FCC, TV ve radyoda yapay zeka tarafından oluşturulan siyasi reklamlara ilişkin kuralları değerlendirecek ancak yayın akışını düzenleyemiyor

Farrah

New member
Federal İletişim Komisyonu başkanı Çarşamba günü, siyasi reklam verenlerin TV ve radyo reklamlarında yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği kullandıklarında açıklama yapmalarını gerektiren bir öneri sundu.

Teklif, komisyon tarafından kabul edildiği takdirde, hızla ilerleyen üretken yapay zeka araçlarının yaklaşan ABD seçimlerinde seçmenleri yanıltmakla tehdit eden gerçekçi görüntüler, videolar ve ses klipleri üretmesi nedeniyle birçok yasa koyucu ve yapay zeka uzmanının talep ettiği bir şeffaflık katmanı ekleyecek. .

Ancak ülkenin en büyük telekomünikasyon düzenleyicisi olan FCC'nin yalnızca TV, radyo ve bazı kablolu yayın sağlayıcıları üzerinde yetkisi var. Yeni kurallar, dijital ve internet üzerinden yayın platformlarındaki reklamcılıktaki patlayıcı büyümeyi kapsamayacaktır.


FCC Başkanı Jessica Rosenworcel Çarşamba günü yaptığı açıklamada, “Yapay zeka araçları daha erişilebilir hale geldikçe komisyon, tüketicilerin bu teknoloji kullanıldığında tam olarak bilgilendirildiğinden emin olmak istiyor.” dedi. “Bugün meslektaşlarımla, tüketicilerin gördükleri siyasi reklamlarda yapay zeka araçlarının ne zaman kullanıldığını bilme hakkına sahip olduğunu açıkça ortaya koyan bir öneriyi paylaştım ve umarım bu konuda hızla harekete geçerler.”

Komisyon, yapay zeka araçlarının siyasi iletişimde artan kullanımıyla mücadele etmek için bu yıl ikinci kez önemli adımlar atmaya başladı. Daha önce FCC, otomatik aramalarda yapay zeka ses klonlama araçlarının mevcut yasalara göre yasaklandığını doğrulamıştı. Bu karar, New Hampshire ön seçimlerinde otomatik çağrılarda ses klonlama yazılımının kullanılmasıyla yaşanan bir olayın ardından geldi. Başkan Joe Biden'ı taklit etmek Seçmenleri sandığa gitmekten caydırmak için.

Teklif, kabul edildiği takdirde yayıncılardan siyasi reklamverenlerden içeriklerinin metinden resme yaratıcılar veya ses klonlama yazılımı gibi yapay zeka araçları kullanılarak oluşturulup oluşturulmadığını doğrulamalarını isteyecek. FCC, 2002 İki Partili Kampanya Reform Yasası uyarınca yayın kanallarındaki siyasi reklamlar üzerinde yetkiye sahiptir.

Ancak komisyon üyelerinin, yayıncıların yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği canlı yayın mesajlarında mı yoksa yalnızca TV veya radyo istasyonunun kamuya açık olan siyasi dosyalarında mı ifşa etmesi gerektiği de dahil olmak üzere çeşitli ayrıntıları tartışmak zorunda kalacak. Ayrıca, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin tanımı üzerinde anlaşmaya varmakla da görevlendirilecekler; bu, rötuş araçları ve diğer yapay zeka ilerlemelerinin giderek her türlü yaratıcı yazılımın içine yerleştirilmesiyle endişe verici hale gelen bir zorluk.

Rosenworcel düzenlemelerin seçimden önce yürürlüğe girmesini umuyor.

Rosenworcel'in sözcüsü ve politika danışmanı Jonathan Uriarte, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği, özellikle insan sesine benzeyen yapay zeka tarafından oluşturulan sesler dahil olmak üzere, hesaplama teknolojisi veya makine tabanlı sistemler kullanılarak oluşturulan içerik olarak tanımlamayı istediğini söyledi. İnsan aktörler gibi görünen, yapay zeka tarafından üretilen aktörler.” Taslak tanımının muhtemelen düzenleme süreci yoluyla değişeceğini söyledi.

