüne layık görüldü. Pogue, Haberler podcast'i “Unsung Science”a ev sahipliği yapıyor. Aynı zamanda New York Times'ın en çok satan yazarlarından biri, beş kez TED konuşmacısı oldu ve PBS'de 20 NOVA bilim programına ev sahipliği yaptı. 13 yıl boyunca her hafta New York Times'ta teknoloji köşesi yazdı ve 10 yıl boyunca da her ay Scientific American'da köşe yazısı yazdı.