Dünya Kros Şampiyonası, organizasyonun girişimi sonrasında 2022 yılında başlatıldı. Dakar rallisidisiplinlerin her birinin ana varlıklarıyla ittifak kurmaya çalıştı. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) ve Uluslararası Motosiklet Federasyonu (FIM), karmaşık bir faaliyeti yoluna koymak için güçlerini birleştirdiğinde oradaydı. Motor sporları dünyasının en ekstrem macerasında her şey birbirine karışıyor.
Her yıl Dakar'ın özel ve açılış tarihi olduğu W2RC rejimi veya Dünya Kros Ralli Rallisi altında, bu büyük yarış, kuralları uygulama yetkisini büyük denetim organlarının ellerine bıraktı. Spordan tekniğe.
Görev kolay değildi. Organizasyonun kökleştirdiği ve başka zamanlardan aktardığı belirli geleneklerin yanı sıra, her kategorinin kendine has özellikleri olduğundan, görev çok büyüktü. Durum yavaş yavaş normalleşti ve liderlerin, ekiplerin ve sürücülerin fikir birliğine varmasıyla, Dakar geçiş sürecini büyük zorluklarla karşılaşmadan geçirdi.
Her kampta görev iyi bir şekilde dağıtılmıştır. Dakar'ı yöneten şirket olan ASO'nun (Amaury Sport Organizasyonu) liderleri her anlamda etkinliğin organizasyonuna odaklanırken, FIA ve FIM disiplinlerin her birini kontrol etmek için çalışıyor.
Suudi Arabistan'daki Dakar 2025'in ilk haftası henüz bitmedi ve Yarışmanın büyük isimleri yarış dışı kaldıDenetim organının kararıyla. Kısacası büyük idoller, FIA'nın tespitleriyle marjinalleştirildi ve Dakar, birkaç gün içinde büyük yıldızlarından mahrum kaldı.
Carlos Sainz, Dakar 2025 aracının içinde Fotoğraf: AP / Christophe Ena.
Son saatlerin en yankı uyandıran vakası şuydu: Carlos SainzAudi ile bir önceki Dakar yarışını yeni kazanmıştı ve şimdi gösterişli Ford Performance projesiyle karşı karşıyaydı. Muhteşem bir darbenin ardından FIA, Sainz'ı yarışmadan eledi.
“225 numaralı aracın (Carlos Sainz ve Lucas Cruz) Dakar 2025 48 Saat yarışının ilk bölümünde meydana gelen kazada güvenlik kafesinin hasar görmesi nedeniyle, FIA yönetmelikleri dikkate alınarak aracın geri çekilmesine karar verilmiştir. ”Ford açıklamada şunu bildirdi.
Sainz ikinci etapta kaza yapmıştı48 Saat Chrono'nun başlangıcında, ancak Bisha kampına vardıklarında spor yetkilileri, Raptor'un güvenlik yapısının çarpışmadan sonra sorunlar yaşadığını tespit etti.
Araç, kampa gövdesi ve ön camı olmadan gelmesine rağmen mekanik olarak tepki vermesine rağmen, Sainz'ın navigatörü Lucas Cruz da şasinin çarpışmadan etkilendiğini ifade etti.
Birkaç saat önce yine İspanyollar Laia Sanz Kaçınılması zor bir emsal bıraktı: Denge çubuğundaki sadece iki milimetrelik deformasyon nedeniyle, bir etabı bile tamamlamadan Dakar'a veda etti.
Hemen ardından; büyük isimlerden bir diğeri de benzer bir durum yaşadı. Fransızlar Sebastián LoebEski dünya ralli şampiyonu Dacia ile muhteşem bir takla attı.
İtirazların ardından arkadaşı İspanyol Cristina Gutiérrez'in yardımıyla yürüyüşe geri döndü ve kampa ulaştı. Ancak orada FIA, diğer ikisini infaz eden amansız cezayla Loeb'i yarıştan ayrılmaya mahkum etti.
“Yarışmacı temsilcileri emniyet kemerinde hasar olduğunu fark etmişler ancak bu hasarın güvenliği etkileyeceğini düşünmemişler ve kaza sonrası güvenlik seviyesinin öncesine göre değişmediğini garanti etmişler”FIA'nın açıklamasında “Yarışmacının etkinliğe devam etmesine izin vermenin güvenli olmadığı” vurgulandı.
Loeb'in Dacia'sı, Sainz ve Cruz'a olduğu gibi yardımcı pilotun sağ ön viraj denge çubuğuna darbe aldı.
“Bir kenara çarptım ve diğer tarafa sıçradık ve araba devrildi. İki tekerleğin lastikleri patladı ama sadece 5 dakika durdurulduk. Çok fazla hasar almadık ama yaklaşık 50 km sonra direksiyon rot kolu kırıldı. Ciddi bir durum olmamasına rağmen yedek parçanın devrilme yerinde kaportanın içinde kaldığı ortaya çıktı.”diye belirtti. Cristina Gutiérrez ona o parçayı vermek için oraya geldi. Ama işler daha da kötüydü.
