“Formula 1'de bir koltuğu hak ediyorum”

Leila

Global Mod
Global Mod
Hayatı Franco Colapinto 1 Eylül'de ilk yarışını tamamladığında değişti Formül 1 23 yıl sonra kategorideki ilk Arjantinli oldu. Ya da değil? 21 yıllık özgüveniyle, bir Williams pilotu olarak entegre ettiği seçkin dünyada, eskisi gibi (protokoller ve laflar olmadan), küçülmeden ve son kullanma tarihi 8 Aralık olan koltuğu talep etmeden ilerliyor. Son test Abu Dabi'de yapıldığında. “Formula 1'de bir koltuğu hak ediyorum, değil mi?”aralarında yalnızca altı Arjantinli gazetecinin bulunduğu bir video görüşmesinde suç ortaklığını paylaşıyor ZurnaŞampiyonanın Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix'siyle devam edeceği Austin'den.


“Bu yıllarda gösterdiğim tüm çaba bunun içindi. Burada kalacağımı hissediyorum. Şu an bulunduğum yerden mutluyum ama gelecek yıl nereye gideceğimizi bilmiyorum. Bu, ekibimin karar verdiği bir şey.” Açıkçası yönetiyorum, ancak bunun karmaşık olduğu da açık, Formula 1'de şimdilik 25 kişiye yer yok. Durum karmaşık ve ne yapacağımı bilmiyoruz. Ancak bunun neler yapabileceğimi göstermek için iyi bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Bu fırsatı hak ettiğimi ve Formula 1'de bir koltuğu hak ettiğimi gösterin, değil mi? “Bunu yavaş yavaş göstermeye çalışıyorum” diye ekliyor ve şunu tekrarlıyor: “Ne olmak istiyorum? Formula 1'i kazanmak istiyorum, tabii ki şampiyon olmak, bu daha iyi”.


Arjantin halkını, şimdiden puan toplamasına (Azerbaycan GP'sinde 8. sıradan dört) ve Singapur GP'sinde harika bir başlangıç yaparak konuşacak bir şeyler sunmasına olanak tanıyan sürüşüyle ve ayrıca sosyal medyadaki etkileşimiyle Arjantin halkını fethetti. Son tweet'i 24 Eylül'de olduğu için onu şimdiden özlüyorlar. “Şimdilik, Gerçek şu ki, kendime hala başlangıçta nasıl davranıyorsam öyle davranıyorum ama açıkçası bu yavaş yavaş değişecek.Takımın benden ne istediğine ve sahip olduğum deneyime bağlı olarak,” diye tahminde bulunuyor.


Ve şunları söylüyor: “Birçok şey öğrenmem gerekiyor, Formula 1'in bu dünyasına yeni giriyorum, burası çok karmaşık, siz çok açıktasınız, vb. Sanırım yavaş yavaş adapte olacağım. Bu karmaşık bir durum. ve daha iyi sürmeniz gereken birçok şey var, çok şey öğrenmem gerekiyor. Açıkçası Formula 1'de risk daha fazla ama bu benim iyi idare ettiğim bir konu ve şimdilik bana hiçbir şekilde zarar vermiyor.“.


Bunu bir mesajında dile getirmese de, 14 yaşındayken İspanya'ya göç eden Pilar'ın yerlisi, F1'e gelişinin Arjantinliler arasında neler yarattığının farkında: “Bunu büyük bir mutlulukla yaşıyorum “Beni destekleyen birçok Arjantinli insanın olmasını, başarılarımdan, başardıklarımdan mutlu olmalarını, Formula 1'de olmaktan benim kadar keyif almalarını seviyorum. Bu çok güzel bir şey.”


Formula 1'deki hiçbir sürücünün benim kadar gurur duymadığını düşünüyorum. -karşılaştırılıyor- ve keyif aldığım bir şey. İlerlemeye devam etmek, sonuçlara ulaşmak için çok çaba harcıyorum. Çok keyif alıyorum. Biz Arjantinliler olarak yarışlara gitmek biraz zor ama destek her yerde, ağlarda, evinde olup yarışları izleyenlerde hissediliyor, tüm destek hissediliyor. “Her zaman minnettarım.”


