Franco Colapinto ve Brezilya Formula 1 GP'sindeki kaza ve terk edilmeden hemen önce Williams mühendisiyle yapılan tartışma

Leila

Global Mod
Global Mod
Franco Colapinto Oraya ilk gidişinize dair iyi bir anıya sahip olmayacaksınız. Brezilya Grand Prix'si ile ilgili Formül 1. Dünya motor sporlarının büyük sirkinde yağmurda vaftiz edilmeye şartlanan Arjantinli, asla unutamayacağı iki darbenin baş kahramanıydı. Acı verici bir öğrenme. Ve elbette mantıklı…


İlki Q1'deydi ve yarışa katılımını riske attı. Ancak mekaniği Williams Fazla mesai yaptılar ve işi yoluna koymayı başardılar. Zaten testte Pilar'ın arabası, 32. turda tekrar istinat duvarına çarpana kadar harika bir rol oynuyordu. O lanetli anda yaşananlar olaydan saatler sonra öğrenildi.


Colapinto 27. turda pitten çıkmıştı. Şanssızdı çünkü tam o sırada kaza yaptı. Nico Hulkenberg onun ile haas -Yardım aldığı için kara bayrak aldı- ve tam da yardıma vardığında çok zaman kaybetti. sanal güvenlik arabası Komiserler tarafından aktif hale getirildi.


Üstelik fırtınanın şiddetinin artması ve parkurun karmaşık hale gelmesiyle ara lastiklerle otomobilin kontrol edilmesi zorlaştı. İşte bu yüzden Colapinto kraliyet güvenlik arabası Piste çıktı, lastiklerini değiştirmek istedi tamamen ıslak. Hatalardan kaçınmak için uçarken görülebiliyordu. İşte o zaman çukurlara geri dönmek istedi.


“Islak lastik takmak için pitlerde duralım”Colapinto, Fransız pilotla birlikte Williams mekanikerlerine sordu Gaetan Jago başına. Ama padoktan ona hayır dediler. “İşin başındayız, bekle. “Yolumuzda kalmamız gerekiyor.”mühendisi ona söyledi.


Sonra devam etti: “Evet, sadece dayanmamız gerekiyor. Pistte kalın, tutunmamız lazım, sanırım bir dakika sonra yağmur dinecek. Şu anda hayatta kalma modu. Sadece yolda kalın”.


Arjantinli vizyonu paylaşmadı ve şöyle cevap verdi: “Dostum, anladın mı?”. Jago pozisyonunu korurken: “Evet, anlıyoruz. Doğru yolda kalmamız gerekiyor. Sadece konsantre olun ve hata yapmayın. Dışarısının zor olduğunu biliyorum, çoğu araba ara lastik kullanıyor”.


“Biliyorum ama iki turda zamanı telafi ediyorum”Arjantinliyi uyararak pitlere gitmeyi istedi. “Bize güvenin, konuştuklarımızı unutmayın. Bırakın biz işimizi yapalım, sizinkini yapın. Bize güvenin, bunun doğru bir karar olduğuna inanıyoruz,” diye tamamladı mühendis, çukurlardan geçen ancak ara ürünlerle devam eden Colapinto'nun isteğini dikkate almadan sözlerini tamamladı.


Flap seti ve yeni ara parçalarla pit yolundan ayrılır ayrılmaz, Williams No. 43 duvara çarptı. Ve yarış, önceki beş karşılaşmasında damalı bayrağı görmeyi başaran Pilar için sona erdi.


Kim haklıydı? İkisi birden
. Jago, hava durumu radarını elinde bulundurduğunda yağmurun biraz soluklanacağını biliyordu. Nihayet gerçekleşen bir şey. Ancak o sırada araba kullanılamaz durumdaydı. Arjantinli bundan acı çekiyordu. Ve bunun bedelini duvara, kendisini eli boş bırakan pahalı bir darbeyle ödedi.


“Araba mahvoldu. Çok üzgünüm”Colapinto padokta şöyle dedi: Ve şöyle devam etti: “Ara yarışların sıcak olması hakkında konuşuyorduk ve pitten çıkış turlarında sıcaklıkları yüksek tutmak için zorluyordum ve ara yarışlarla bu durum kontrol edilemezdi. Düzlüğe çıkarken aracı kaybettim. Çok zor bir durum vardı. büyük nehir ve ara yollarla o an idare edilemez durumdaydım, lastik ısısını yüksek tutmak için zorluyordum ve kaybettim.


Daha sonra, ses sızıntısına rağmen Arjantinli tartışmadan kaçındı: “Takımla herhangi bir anlaşmazlık olmadı, onlar stratejistler ve karar verenler onlar. Arabayı piste çıkarmak için çok uğraşan ekipten özür dilerim ve bir kaza daha yaşadım. kötü gün. Karmaşık. Bu hafta sonu beklediğim gibi bitmedi. Şimdi Las Vegas'a daha güçlü bir şekilde geri döneceğiz.”