Fotoğraf: REUTERS/Maxim Shemetov
“Cristina bize bir tane vermek için durdu ama sonra ön fan bozuldu, biz de etap boyunca hafif araçların hızında ilerledik. Bizim günümüz olmadı. “Bu saçmalık!” diye itiraz etti Loeb.
Dakar kampında bazıları FIA'nın ağır elinin Dakar ruhuna zarar verdiğini savunurken, yarışmanın en üst kademeleri düzenleyici kurumun belirlediği kriterlere katılıyor.
Ve aslında, FIA'nın parametrelerine alışkın olanlar prosedürlerini gerçeklerle destekliyorlar, çünkü Dacia ekibi tedbire itiraz etmeyi planlarken, Loeb'in kendisi mesafeli görünüyordu ve tedbiri desteklemeyi reddediyordu. . takımının savunması.
Kurallara uyulması gerekmektedir. Ve dahası güvenlik olanlar. Bu konuda FIA tüm kategorilerde acımasız ve bunu Dakar'da da gösteriyor.
Nicolás Cavigliasso bir etap daha kazandı ve Dakar'da lider oldu
Eşi Valentina Pertegarini'nin kullandığı Cordobalı Nicolás Cavigliasso, Suudi Arabistan'daki Dakar 2025 rallisinin 4. etabında Challenger kategorisini kazandı.
Üçüncü kısmi zaferini elde eden Cordobalı, Maratonun başlangıç etabını kazandı, bu da bu gece tüm pilotların geceyi kendilerine özel bir kampta, takımlarla temas kurmadan geçirecekleri ve herhangi bir yardım alamayacakları anlamına geliyor.
Böylece Cavigliasso genel klasmandaki liderliğini ikinci Amerikalı Corbin Leverton karşısında 25 dakikanın üzerine çıkardı.
Arabalar arasındaki en güçlü disiplin olan Ultimate'da Mendoza Juan Cruz Yacopini Cuyo'nun Toyota takım arkadaşı Güney Afrikalı Henk Lategan'ın liderliğinde genel klasmanda üçüncü ve sekizinci sırada yer aldı.
Motosikletlerde, Luciano Benavídes Genel klasmanda 8. sırada yer alarak en iyi ulusal temsilcidir. kardeşin KevinDakar'ı iki kez kazanan 29. sırada, Neuquén ise Santiago Rostan 48°'dir.
Perşembe günü beşinci etap, Suudi Arabistan'ın kuzeyinde Alula ile Ha'il arasında, 428'i özel test olmak üzere toplam 491 kilometrelik rota olacak.
Her yıl Dakar'ın özel ve açılış tarihi olduğu W2RC rejimi veya Dünya Kros Ralli Rallisi altında, bu büyük yarış, kuralları uygulama yetkisini büyük denetim organlarının ellerine bıraktı. Spordan tekniğe.
Görev kolay değildi. Organizasyonun kökleştirdiği ve başka zamanlardan aktardığı belirli geleneklerin yanı sıra, her kategorinin kendine has özellikleri olduğundan, görev çok büyüktü. Durum yavaş yavaş normalleşti ve liderlerin, ekiplerin ve sürücülerin fikir birliğine varmasıyla, Dakar geçiş sürecini büyük zorluklarla karşılaşmadan geçirdi.
Her kampta görev iyi bir şekilde dağıtılmıştır. Dakar'ı yöneten şirket olan ASO'nun (Amaury Sport Organizasyonu) liderleri her anlamda etkinliğin organizasyonuna odaklanırken, FIA ve FIM disiplinlerin her birini kontrol etmek için çalışıyor.
Suudi Arabistan'daki Dakar 2025'in ilk haftası henüz bitmedi ve Yarışmanın büyük isimleri yarış dışı kaldıDenetim organının kararıyla. Kısacası büyük idoller, FIA'nın tespitleriyle marjinalleştirildi ve Dakar, birkaç gün içinde büyük yıldızlarından mahrum kaldı.
Carlos Sainz, Dakar 2025 aracının içinde Fotoğraf: AP / Christophe Ena.
Son saatlerin en yankı uyandıran vakası şuydu: Carlos SainzAudi ile bir önceki Dakar yarışını yeni kazanmıştı ve şimdi gösterişli Ford Performance projesiyle karşı karşıyaydı. Muhteşem bir darbenin ardından FIA, Sainz'ı yarışmadan eledi.
“225 numaralı aracın (Carlos Sainz ve Lucas Cruz) Dakar 2025 48 Saat yarışının ilk bölümünde meydana gelen kazada güvenlik kafesinin hasar görmesi nedeniyle, FIA yönetmelikleri dikkate alınarak aracın geri çekilmesine karar verilmiştir. ”Ford açıklamada şunu bildirdi.
