İster fırtınadan zarar gören topluluklara internet sağlamak ister savaştaki Amerikan birliklerini desteklemek olsun, Craig Garriott uzun süredir Boeing için ürettiği uyduların hayatların korunmasına yardımcı olduğuna inanıyordu.
53 yaşındaki Garriott, artık yaklaşık otuz yıldır çalıştığı Boeing tesisindeki yüzlerce teknisyenin hayatının şirket yönetiminden korunması gerektiğini söylüyor.
Garriott, Haberler kıdemli ulaşım muhabiri Kris Van Cleave ile yaptığı özel röportajda, “Odağı kaliteden, sahadaki insanlardan uzaklaştırdılar ve tamamen kâr ve hızlı ilerlemeye odakladılar” dedi. “Korkarım Boeing'in elindeyken, birileri ölene kadar beni dinlemeyecekler.”
Boeing yöneticilerinin şirketin Los Angeles bölgesindeki askeri ve ticari uydu tesisinde üretimi artırma çabalarının, oradaki işçileri tehlikeye atan “zehirli bir kültüre” yol açtığını söyledi. Garriott, değeri yüz milyonlarca dolar olduğu tahmin edilen dört tonluk bir uydunun, düzgün bir şekilde sabitlenmedikten sonra nasıl fabrika zeminine düştüğünü hatırladı; bu o kadar felaketti ki, bunu “gökten düşen bir uçakla” karşılaştırdı.
Yerel marangozlar sendikasının başkanı olarak aynı zamanda 600 saatlik işçiyi temsil eden Garriott, “Bir kişi uydunun altındaydı ve zar zor dışarı çıkabildiler” dedi. “Bu bir sitede olabilecek en kötü şey.”
Boeing sözcüsü olayla ilgili spesifik sorulara yanıt vermedi. Sözcü, Haberler'e yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Boeing, çalışanlarının güvenliğine kendini adamıştır ve tüm çalışanlar, herhangi bir güvenlik endişesini bildirme konusunda yetkilendirilmiş ve teşvik edilmiştir.”
Garriott'un iddiaları endişeleri yansıtıyor tarafından büyütüldü çoklu ihbarcılar Sorunlu 737 MAX da dahil olmak üzere Boeing'in ticari uçaklarında çalışmış kişiler. Ve bunlar, Boeing'in uzay bölümünün hâlihazırda karşı karşıya olduğu mücadelelere katkıda bulunuyor.
Boeing'in en dikkat çeken uzay arızası, şirketin Starliner uzay aracının Uluslararası Uzay İstasyonu'na insanlı bir test uçuşu sırasında bir dizi teknik sorun yaşadığı Eylül ayında meydana geldi. NASA, dönüş uçuşunu çok riskli buldu ve eve götürmeyi planladığı iki astronot olmadan onu Dünya'ya geri gönderdi. Bu astronotlar bunun yerine gelecek yıl rakip SpaceX ve CEO'su Elon Musk tarafından inşa edilen bir kapsülle geri dönecekler.
Başkan seçilen Trump tarafından yeni bir liderliğe aday gösterildi Kamu Verimliliği DairesiMusk, kazançlı uzay ve savunma sözleşmeleri üzerinde potansiyel olarak muazzam bir nüfuza sahip olmaya hazırlanıyor ve bu da Boeing'i daha da dezavantajlı bir duruma sokabilir.
Aya insan gönderilmesine yardımcı olan şirket Boeing, Wall Street Journal'da yakın zamanda yayınlanan bir rapora göre, uzay işinin bir kısmını satabileceğini gösteren yeni bir yol araştırıyor. Boeing'in Ekim ayı kazanç açıklaması sırasında yeni CEO Kelly Ortberg, şirketin portföyünü yeniden değerlendirdiğini öne sürdü.
Ortberg, “Daha fazlasını yapıp iyi yapmamaktansa, daha az yapıp bunu iyi yapmak daha iyi” dedi.
Boeing sözcüsü, şirketin SpaceX'in rekabetine nasıl baktığı veya yeni yönetime hazırlanmak için attığı adımlar hakkındaki sorulara yanıt vermedi.
Garriott geçen yıl 300-400 güvenlik ihlali bildirdiğini tahmin ediyor
2000 yılında Boeing tarafından satın alınan uydu üretim tesisi, uzun süredir Boeing'in en istikrarlı iş birimlerinden biri olarak görülüyor. Kısmen, Garriott'un uyduların ve bunların bileşen parçalarının yapımından ve test edilmesinden sorumlu olduğunu söylediği sendikalı işgücüne dayanıyor.