Onu TV'de takip edenler ve Williams pilotu olarak geride bıraktığı altı yarıştan birinde onu görebilecek ayrıcalıklı kişiler arasında, Alex Albon ve Carlos Sainz'ın gelecek yılın ikilisi olacağını şimdiden onaylayanlar arasında, hızlı adaptasyon dikkat çekiyor. Yarıştığı (ve F3'te kazandığı) az sayıdaki pistten biri olan Monza'da (11.) ve ayrıca Bakü ve Marina Körfezi sokaklarında sergilediği muhteşem performans, Franco'dan FW46'ya kadar sürpriz yarattı. “Bunun sebebinin çocukluğumdan beri her zaman çabuk adapte olmam olduğunu düşünüyorum. Sürdüğüm hiçbir arabada test yaptırmadım.“Yarıştığım kategorilerin hiçbirinde diğerleri kadar test yapmadım ya da araca alışmak için çok fazla zamanım olmadı, anlıyor musunuz?”


Sanırım bu her zaman sahip olduğum bir kaliteydi ama aynı zamanda testler yapmayarak, yarışa oldukça ham bir şekilde gelerek de geliştirdim.Pratik antrenman yapmaya vaktim olmadığından, antrenman günleri yapmadan ve doğrudan yarışa gitmeden bunun bana biraz yardımcı olduğunu düşünüyorum – diye vurguluyor. Daha sonra simülatörde çok bulundum, takımla çok çalıştım. Monza'dan önce Formula 1'de hiç kilometrem olmamasına rağmen pratikte zihinsel olarak oldukça hazırlıklıydım.”


İnternetin mekânındaki bağlantı sorunları nedeniyle (“Kusura bakmayın, Wi-Fi oldukça kötü,” diye özür diler) ve Franco'nun El Sık sık “boludo” yapan ve Williams'ın basın şefi yanındayken (biraz) daha resmi görünen Hormiguero kapanışı yapıyor. “Çıkıştan önce yaptığımız tüm çalışmalar, fiziksel ve zihinsel olarak yapabileceğimizin en fazlasıydı ve Bindiğimde hazır olduğumu gösterdim. Amaç buydu. Yedek pilot olarak eğer herhangi bir zamanda şans gelirse, amaç hazır olmaktı.”


“Başka bir yarış, başka bir başlangıç yapmayı gerçekten sabırsızlıkla bekliyorum”


Colapinto, Singapur'da 12. sıradan 9. sıraya yükselerek övgü ve öfke uyandırdı; Aslında takım arkadaşı Albon, yarış sırasında radyoda kendisini eleştirdikten ve ardından TV'de tekrarı izledikten sonra geri dönmek zorunda kaldı. F1'in Amerika Pisti'ndeki 19. turunda yarışacağı bu hafta sonu, Arjantinli pilotun parlamak için iki yeni fırsatı olacak: ilk Sprint Yarışı ve Pazar günkü yarış.


“Çok zor bir hafta sonu. Her şey yeni ve zorlu. Ama Gerçekten başka bir yarış, başka bir başlangıç yapmayı sabırsızlıkla bekliyorum.. Ve iki yarışa sahip olmak çok iyi, daha eğlenceli” diye düşündü.


Pilarlı adam, “hazırlıkların diğerleri gibi olduğunu” ancak kendisinin “daha endişeli” olmadığını söyledi: “Çok yoğundu, takımla birlikte çok çalışıyorduk. kurmak ve işleme gelince. “Sanırım yarışa hazırlandım, açıkçası zor olacak ve yeni bir şey ama şu anda Formula 1'de bir Sprint Yarışında bu deneyimi yaşadığım için mutluyum.”


Üç kez şampiyon olan Max Verstappen'in defalarca eleştirdiği format sorulduğunda 21 yaşındaki sürücü temkinli davrandı: “Bence format iyi, hafta sonuna biraz daha fazla aksiyon katıyor, daha fazla eğlence sağlıyor, Formula 1'den anlayan ve yarışları izleyenin bizi görmesi ve sürücünüze destek olması olumlu bir şeydir. Bu deneyimi yaşadığımda işlerin nasıl gittiğini ve beğenip beğenmediğimi göreceğim.. Bundan sonra fikrimi daha iyi ifade edebileceğim kesin.”


Deneyim katmayı ve iyileştirmeyi hedeflediği bir diğer husus da lastik yönetimidir. “Çok şey öğreniyorum – diye vurguladı. Formula 1'deki Pirelli'ler anlaşılması en karmaşık takımlar ve bu sprint hafta sonu da karmaşık. Seanslardan tasarruf etmemiz gerekiyor, 1. antrenman seansında yalnızca bir takım lastik kullanabiliyoruz çünkü aksi halde Hafta sonunun geri kalanında lastiksiz kalacaksınız, pist süresi açısından yapabilecekleriniz çok sınırlı. Ama ben kontrol için takımla iyi çalışıyorum. Onları bir sıralamada iyi bir şekilde tamamlayın ve turun tamamı boyunca sürecek bir aralıkta tura başlayın.