Her ne kadar çoğu kişi ayrılmayı hafife alsa da Sergio 'Checo' Perez ile ilgili Red BullŞu ana kadar bunun gelecek sezonda gerçekleşeceğine dair hiçbir işaret yok. Söylentiler geçen Temmuz ayında Macaristan Grand Prix'si sırasında başlamıştı ve Brezilya'daki son tura kadar uzanmıştı. Gerçek şu ki, bu sezonki kötü performansından dolayı artan yorgunluktan bahseden versiyonlar dışında, Avusturya ekibinden hiç kimse onun ayrılışı hakkında resmi olarak konuşmadı. Ancak bu şüphe senaryosunda üçüncü bir katılımcı devreye giriyor: sponsorlar ve paranın gücü.
“Beni Las Vegas'ta göreceksiniz ve gelecek yıl göreceksiniz”Meksikalı sürücü, Interlagos'taki etkinliğin sonunda, 2025'te gridde yer alacağına ikna olduğunu gösteren sağlam bir duruşla şöyle demişti. Konumunu desteklemek için, birkaç sponsor ona destek olmak üzere katıldı. Aralarında, Claro, Telcel ve Infinitummilyarderin mağazasına ait tüm şirketler Carlos İnce.
Bu önemli ve yenilenen finansal destek, Pérez'in Red Bull'daki koltuğunu koruyacağı fikrini destekliyor. Açıktır ki sadakat takımda değil sürücüdedir. Checo'nun yönettiği takımdan ayrılması durumunda Christian Hornersponsorları da onunla çıkacak. Finansmanın her şey olduğu bir sporda, Meksikalı sürücüyü bir başkasıyla değiştirme kararı o kadar da basit değil. Yaklaşık 30 milyon dolar tehlikedeİspanyol spor gazetesine göre Marka.
Bu da zaten karmaşık olan durumu daha da karmaşık hale getiriyor Franco Colapinto. Katıldığı son altı yarışta göz kamaştıran Arjantinli Williamshalihazırda Tayland Milli Takımı'na sahip olan Grove takımında garantili bir sandalyeye sahip değil. Alex Albon ve İspanyolca ile Carlos Sainz manşetler olarak. Orada, en iyi ihtimalle bir kez daha yedek pilot rolünü üstlenecekti. 2025 yılı için ismi belirtilmeyen tek koltuk Japon takım arkadaşının koltuğu Yuki Tsunoda Enerji içeceği şirketinin ikinci takımı Racing Bulls'ta. Ve orada tüm rakamlar Yeni Zelandalıyı gösteriyor Liam Lawsonbir grand prix'ten beri Avustralyalı Daniel Ricciardo'nun yerini aldı. Bu nedenle, son haftalarda ortaya çıkan medya flörtüne eklenen Pérez'in nihai ayrılışı, Arjantinli oyuncunun Büyük Sirk'te koşan 20 seçilmiş kişi arasında kalması için ekstra bir şans olacaktır.
Ancak bunun gerçekleşmesi için Horner'ın sadece Checo'ya değil, adı geçen tüm sponsorlara, ayrıca Banorte'ye, F1'in sponsoru haline gelen Kit-Kat'a, Jalisco'ya, ESPN'e (hepsi İspanyolca) veda etmesi gerekecek. Latin Amerika) ve hatta Aztek pilotunu da destekleyen Uber (Meksika).
Checo Pérez ve Red Bull takım direktörü Christian Horner.
Para mı, performans mı?
Her şeye rağmen Horner birçok kez şunu açıkça ifade etti: “F1 sonuç odaklı bir iştir” ve “kaçınılmaz olarak, yerine getirmediğiniz zaman odak noktası tamamen sizin üzerinizde olur. Bu konuda her zaman inceleme yapılacak.” Ve aslında Pérez sezon başladığından beri performans göstermiyor. Sonuçları, üç kez dünya şampiyonu olan takım arkadaşınınkinden çok daha kötüydü. Max Verstappen.
İkilemle karşı karşıya kalan Horner şunları söyledi: “Zor kararlar vermeniz gereken bir zaman gelir.“. Bu bir gecede kararlaştırılabilecek bir şey değil ve zaman geçtikçe her iki taraftan da daha fazla baskı ortaya çıkıyor. Checo açısından, sponsorları Meksikalı sürücünün 2025'te Red Bull ile birlikte yarışmaya devam etmesini sağlamaya çalışıyor. yeni yeteneklere bahis yapılması konusunda baskı yapan bir diğer taraf.
Jos VerstappenMevcut şampiyonanın liderinin babası ve temsilcisi, oğlunu daha rekabetçi bir partnerle görmek istediğini ifade etti. Görme olasılığı sorulduğunda Lawson Max'in yanında cevap verdi: “Kesinlikle karşı değilim. Rekabetçi ve Max'i biraz zorlayan birinin olması daha iyi. Bu her zaman işe yarar ama göreceğiz.”
Liam Lawson, F1'de kalmak isteyen sürücü. Fotoğraf: AP
Lawson, biraz daha avantajlı olsa da Colapinto ile benzer bir durumda. ile olan sözleşmeniz R.B. (veya VCarb) 2025'te yenilenme ve hatta büyük takıma yükselme olasılığıyla sona eriyor. İkincisi gerçekleşirse, koltuğu Arjantinli pilotun onun yerine geçmesini analiz etmekte özgür olacak.