Geçen yıl 300 ila 400 arasında güvenlik ihlali bildirdiğini tahmin eden Garriott, “Bu, belki de bu gezegende bulabileceğiniz saat başı çalışan insanlardan oluşan en teknik gruptur” dedi. Kendisi, bu şikayetlerin, tıkanmış yangın söndürücüler ve yangın alarmlarından, ağır makinelerin çıkışları engellemesi ve işçileri fabrikanın belirli bölümlerinde mahsur bırakmasıyla ilgili endişelere kadar uzandığını söyledi.
Ekim ayında sendikalı işçiler İş Sağlığı ve Güvenliği İdaresi'ne, Garriott'a göre fabrikadaki güvensiz koşulların vurgulandığı bir şikayette bulundu.
İşini korumak için isminin gizli kalması şartıyla Haberler'e konuşan tesisteki başka bir teknisyen, güvenliğin “sonradan akla gelen bir düşünce” haline geldiğini ve son beş ila altı yıl içinde kalitenin “düştüğünü” söyledi.
“Şimdi konuş, baş belasısın”
Garriott, şirket yönetiminin güvenlik sorunlarını gündeme getirdiği için kendisine misilleme yaptığını iddia ederek Nisan ayında Boeing'e dava açmıştı. Tesisin yöneticileri tarafından taciz edildiğini ve düzinelerce kurumsal soruşturmanın hedefi olduğunu, bunların hiçbir sonuç vermediğini ve amacının yalnızca kendisini korkutmak olduğunu söyledi.
Garriott, “Boeing'e ilk başladığımda, 'Hey, bu doğru gelmiyor' diyen adamlara saygı duyuldu” dedi. “Şimdi konuş, baş belasının tekisin.”
Boeing yaptığı açıklamada, Garriott'un iddialarını araştırdığını ve davasında öne sürdüğü iddialara itiraz ettiğini söyledi.
Boeing sözcüsü, 'Endişelerini dile getiren çalışanlara karşı misilleme yapmayı yasaklayan katı politikalarımız var ve Boeing, Bay Garriott'a misilleme yapmadı' dedi.
Garriott, güvenlik endişelerini dile getirdikten sonra şirketin kendisine misilleme yaptığını iddia eden son ihbarcı oldu. Şirketin 787 Dreamliner fabrikasının eski kalite müdürü John Barnett, intihar ederek öldü Mart ayında Charleston, Güney Carolina'da ihbarcı misilleme davasında ifade veriyordu.
Barnett'in annesi Vicky Stokes, Nisan ayında Haberler'e söyledi o tutuyor uçak üretim devi Sonunda oğlunu umutsuzluğa sürükleyen eziyet muamelesinden sorumlu.
Stokes, “Eğer bu bu kadar uzun sürmeseydi, hala oğlum yanımda olurdu, oğullarımın da erkek kardeşleri olurdu ve biz burada oturmazdık. Bu bakımdan öyle düşünüyorum” dedi. oğlunun ölümünün sorumluluğunun bir kısmını Boeing'e yüklüyor.
Haziran ayında eski Boeing CEO'su Dave Calhoun Senato soruşturma alt komitesi hakkında milletvekillerine söyledi Boeing'in kültürünün “mükemmel olmaktan çok uzak” olduğunu ancak şirketin “her çalışanın bir sorun olması durumunda açıkça konuşabilme yetkisine sahip olduğunu hissetmesini sağlamaya kararlı olduğunu” söyledi. Ayrıca Boeing'in “çalışan katılımını artırırken şeffaflığı ve hesap verebilirliği” geliştirmeye çalıştığını da söyledi.
Garriott, ailesinin Boeing'den daha fazla misillemeye maruz kalacağından korkmasına rağmen, sendika başkanı olarak korumaya yemin ettiğini söylediği işçilerin koşullarını iyileştirmek amacıyla artık açıkça konuştuğunu söyledi.
Garriott, şirket yöneticilerini fabrikadaki işçilerle diyalog başlatmaya çağırarak, “Boeing'in bu insanların bir anlam ifade ettiğini, önemli olduklarını anlayana kadar durmayacağım” dedi. “Önemli olduklarını hissettirin. Güvenliklerinin önemli olduğunu hissettirin.”
Daha
Kris Van Cleave
Emmy ödüllü gazeteci Kris Van Cleave, merkezi Phoenix, Arizona'da bulunan Haberler'in kıdemli ulaşım muhabiridir ve aynı zamanda tüm Haberler yayınları ve platformları için ulusal muhabir olarak hizmet vermektedir.
