Google'ın en iyi arama sonuçlarını sunacağına güvenmek cüzdanınıza zarar verebilir, araştırma bulguları

Farrah

New member
Siyahi kardeşlik ve öğrenci toplulukları 2024 seçimlerini nasıl etkileyecek?









Siyahi kardeşlik ve öğrenci toplulukları 2024 seçimlerini nasıl etkileyecek?

03:32


Google'ın arama motoru, kullanıcıların en iyisinden en iyisine kadar her şeyi aramaya başlamaları için yaygın bir yerdir güneş kremleri dolarlarını en iyi şekilde değerlendirecek en iyi finans ve bütçeleme araçlarına.

Ancak Google'ın arama merkezi Kişisel finans sitesi WalletHub'ın yeni bir araştırmasına göre, finansal ürünler için her zaman en doğru veya faydalı sonuçları sunmuyor. Arama yapanlara birinci sınıf sonuçlar göstermekten uzak olan arama motoru, genellikle insanlara ortalama 202 dolara ve belirli kredi kartı türlerini ararken 1.000 dolardan fazlaya mal olabilecek yanıtlar veriyor, araştırma bulgusuna göre.

WalletHub, Google'da sıkça sorgulanan kredi kartı ve bankacılık terimlerine ilişkin sonuçları değerlendirdi ve tüketicilere aldıkları sonuçların ne kadar yararlı, doğru ve aramalarıyla ne kadar uyumlu olduğunu soran bir anket gerçekleştirdi.


WalletHub CEO'su Odysseas Papadimitriou, Haberler'a “Tüketiciler Google'a ve en iyi sonuçlarına çok güveniyor,” dedi. “Bu yüzden sorduğumuz şey şuydu: 'Google gerçekten işini yapıyor ve en iyi sonuçları sunuyor mu?'”

WalletHub analistleri, “en iyi havayolu kredi kartı”, “en iyi faizsiz kredi kartları”, “en iyi jumbo para piyasası oranları”, “en iyi CD oranları” ve daha sık aranan terimler de dahil olmak üzere kredi kartı ve bankacılıkla ilgili terimlerin sonuçlarını değerlendirdi.

Maliyetli arama sonuçları


WalletHub, tüketicilere maliyetlerini belirlemek için arama sonuçlarını analiz etti. Örneğin, “kötü kredi için en iyi kredi kartları” arandığında, ilk sponsorlu olmayan hit kullanıcıları Mastercard'ın web sitesine yönlendiriyor ve burada yalnızca Mastercard ürünleri gösteriliyor. Papadimitriou'ya göre bu tek başına tüketicilere bir kötülük yapıyor çünkü Visa ve Discover gibi rakiplerin kart alternatiflerini ortadan kaldırıyor.

Google'da karşınıza çıkan ilk arama sonucu Mastercard'ın web sitesine yönlendiriyor.


Google/Ekran Görüntüsü



“Kötü kredi için kredi kartları” kategorisinde ilk sırada yer alan sonuç, dünyanın en büyük finansal markalarından birinden geliyor,” dedi Papadimitriou. “Bu sayfaya gittiğinizde, Mastercard'ın kendi tekliflerinden daha üstün olabilecek rakiplerden gelen kartları içermiyor.”

“İnsanlar Google'ın en iyi sonucu önce koymasını, Google'ın sizin için işi yapmasını ve en iyi bilgileri öne çıkarmasını bekliyor. Ancak bulduğumuz şey Google'ın körü körüne en büyük markayı takip etmesi ve tüketicileri kandırmasıdır,” dedi.

Mastercard'ın sitesinde listelediği kartların en iyisi bile olmayabileceğini sözlerine ekledi.

Papadimitriou, “Kötü kredi notunuz için size sadece birkaç kredi kartı veriyorlar. İstediğiniz şeyi servis ettiklerini bile iddia etmiyorlar,” dedi.

En maliyetli kredi kartı arama terimleri arasında, “kredi oluşturmak için en iyi kredi kartları” en üst sırada yer aldı ve WalletHub'a göre Google arama sonuçlarında görünen en iyi ürünlerden birini seçen tüketicilere 1.095 dolara mal oldu. Bankacılık arama terimi “en iyi jumbo para piyasası oranları” için en iyi sonuçlardan birini seçmek, tüketicilere 1.347 dolara mal olabilir; bu, çalışmadaki herhangi bir arama teriminin en fazlasıdır.

Google, sonuçların kullanıcıları memnun ettiğini ve arama motorunu sürekli olarak geliştirdiğini söyledi.

Google, Haberler'a yaptığı açıklamada, “Araştırmamız, aramanın dünya genelindeki insanların kullanıcı ihtiyaçlarının ezici çoğunluğunu karşıladığını gösteriyor ve Aramayı insanlar için daha da iyi hale getirmek için her yıl binlerce iyileştirme başlatıyoruz,” dedi. “Sistemlerimiz, insanları web genelindeki çeşitli sitelerden faydalı ve orijinal içeriklerle buluşturmayı amaçlıyor.”

Tüketicileri kandırmak


“En iyi tasarruf hesabı” gibi başka bir terimi ele alalım — ne kadar faiz getirdiğine bağlı olarak. Bu durumda, Google'ın arama sonuçları, örneğin Google'ın en çok tıklananı %4,5 teklif ediyorsa ancak piyasadaki en iyi hesap daha fazlasını teklif ediyorsa tüketicilere maliyet çıkarabilir.

Papadimitiou, “Bu yüzden Google'a güveniyorlar ve %5,5 alabilecekleri halde %4,5'lik hesaba kaydoluyorlar. Böylece kandırılıyorlar” dedi.

Büyük marka yanlılığı


Ankete katılan tüketicilerin yüzde yetmiş beşi, Google'ın arama sonuçlarında büyük markaları kayırdığına inandıklarını söyledi. WalletHub'a göre Google arama sonuçlarının diğer dezavantajları arasında şunlar yer aldı:

  • Sonuçların yalnızca %41'i arayanların amacını karşıladı
  • Sonuçların %34'ü yalnızca reklamverenleri gösterdi
  • Sonuçların %58'i şeffaf değildi
  • Ankete katılanların %63'ü geçen yıl Google arama sonuçlarının daha iyi olduğuna inandıklarını söyledi
Papadimitriou, “Bence buradan çıkarılacak ders, insanların Google'a körü körüne güvenmemeleri gerektiğidir; çok fazla önyargısı var” dedi.



CBS Haberlerinden daha fazlası




Megan Cerullo


Megan Cerullo, küçük işletmeler, iş yeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını ele alan Haberler için New York merkezli bir muhabirdir. Haberciliğini tartışmak için düzenli olarak Haberler 24/7'de yer alır.