Sainz ikinci etapta kaza yapmıştı48 Saat Chrono'nun başlangıcında, ancak Bisha kampına vardıklarında spor yetkilileri, Raptor'un güvenlik yapısının çarpışmadan sonra sorunlar yaşadığını tespit etti.
Araç, kampa gövdesi ve ön camı olmadan gelmesine rağmen mekanik olarak tepki vermesine rağmen, Sainz'ın navigatörü Lucas Cruz da şasinin çarpışmadan etkilendiğini ifade etti.
Birkaç saat önce yine İspanyollar Laia Sanz Kaçınılması zor bir emsal bıraktı: Denge çubuğundaki sadece iki milimetrelik deformasyon nedeniyle, bir etabı bile tamamlamadan Dakar'a veda etti.
Hemen ardından; büyük isimlerden bir diğeri de benzer bir durum yaşadı. Fransızlar Sebastián LoebEski dünya ralli şampiyonu Dacia ile muhteşem bir takla attı.
İtirazların ardından arkadaşı İspanyol Cristina Gutiérrez'in yardımıyla yürüyüşe geri döndü ve kampa ulaştı. Ancak orada FIA, diğer ikisini infaz eden amansız cezayla Loeb'i yarıştan ayrılmaya mahkum etti.
“Yarışmacı temsilcileri emniyet kemerinde hasar olduğunu fark etmişler ancak bu hasarın güvenliği etkileyeceğini düşünmemişler ve kaza sonrası güvenlik seviyesinin öncesine göre değişmediğini garanti etmişler”FIA'nın açıklamasında “Yarışmacının etkinliğe devam etmesine izin vermenin güvenli olmadığı” vurgulandı.
Loeb'in Dacia'sı, Sainz ve Cruz'a olduğu gibi yardımcı pilotun sağ ön viraj denge çubuğuna darbe aldı.
“Bir kenara çarptım ve diğer tarafa sıçradık ve araba devrildi. İki tekerleğin lastikleri patladı ama sadece 5 dakika durdurulduk. Çok fazla hasar almadık ama yaklaşık 50 km sonra direksiyon rot kolu kırıldı. Ciddi bir durum olmamasına rağmen yedek parçanın devrilme yerinde kaportanın içinde kaldığı ortaya çıktı.”diye belirtti. Cristina Gutiérrez ona o parçayı vermek için oraya geldi. Ama işler daha da kötüydü.
“Cristina bize bir tane vermek için durdu ama sonra ön fan bozuldu, biz de etap boyunca hafif araçların hızında ilerledik. Bizim günümüz olmadı. “Bu saçmalık!” diye itiraz etti Loeb.
Dakar kampında bazıları FIA'nın ağır elinin Dakar ruhuna zarar verdiğini savunurken, yarışmanın en üst kademeleri düzenleyici kurumun belirlediği kriterlere katılıyor.
Ve aslında, FIA'nın parametrelerine alışkın olanlar prosedürlerini gerçeklerle destekliyorlar, çünkü Dacia ekibi tedbire itiraz etmeyi planlarken, Loeb'in kendisi mesafeli görünüyordu ve tedbiri desteklemeyi reddediyordu. . takımının savunması.
Kurallara uyulması gerekmektedir. Ve dahası güvenlik olanlar. Bu konuda FIA tüm kategorilerde acımasız ve bunu Dakar'da da gösteriyor.
Nicolás Cavigliasso bir etap daha kazandı ve Dakar'da lider oldu
Eşi Valentina Pertegarini'nin kullandığı Cordobalı Nicolás Cavigliasso, Suudi Arabistan'daki Dakar 2025 rallisinin 4. etabında Challenger kategorisini kazandı.
Üçüncü kısmi zaferini elde eden Cordobalı, Maratonun başlangıç etabını kazandı, bu da bu gece tüm pilotların geceyi kendilerine özel bir kampta, takımlarla temas kurmadan geçirecekleri ve herhangi bir yardım alamayacakları anlamına geliyor.
Böylece Cavigliasso genel klasmandaki liderliğini ikinci Amerikalı Corbin Leverton karşısında 25 dakikanın üzerine çıkardı.
Arabalar arasındaki en güçlü disiplin olan Ultimate'da Mendoza Juan Cruz Yacopini Cuyo'nun Toyota takım arkadaşı Güney Afrikalı Henk Lategan'ın liderliğinde genel klasmanda üçüncü ve sekizinci sırada yer aldı.
Motosikletlerde, Luciano Benavídes Genel klasmanda 8. sırada yer alarak en iyi ulusal temsilcidir. kardeşin KevinDakar'ı iki kez kazanan 29. sırada, Neuquén ise Santiago Rostan 48°'dir.
Perşembe günü beşinci etap, Suudi Arabistan'ın kuzeyinde Alula ile Ha'il arasında, 428'i özel test olmak üzere toplam 491 kilometrelik rota olacak.