Lewis Hamilton önce ortaya çıktı Typhosi 17 yıl sonra Ferrari'ye bir unvan iade etme umudu. Aslında, yılın ilk sprint yarışındaki zaferi, Çin'deki ikinci tarihte yanılsamayı uyandırdı. Ancak, beş yarıştan sonra, Sadece 31 puan var Ve Charles Leclerc'in ritminden uzakgeçen hafta sonu ekibin ilk podyumunu Suudi Arabistan'da üçüncü olarak ekledi.
Başlangıç Ferrari için tembel: Geçen yıl Leclerc, ilk beş yarıştan 71 puan ekledi ve 65 yaşındaki Carlos Sainz, Yeda'daki yarışı tartışmasını engelleyen apandisit için olmayabilirdi. 2024'ün 136 biriminden farklı olarak, şimdi neredeyse 78'dir (47'si Monegasco'dan). Yarış başına ortalama 27.2'den 15.6'ya düştü, bu da% 42.65'lik bir düşüşü temsil ediyor. Ve bu performans inşaat şampiyonasına dördüncü oldu, (bazıları zaten uzak) 110 McLaren puanı.
Endişelenen, Suudi Arabistan'da belirgin olan Hamilton'un ritmidir. Leclerc'den yarım saniye ve yarışta yedi onda biri, takım arkadaşları arasında sadece Red Bull ve Alpine'de daha büyük bir fark1 numaralı pilotlar (Max Verstappen ve Pierre Gasly) 2 numaradan çok daha üstündür (kısa bir süre içinde Franco Colapint'in elindeki yerlerini bile kaybedebilecek Yuki Tsunoda ve Jack Doohan).
“Araba açıkça üçüncü ve Charles bugün harika bir iş çıkardı, bu yüzden arabayı suçlayamam”Yeda kentsel devresinin karışık bölgesinde 40 yıllık İngilizceyi tanıdı. Kırmızı giydiği için performansından ilk kez hayal kırıklığına uğradı, ancak en az noktada olmasa da en kötü hafta sonu oldu, çünkü Avustralya'nın açılış GP'sinde onuncu olmuştu.
Yedi dünya unvanına rağmen, Bazıları Ferrari'nin Leclerc ile daha fazla eşliliği olan takım arkadaşı Sainz'e izin vermek için iyi olup olmadığını sorabilir.Motorsport verilerine göre, 2021 ve 2024 yılları arasında ortalama sadece 120 binde daha yavaş. Daha da fazlası, son şampiyon olanın beş yıllık olduğunu dikkate alırsa, 2022 ve 2024 yılları arasında Mercedes'teki George Russell'dan ortalama 89 bin daha yavaştı.
Basın, yirmi yıl önce F3 ve GP2'de Hamilton'un şefi olan Vasseur, Yeda'da yedinci olan pilotun performansında ısrar ettiğinde, can sıkıcıydı: “Dramatik değil. Şimdiye kadar beş yarış yaptık. 'Fred bunu söyledi' ile yarın büyük manşetlere sahip olmak istediklerini biliyorum. Ama bu lanet olası“. “Günün sonunda, rekabet halindeyiz. İniş ve çıkışlarınız var. Yukarıdayken dünya şampiyonu değiliz. Biz aşağıdayken, biz hiçbir yerdeyiz. Bu sadece bir rekabet, 10 arabanız ve birkaç onuncu var. Max'te baktı: Japonya'da kazandı, Piastri'den 30 saniye sona erdi, Bahray'da Piastri'den 30 saniye sona erdi ve Suudi'de saniyede kaldı.diye sordu.
Ancak daha kötümser, Hamilton gösterildi, Damalı bayrağı Leclerc'ten 30 saniyeden fazla gördüğü için hala hayal kırıklığına uğramış. “Yavaşım. Almak için olumlu bir şey yok, Charles'ın takım için harika olan podyumda sona ermesi dışında. Benim durumumda, korkunç bir şey değildi. Sadece her yerde kayıyordum, ilk bölümde, kütle alt sözleşmesi, araba dönmedi ve sonra büyük bir bozunma. Şu anda bir çözüm yok. Yani, bu yılın geri kalanı olacak. Acı verici olacak“tahmin etmek.
Bir sonraki zorluk, 2023'te tekrarladığı Max Verstappen'in zaferiyle takvimde çıkış yapan bir Grand Prix olan Miami olacak ve 2024'te F1'de Lando Norris'e ilk kez kazanan gördü ve podyumun son adımında Leclerc'e sahipti. Orada Hamilton, tasarıma sahip olacak bir makineye gidecek, performansını da bekleyecek bir değişiklik olacak.
Başlangıç Ferrari için tembel: Geçen yıl Leclerc, ilk beş yarıştan 71 puan ekledi ve 65 yaşındaki Carlos Sainz, Yeda'daki yarışı tartışmasını engelleyen apandisit için olmayabilirdi. 2024'ün 136 biriminden farklı olarak, şimdi neredeyse 78'dir (47'si Monegasco'dan). Yarış başına ortalama 27.2'den 15.6'ya düştü, bu da% 42.65'lik bir düşüşü temsil ediyor. Ve bu performans inşaat şampiyonasına dördüncü oldu, (bazıları zaten uzak) 110 McLaren puanı.
Endişelenen, Suudi Arabistan'da belirgin olan Hamilton'un ritmidir. Leclerc'den yarım saniye ve yarışta yedi onda biri, takım arkadaşları arasında sadece Red Bull ve Alpine'de daha büyük bir fark1 numaralı pilotlar (Max Verstappen ve Pierre Gasly) 2 numaradan çok daha üstündür (kısa bir süre içinde Franco Colapint'in elindeki yerlerini bile kaybedebilecek Yuki Tsunoda ve Jack Doohan).