Teklif, siyasi kampanyaların web siteleri için sohbet robotları oluşturmaktan teknolojiyi kullanarak video ve görsel oluşturmaya kadar üretken yapay zeka ile halihazırda yoğun bir şekilde deneyler yaptığı bir dönemde geldi.

Örneğin geçen yıl RNC, başka bir Biden yönetimi altındaki distopik bir geleceği göstermeyi amaçlayan, tamamen yapay zeka tarafından oluşturulmuş bir reklam yayınladı. Panik yaratan göçmen dalgalarını, sokaklardaki zırhlı askeri devriyeleri, tahtalarla kapatılmış mağaza vitrinlerini gösteren sahte ama gerçekçi fotoğraflar kullandı.

Siyasi kampanyalar ve kötü aktörler, seçmenleri dolandırmak, yanıltmak ve haklarından mahrum bırakmak için son derece gerçekçi görselleri, videoları ve ses içeriğini de silah haline getirdi. Hindistan seçimlerinde, Bollywood yıldızlarını başbakanı eleştiriyormuş gibi yanlış tanıtan, yapay zeka tarafından oluşturulan son videolar, yapay zeka uzmanlarının dünya çapındaki demokratik seçimlerde ortaya çıktığını söylediği bir eğilimin örneğini oluşturuyor.

Public Citizen savunuculuk grubunun başkanı Rob Weissman, FCC'nin “özellikle seçim bütünlüğü de dahil olmak üzere yapay zeka ve derin sahtekarlıklardan kaynaklanan tehditleri proaktif bir şekilde ele almak için adım attığını” görmekten memnuniyet duyduğunu söyledi.

FCC'yi halkın yararı için canlı yayında açıklama talep etmeye çağırdı ve başka bir kurum olan Federal Seçim Komisyonu'nu da siyasi reklamlarda yapay zeka tarafından oluşturulan deepfake'leri düzenleyip düzenlememeyi değerlendirdiği için gecikmelerinden dolayı azarladı.

New York'tan bir Demokrat olan Temsilci Yvette Clarke, Kongre'nin FCC'nin yargılama yetkisine sahip olmadığı çevrimiçi yanlış bilgilerin yayılması konusunda harekete geçmesinin zamanının geldiğini söyledi. Çevrimiçi reklamlarda yapay zeka tarafından oluşturulan içeriklere ilişkin açıklama gereksinimlerine ilişkin mevzuatı yürürlüğe koydu.

Üretken yapay zeka daha ucuz, erişilebilir ve kullanımı kolay hale geldikçe, çok sayıda iki partili yasa koyucu grup, siyasetteki teknolojiyi düzenlemek için yasa çıkarılması çağrısında bulundu. Kasım seçimlerine beş aydan biraz fazla zaman olmasına rağmen hâlâ herhangi bir yasa tasarısını geçiremediler.

Minnesotalı bir Demokrat olan Senatör Amy Klobuchar ve Alaskalı bir Cumhuriyetçi olan Senatör Lisa Murkowski tarafından sunulan iki partili bir yasa tasarısı, yapay zeka kullanılarak yapılmış veya önemli ölçüde değiştirilmişse, siyasi reklamların bir sorumluluk reddi beyanına sahip olmasını gerektirecektir. Federal Seçim Komisyonu'nun ihlallere yanıt vermesi gerekecek.

Uriarte, Rosenworcel'in FCC'nin yapay zeka ile ilgili tehditlere karşı harekete geçme kapasitesinin sınırlı olduğunun farkında olduğunu ancak 2024 seçimleri öncesinde elinden geleni yapmak istediğini söyledi.

Uriarte, “Bu teklif, komisyonun kendi yetki alanı dahilinde uygulayabileceği maksimum şeffaflık standartlarını sunuyor.” dedi. “Devlet kurumlarının ve milletvekillerinin, yapay zekanın siyasi reklamcılıkta kullanımına ilişkin şeffaflık standardı oluşturma konusunda bu önemli ilk adımı atabilmelerini umuyoruz.”



Daha