53 yaşındaki Garriott, artık yaklaşık otuz yıldır çalıştığı Boeing tesisindeki yüzlerce teknisyenin hayatının şirket yönetiminden korunması gerektiğini söylüyor.
Garriott, Haberler kıdemli ulaşım muhabiri Kris Van Cleave ile yaptığı özel röportajda, “Odağı kaliteden, sahadaki insanlardan uzaklaştırdılar ve tamamen kâr ve hızlı ilerlemeye odakladılar” dedi. “Korkarım Boeing'in elindeyken, birileri ölene kadar beni dinlemeyecekler.”
Boeing yöneticilerinin şirketin Los Angeles bölgesindeki askeri ve ticari uydu tesisinde üretimi artırma çabalarının, oradaki işçileri tehlikeye atan “zehirli bir kültüre” yol açtığını söyledi. Garriott, değeri yüz milyonlarca dolar olduğu tahmin edilen dört tonluk bir uydunun, düzgün bir şekilde sabitlenmedikten sonra nasıl fabrika zeminine düştüğünü hatırladı; bu o kadar felaketti ki, bunu “gökten düşen bir uçakla” karşılaştırdı.
Yerel marangozlar sendikasının başkanı olarak aynı zamanda 600 saatlik işçiyi temsil eden Garriott, “Bir kişi uydunun altındaydı ve zar zor dışarı çıkabildiler” dedi. “Bu bir sitede olabilecek en kötü şey.”
Boeing sözcüsü olayla ilgili spesifik sorulara yanıt vermedi. Sözcü, Haberler'e yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Boeing, çalışanlarının güvenliğine kendini adamıştır ve tüm çalışanlar, herhangi bir güvenlik endişesini bildirme konusunda yetkilendirilmiş ve teşvik edilmiştir.”
Garriott'un iddiaları endişeleri yansıtıyor tarafından büyütüldü çoklu ihbarcılar Sorunlu 737 MAX da dahil olmak üzere Boeing'in ticari uçaklarında çalışmış kişiler. Ve bunlar, Boeing'in uzay bölümünün hâlihazırda karşı karşıya olduğu mücadelelere katkıda bulunuyor.
Boeing'in en dikkat çeken uzay arızası, şirketin Starliner uzay aracının Uluslararası Uzay İstasyonu'na insanlı bir test uçuşu sırasında bir dizi teknik sorun yaşadığı Eylül ayında meydana geldi. NASA, dönüş uçuşunu çok riskli buldu ve eve götürmeyi planladığı iki astronot olmadan onu Dünya'ya geri gönderdi. Bu astronotlar bunun yerine gelecek yıl rakip SpaceX ve CEO'su Elon Musk tarafından inşa edilen bir kapsülle geri dönecekler.
Başkan seçilen Trump tarafından yeni bir liderliğe aday gösterildi Kamu Verimliliği DairesiMusk, kazançlı uzay ve savunma sözleşmeleri üzerinde potansiyel olarak muazzam bir nüfuza sahip olmaya hazırlanıyor ve bu da Boeing'i daha da dezavantajlı bir duruma sokabilir.
Aya insan gönderilmesine yardımcı olan şirket Boeing, Wall Street Journal'da yakın zamanda yayınlanan bir rapora göre, uzay işinin bir kısmını satabileceğini gösteren yeni bir yol araştırıyor. Boeing'in Ekim ayı kazanç açıklaması sırasında yeni CEO Kelly Ortberg, şirketin portföyünü yeniden değerlendirdiğini öne sürdü.
Ortberg, “Daha fazlasını yapıp iyi yapmamaktansa, daha az yapıp bunu iyi yapmak daha iyi” dedi.
Boeing sözcüsü, şirketin SpaceX'in rekabetine nasıl baktığı veya yeni yönetime hazırlanmak için attığı adımlar hakkındaki sorulara yanıt vermedi.
Garriott geçen yıl 300-400 güvenlik ihlali bildirdiğini tahmin ediyor
2000 yılında Boeing tarafından satın alınan uydu üretim tesisi, uzun süredir Boeing'in en istikrarlı iş birimlerinden biri olarak görülüyor. Kısmen, Garriott'un uyduların ve bunların bileşen parçalarının yapımından ve test edilmesinden sorumlu olduğunu söylediği sendikalı işgücüne dayanıyor.
