Formula 1 ekipmanı tarafından kullanılan gerçek zamanlı bilgi sistemi nasıl çalışır?

Leila

Global Mod
Global Mod
Stratejinin rekabetçi bir arabaya sahip olmak kadar önemli olduğu bir sporda Formül 1 Su tesisleri gibi doğru ve hızlı bilgilere ihtiyacınız var.


Bu bilgiler bugün bir gelişme sayesinde pilotlara, ekipmanlara ve matrik evlere ulaşıyor. Arjantinli şirket: Teknolojik Kürek Geliştiren oydu Takım İçerik Dağıtım Sistemi Bugün en yüksek motor yarışı kategorisini kullanıyor.


Mühendislerin veya ekipman şeflerinin, Boxes Caddesi'nin monitörlerinde veya içlerinde çivilenmiş olduğunu görmek olağandır. Pilotlar bile, otomobille garaja girdiklerinde, uygulamalarda veya sınıflandırmaya girdiklerinde, bilgiyi görmek ve analiz etmek için arabaya iki monitör oluştururlar.


Ve anahtar, geçen yıl bir test olarak başlayan ancak 2025'ten beri tüm F1'i kullanan bu sistemin, görüntülerin kullanımının öncekinden daha basit ve çok daha hızlı bir şekilde yönetilmesine izin verdiği sistem.


“Bir Ferrari mühendisi, onu Leclerc ile kullanmaya başladığını söyledi ve onu Hamilton ile karşılaştırarak yaptığı son turu gösterdi ve eğrinin nasıl geldiğine dair bir resim için bir resim yaptı,” dedi. Zurna Franco Salerno, bu sistemin işleyişi için Globant'tan sorumlu içinde Avusturya Grand Prix.


F1 veri ve video sistemi nasıl çalışır?


Formula 1 ile çalışan Globant Arjantinli Franco Salerno.

Şu anda Madrid'de yaşayan bu 39 yaşındaki Cordoba, 2019'dan beri Formula 1 ile çalışıyor. Hatta doğrudan en yüksek kategorinin organizasyonu için çalıştı. “Her zaman şanslı olmak, ama aynı zamanda bir şeyde uzmanlaşmaya, özellikle bir şey üzerinde çalışmaya istekli olmak,” dedi.


2024'te F1 ve Globant arasında imzalanan anlaşma, ekiplere daha doğru bilgi veren ve daha hızlı bir şekilde bu yeni sistemin gelişimi oldu. Bu fark, kararlara daha verimli ve daha hızlı izin verebilecek şeydir.


Salerno, “Önceki sistem, pilotlar ve mühendisler için çok daha kolay, çok daha basit yeni bir versiyonla değiştirildi.” Dedi.


-Sistem nedir?


-daha çok bir video sistemi. Mühendisler, pilotlar, fabrikadaki mühendisler ve burada padokta bulunanlar, tüm pilotların gemi kameralarında, güvenlik otomobilinin gemi kameralarını ve zamanın sayfaları, bilgi sayfaları, uluslararası iletim ve birlikte yirmi birlikte bulunan ve ekipman tarafından çok talep edilen bir şey olan belirli bir kanal görür.


Red Bull'dan Helmut Marko ve Gianpiero Lambiase, geliştirilen Globant sistemiyle veri analiz ediyorlar. Fotoğraf: Efe
Red Bull'dan Helmut Marko ve Gianpiero Lambiase, geliştirilen Globant sistemiyle veri analiz ediyorlar. Fotoğraf: Efe

-Önceki sistem saf bilgiler miydi?


-Bir, ilk video da iletildi, ancak şimdi yaptığımız gibi değil. Ve önemli bir şey gecikme, yani bir şey arasında gerçekleşen zaman ve bir monitör gelir. Bir araba geçmeden önce ve takımlar videoda görebilmek için yaklaşık 10 veya 12 saniye beklemek zorunda kaldı. Bugün araba geçiyor ve 4 saniye içinde stratejiyi tanımlamaya yardımcı olan ekranı görüyorlar.


-Yeni sisteme sahip takımların yanıtı neydi?


-Banalları açmanın, kanalları bir taraftan diğerine taşımanın, video izlemenin ve oynatmanın, örneğin yarışta neler olduğuna dair verileri tercüme etmenin ne kadar basit olduğunu söylediler. Örneğin, belirli bir eğriye erişmek istiyorum, belirli bir sektörü görmek istiyorum, bir aşırı güç görmek istiyorum ya da bir araba kutulara girdiğinde, kutular bıraktığınızda. Bugün ekipler için görülmesi kolay olmayan tüm bu küçük detaylar gerçekten takdir ediyor.


Toto Wolff, Mercedes tarafından, kutudan görmeyi tercih ediyor, ancak her zaman ekrandaki verileri takip ediyor. Fotoğraf AP
Toto Wolff, Mercedes tarafından, kutudan görmeyi tercih ediyor, ancak her zaman ekrandaki verileri takip ediyor. Fotoğraf AP

-Takımlar için birçok kamera nasıl mevcut?


-Ekipman için 31 kameraya erişebilir. Ancak tema, her takımın bunu nasıl kullandığıdır. Ferrari'nin mühendislerinden biri, Leclerc'in garaja her girdiğinde ve arabalara monte edilen çift monitörü koyduğunda, bu ekranlardan birinin sistemimizle olduğunu söyledi. Ona onu Hamilton'la karşılaştırarak yaptığı son turu gösterdi ve resim başına bir resim ile ona eğrinin nasıl geldiğini, zaman kaybettiğini, eğriyi nasıl bıraktığını, daha fazla durduğunda gösterdi …


-Bu gelişme uzun süredir geliyor mu?


-Bu bir meydan okumaydı, çünkü kullanılan bir sistemin değiştirilmesi gerekiyordu. Pilotların, mühendislerin ihtiyacını anlayın ve altı aydan daha kısa bir sürede geliştirin. Sadece bize bağlı olmayan video gecikmesini azaltmak. Avrupa'da drama yok, ancak Avustralya'da video önce F1'in merkezinde Biggin Hill, Birleşik Krallık'a seyahat etmek zorunda ve göstermek için piste geri dönüyor. Ve bugün harika işler. Takımlar tarafından söylenen, bugün Times'ın sayfaları kadar önemlidir. Bu size değeri gösterir.


-Nasıl gelişebileceğini düşünüyorsunuz?


-Siz gelişiyoruz, ekipler tarafından talep edilen bazı iyileştirmeler yapıyoruz. Yarış iletim alanı, doğal arama dili dahil olmak üzere sistemi kullanmamız için bir şeyler istiyor. Örneğin, her ikisini de böyle bir yıl boyunca böyle bir yarışta görmek istiyorum. Ve doğrudan arama motorumuza yazarak yapın.


-VO ayrıca pilotun kaskının içine giren kameranın geliştirilmesi üzerinde çalıştınız, bu iş nasıldı?


-2021'in sonlarına kadar, F1 için çalışırken, 2022 yılına kadar kamerayı kaskta geliştirdiğimizi soruyorlar. Bu büyük bir meydan okumaydı, sadece kaskın içine bir milimetre kamera koymak zorunda kalmadı, aynı zamanda FIA'nın izinlerine sahip olmak zorunda kaldık, çünkü pilotun güvenliği ile hiçbir şeye müdahale etmek zorunda değildi. Birçok renk düzeltmesi oluşturmak zorundaydık, çünkü bazen güneş gövde vizörüne gider veya kalıcı olarak kirlidir.