Müzakereler aktif durumda, ancak şu ana kadar kimse olası bir sonuca dair herhangi bir işaret vermedi. Checo, Colapinto ve Lawson gibi sürücülerin yapabileceği tek şey, pistte bir koltuğu hak ettiklerini göstermek.
“Beni Las Vegas'ta göreceksiniz ve gelecek yıl göreceksiniz”Meksikalı sürücü, Interlagos'taki etkinliğin sonunda, 2025'te gridde yer alacağına ikna olduğunu gösteren sağlam bir duruşla şöyle demişti. Konumunu desteklemek için, birkaç sponsor ona destek olmak üzere katıldı. Aralarında, Claro, Telcel ve Infinitummilyarderin mağazasına ait tüm şirketler Carlos İnce.
Bu önemli ve yenilenen finansal destek, Pérez'in Red Bull'daki koltuğunu koruyacağı fikrini destekliyor. Açıktır ki sadakat takımda değil sürücüdedir. Checo'nun yönettiği takımdan ayrılması durumunda Christian Hornersponsorları da onunla çıkacak. Finansmanın her şey olduğu bir sporda, Meksikalı sürücüyü bir başkasıyla değiştirme kararı o kadar da basit değil. Yaklaşık 30 milyon dolar tehlikedeİspanyol spor gazetesine göre Marka.
Bu da zaten karmaşık olan durumu daha da karmaşık hale getiriyor Franco Colapinto. Katıldığı son altı yarışta göz kamaştıran Arjantinli Williamshalihazırda Tayland Milli Takımı'na sahip olan Grove takımında garantili bir sandalyeye sahip değil. Alex Albon ve İspanyolca ile Carlos Sainz manşetler olarak. Orada, en iyi ihtimalle bir kez daha yedek pilot rolünü üstlenecekti. 2025 yılı için ismi belirtilmeyen tek koltuk Japon takım arkadaşının koltuğu Yuki Tsunoda Enerji içeceği şirketinin ikinci takımı Racing Bulls'ta. Ve orada tüm rakamlar Yeni Zelandalıyı gösteriyor Liam Lawsonbir grand prix'ten beri Avustralyalı Daniel Ricciardo'nun yerini aldı. Bu nedenle, son haftalarda ortaya çıkan medya flörtüne eklenen Pérez'in nihai ayrılışı, Arjantinli oyuncunun Büyük Sirk'te koşan 20 seçilmiş kişi arasında kalması için ekstra bir şans olacaktır.
Ancak bunun gerçekleşmesi için Horner'ın sadece Checo'ya değil, adı geçen tüm sponsorlara, ayrıca Banorte'ye, F1'in sponsoru haline gelen Kit-Kat'a, Jalisco'ya, ESPN'e (hepsi İspanyolca) veda etmesi gerekecek. Latin Amerika) ve hatta Aztek pilotunu da destekleyen Uber (Meksika).
Checo Pérez ve Red Bull takım direktörü Christian Horner.
Para mı, performans mı?
Her şeye rağmen Horner birçok kez şunu açıkça ifade etti: “F1 sonuç odaklı bir iştir” ve “kaçınılmaz olarak, yerine getirmediğiniz zaman odak noktası tamamen sizin üzerinizde olur. Bu konuda her zaman inceleme yapılacak.” Ve aslında Pérez sezon başladığından beri performans göstermiyor. Sonuçları, üç kez dünya şampiyonu olan takım arkadaşınınkinden çok daha kötüydü. Max Verstappen.
İkilemle karşı karşıya kalan Horner şunları söyledi: “Zor kararlar vermeniz gereken bir zaman gelir.“. Bu bir gecede kararlaştırılabilecek bir şey değil ve zaman geçtikçe her iki taraftan da daha fazla baskı ortaya çıkıyor. Checo açısından, sponsorları Meksikalı sürücünün 2025'te Red Bull ile birlikte yarışmaya devam etmesini sağlamaya çalışıyor. yeni yeteneklere bahis yapılması konusunda baskı yapan bir diğer taraf.
Jos VerstappenMevcut şampiyonanın liderinin babası ve temsilcisi, oğlunu daha rekabetçi bir partnerle görmek istediğini ifade etti. Görme olasılığı sorulduğunda Lawson Max'in yanında cevap verdi: “Kesinlikle karşı değilim. Rekabetçi ve Max'i biraz zorlayan birinin olması daha iyi. Bu her zaman işe yarar ama göreceğiz.”
Lawson, biraz daha avantajlı olsa da Colapinto ile benzer bir durumda. ile olan sözleşmeniz R.B. (veya VCarb) 2025'te yenilenme ve hatta büyük takıma yükselme olasılığıyla sona eriyor. İkincisi gerçekleşirse, koltuğu Arjantinli pilotun onun yerine geçmesini analiz etmekte özgür olacak.
Müzakereler aktif durumda, ancak şu ana kadar kimse olası bir sonuca dair herhangi bir işaret vermedi. Checo, Colapinto ve Lawson gibi sürücülerin yapabileceği tek şey, pistte bir koltuğu hak ettiklerini göstermek.