“Araba açıkça üçüncü ve Charles bugün harika bir iş çıkardı, bu yüzden arabayı suçlayamam”Yeda kentsel devresinin karışık bölgesinde 40 yıllık İngilizceyi tanıdı. Kırmızı giydiği için performansından ilk kez hayal kırıklığına uğradı, ancak en az noktada olmasa da en kötü hafta sonu oldu, çünkü Avustralya'nın açılış GP'sinde onuncu olmuştu.
Yedi dünya unvanına rağmen, Bazıları Ferrari'nin Leclerc ile daha fazla eşliliği olan takım arkadaşı Sainz'e izin vermek için iyi olup olmadığını sorabilir.Motorsport verilerine göre, 2021 ve 2024 yılları arasında ortalama sadece 120 binde daha yavaş. Daha da fazlası, son şampiyon olanın beş yıllık olduğunu dikkate alırsa, 2022 ve 2024 yılları arasında Mercedes'teki George Russell'dan ortalama 89 bin daha yavaştı.
İstatistiksel verilere rağmen, Hamilton ekibin ve takım liderinin desteğine sahiptir, Frederic Vasseur: “Onun arkasında yüzde 2000 olacağım. Çözümler ve nedenler bulmaya ve üzerinde çalışmaya çalışmak için yarın sabahtan size destek vereceğim ve başlayacağım ”. “Ama dürüst olmak gerekirse, çok endişelenmiyorum “Israr etti-. Geçen hafta Çin'de veya Bahreyn'deki yarışta ya da bu hafta sonu oturumun ilk bölümünde ne yaptığına bakarsanız, potansiyel var, elbette. Sadece dengeyi ayarlamalıyız çünkü toplu olarak Lewis ve biz, arabanızın dengesi ve lastiklerin nasıl çalıştığı konusunda zorluklar yaşıyoruz. Bence arabanın potansiyeli orada ve çözmeye çalışacağız ”.İçin zor başlangıç #Hamilton Ferrari'de burada alt numaralar:
– AVG'de 0.28s. Quali'de Leclerc'ten daha yavaş
– yarışta 0.38s daha yavaş
– Geçen yıl Sainz, Quali ve 0.05'te 0.03s geride kaldı
– Şimdiye kadar Ham, Lec'in arkasında Vettel'in 2019 ve 2020'de olduğundan daha fazla#F1 #Paceteq pic.twitter.com/3kebaxlewm
– Kevin Hermann (@kevinh_f1) 22 Nisan 2025
Basın, yirmi yıl önce F3 ve GP2'de Hamilton'un şefi olan Vasseur, Yeda'da yedinci olan pilotun performansında ısrar ettiğinde, can sıkıcıydı: “Dramatik değil. Şimdiye kadar beş yarış yaptık. 'Fred bunu söyledi' ile yarın büyük manşetlere sahip olmak istediklerini biliyorum. Ama bu lanet olası“. “Günün sonunda, rekabet halindeyiz. İniş ve çıkışlarınız var. Yukarıdayken dünya şampiyonu değiliz. Biz aşağıdayken, biz hiçbir yerdeyiz. Bu sadece bir rekabet, 10 arabanız ve birkaç onuncu var. Max'te baktı: Japonya'da kazandı, Piastri'den 30 saniye sona erdi, Bahray'da Piastri'den 30 saniye sona erdi ve Suudi'de saniyede kaldı.diye sordu.
Ancak daha kötümser, Hamilton gösterildi, Damalı bayrağı Leclerc'ten 30 saniyeden fazla gördüğü için hala hayal kırıklığına uğramış. “Yavaşım. Almak için olumlu bir şey yok, Charles'ın takım için harika olan podyumda sona ermesi dışında. Benim durumumda, korkunç bir şey değildi. Sadece her yerde kayıyordum, ilk bölümde, kütle alt sözleşmesi, araba dönmedi ve sonra büyük bir bozunma. Şu anda bir çözüm yok. Yani, bu yılın geri kalanı olacak. Acı verici olacak“tahmin etmek.
Vasseur, camın yarısına bakmayı seçti ve göze çarpıyordu: “Dürüst olmak gerekirse, Lewis'in cesaretini kırdığı olumlu bir şey olarak görüyorum çünkü bundan memnun olsaydım normal olmaz. O bir koridor, bir rakip, sahip olduğu şeyden en iyi şekilde yararlanmak istiyor ve şüphesiz hayal kırıklığına uğruyor. Şimdi birlikte tepki vermek için birlikte çalışmalıyız ve ilerlemenin tek yolu bu olacak “.“Il n'y bir büyük seçme ces trois Dernières'den retalanıyor Dernières semaines à bölümü”![]()
![]()
![]()
Les Mot D'Hamilton Après SA 7E Place. #F1 #Saudiarabiangp pic.twitter.com/71twshd8vi
– Kanal+ F1® (@ChannelPlusf1) 20 Nisan 2025
Bir sonraki zorluk, 2023'te tekrarladığı Max Verstappen'in zaferiyle takvimde çıkış yapan bir Grand Prix olan Miami olacak ve 2024'te F1'de Lando Norris'e ilk kez kazanan gördü ve podyumun son adımında Leclerc'e sahipti. Orada Hamilton, tasarıma sahip olacak bir makineye gidecek, performansını da bekleyecek bir değişiklik olacak.