Geçen yıl 300 ila 400 arasında güvenlik ihlali bildirdiğini tahmin eden Garriott, “Bu, belki de bu gezegende bulabileceğiniz saat başı çalışan insanlardan oluşan en teknik gruptur” dedi. Kendisi, bu şikayetlerin, tıkanmış yangın söndürücüler ve yangın alarmlarından, ağır makinelerin çıkışları engellemesi ve işçileri fabrikanın belirli bölümlerinde mahsur bırakmasıyla ilgili endişelere kadar uzandığını söyledi.
Ekim ayında sendikalı işçiler İş Sağlığı ve Güvenliği İdaresi'ne, Garriott'a göre fabrikadaki güvensiz koşulların vurgulandığı bir şikayette bulundu.
İşini korumak için isminin gizli kalması şartıyla Haberler'e konuşan tesisteki başka bir teknisyen, güvenliğin “sonradan akla gelen bir düşünce” haline geldiğini ve son beş ila altı yıl içinde kalitenin “düştüğünü” söyledi.
“Şimdi konuş, baş belasısın”
Garriott, şirket yönetiminin güvenlik sorunlarını gündeme getirdiği için kendisine misilleme yaptığını iddia ederek Nisan ayında Boeing'e dava açmıştı. Tesisin yöneticileri tarafından taciz edildiğini ve düzinelerce kurumsal soruşturmanın hedefi olduğunu, bunların hiçbir sonuç vermediğini ve amacının yalnızca kendisini korkutmak olduğunu söyledi.
Garriott, “Boeing'e ilk başladığımda, 'Hey, bu doğru gelmiyor' diyen adamlara saygı duyuldu” dedi. “Şimdi konuş, baş belasının tekisin.”
Boeing yaptığı açıklamada, Garriott'un iddialarını araştırdığını ve davasında öne sürdüğü iddialara itiraz ettiğini söyledi.
Boeing sözcüsü, 'Endişelerini dile getiren çalışanlara karşı misilleme yapmayı yasaklayan katı politikalarımız var ve Boeing, Bay Garriott'a misilleme yapmadı' dedi.
Garriott, güvenlik endişelerini dile getirdikten sonra şirketin kendisine misilleme yaptığını iddia eden son ihbarcı oldu. Şirketin 787 Dreamliner fabrikasının eski kalite müdürü John Barnett, intihar ederek öldü Mart ayında Charleston, Güney Carolina'da ihbarcı misilleme davasında ifade veriyordu.
Barnett'in annesi Vicky Stokes, Nisan ayında Haberler'e söyledi o tutuyor uçak üretim devi Sonunda oğlunu umutsuzluğa sürükleyen eziyet muamelesinden sorumlu.
Stokes, “Eğer bu bu kadar uzun sürmeseydi, hala oğlum yanımda olurdu, oğullarımın da erkek kardeşleri olurdu ve biz burada oturmazdık. Bu bakımdan öyle düşünüyorum” dedi. oğlunun ölümünün sorumluluğunun bir kısmını Boeing'e yüklüyor.
Haziran ayında eski Boeing CEO'su Dave Calhoun Senato soruşturma alt komitesi hakkında milletvekillerine söyledi Boeing'in kültürünün “mükemmel olmaktan çok uzak” olduğunu ancak şirketin “her çalışanın bir sorun olması durumunda açıkça konuşabilme yetkisine sahip olduğunu hissetmesini sağlamaya kararlı olduğunu” söyledi. Ayrıca Boeing'in “çalışan katılımını artırırken şeffaflığı ve hesap verebilirliği” geliştirmeye çalıştığını da söyledi.
Garriott, ailesinin Boeing'den daha fazla misillemeye maruz kalacağından korkmasına rağmen, sendika başkanı olarak korumaya yemin ettiğini söylediği işçilerin koşullarını iyileştirmek amacıyla artık açıkça konuştuğunu söyledi.
Garriott, şirket yöneticilerini fabrikadaki işçilerle diyalog başlatmaya çağırarak, “Boeing'in bu insanların bir anlam ifade ettiğini, önemli olduklarını anlayana kadar durmayacağım” dedi. “Önemli olduklarını hissettirin. Güvenliklerinin önemli olduğunu hissettirin.”
Daha
Kris Van Cleave
Emmy ödüllü gazeteci Kris Van Cleave, merkezi Phoenix, Arizona'da bulunan Haberler'in kıdemli ulaşım muhabiridir ve aynı zamanda tüm Haberler yayınları ve platformları için ulusal muhabir olarak hizmet vermektedir.