Her yıl onlarca çocuk sıcak arabalarda ölüyor. Bazı savunucular daha iyi güvenlik teknolojisinin gerekli olması gerektiğini söylüyor.

Farrah

New member
Üç yıl önce polis, Tyler Cestia'yı sıcak bir yaz gününde 2 buçuk yaşındaki oğlu Thomas'ı iş yerinde kamyonunda bıraktıktan sonra ihmalkar cinayet nedeniyle soruşturmuştu.

Cestia, “Aklımda, 'Thomas'ı bırakmak için bakıcının evine gittiğimi hatırlamıyorum; bunu hatırlamıyorum' diye düşündüğümü hatırlıyorum” dedi. “Sadece kendi kendime 'Bu olamaz. Mümkün değil' dedim.”

Cestia, koşulların bir araya gelmesinin o haziran sabahı mükemmel fırtınayı yarattığını söyledi. Başlangıçta Thomas'ı bırakmaması gerekiyordu ve yürümeye başlayan çocuk, kardeşinin araba koltuğunda sürücünün arkasında, gözden uzakta oturuyordu. Cestia kendisinin de beyin bulanıklığına neden olan Kovid-19'dan iyileştiğini ve aklının iş yerindeki bir denetimle meşgul olduğunu söyledi. İş gününün altı saatinde, o sabah oğlunu hiç bırakmadığını fark etti.


“Görmek için arabaya koştum ve maalesef en büyük korkularım gerçekleşti” dedi.

Eşi Pamela çağrıyı aldı ve çılgınca ofisin otoparkına doğru koştu.

Pamela, “Çocukların arabada ne kadar hızlı geçebileceğini bilmiyordum” dedi. “Böylece, bir manyak gibi Tyler'ın işine gittim ve sonra Thomas'ı gördüm ve o gitmişti. Ne olduğunu gördükten ve öğrendikten sonra yıkıldım.”

Bu, hazmetmekte zorlandığı bir andı; ailesinin başına geleceğini hayal bile edemediğini söylediği bir an.

Pamela, “Sanırım bu deneyimden önce bu konuda biraz ön yargılıydım ve insanların çocuklarını arabada nasıl bırakıp unutabildiklerini düşünüyordum” dedi. “Artık herkesin çocuklarını arabada bırakıp unutabileceğini düşünüyorum. O sırada aklınızda başka bir şey olabilir, rutinde bir değişiklik olabilir, bu herkesin başına gelebilir.”

Polis ölümün kaza olduğuna karar verdi.

Yaz sıcağı ölümcül oluyor


Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi, ABD'nin büyük bir kısmında ortalamanın üzerinde sıcaklıkların görüleceği konusunda uyarıyor. Bu yaz tehlikeli sıcak. Bazı çocuklar için zaten ölümcül hale geldi.

Geçen ay Güney Carolina'da 3 yaşında bir çocuk ilk sıcak araba ölümü Bir aracın arkasına girip mahsur kaldıktan sonra yılın olayı.

Birkaç hafta sonra Batı Virginia'da bir 3 aylık bebek hayatını kaybetti Polis, çocuğun ebeveyni işteyken kazara orada bırakıldığını söyledikten sonra arabanın içinde kaldı.

Kids and Car Safety adlı savunuculuk grubunun verilerine göre, her yıl ortalama 38 çocuk araç içindeki sıcak çarpmasından ölüyor. Son otuz yılda bu olaylarda 1000'den fazla çocuk hayatını kaybetti.

Haberler veri analizi tüm bunların %83'ünü gösteriyor sıcak araba ölümleri Son altı yılda Mayıs ile Eylül ayları arasında meydana geldi; bunaltıcı yaz mevsiminde her hafta en az bir ölüm yaşandı. Bu sadece sıcaklığın en yüksek olduğu eyaletlerde olmuyor. Arıza, neredeyse her eyalette sıcak araba ölümünün rapor edildiğini ortaya koyuyor.


Kids and Car Safety'nin kurucu ortağı ve başkanı Janette Fennell, “Açıkçası bunun daha sık olmamasına şaşırdık” dedi.

Fennell, çift ön hava yastığının kullanıma sunulmasının ardından ebeveynlerin güvenlik nedeniyle bebek araba koltuklarını arka koltuklara taşıdığını söyledi. O zaman, ebeveynlerin çocuklarını araçlarda unutma eğiliminin arttığını görmeye başladıklarını açıkladı.

“Bu geçiş sırasında, çocukların araçlarda yalnız bırakılması durumunda insanları bilgilendirme şeklimizi değiştirecek hiçbir şey yapılmadı” dedi. “Yani bu, çocukları arka koltuğa koyup gözlerden, akıldan uzak tutmakla doğrudan bağlantılı ve sıcak arabalarda ölenlerin sayısı artmaya devam ediyor.




Sıcak bir araçta her yıl ortalama 38 çocuk sıcak çarpmasından ölüyor

01:14

Teknolojiye yönelmek


Son birkaç yılda şirketler, çocukların arabada bırakılıp ölme olasılığını azaltmaya yardımcı olacak teknolojik ilerlemeler yarattı. Otomobil üreticileri, sürücülere hâlâ araçta olabilecek çocukları kontrol etmelerini hatırlatacak, hatta geride bırakılan bir çocuğu tespit edecek uyarılar sağlayabilecek güvenlik sistemleri üzerinde çalışıyor.

Otomotiv endüstrisi ticaret grubu Alliance for Automotive Innovation'dan Hilary Cain, “Otomobil üreticilerinin 2019'da bu teknolojileri tüm yeni araçlara entegre etme taahhüdünün ardından son birkaç yılda muazzam miktarda yenilik gördük” dedi.

2021 altyapı yasası, tüm otomobil üreticilerinin 2025 model yılından itibaren tüm yeni binek araçlarına sesli ve görsel bir arka koltuk hatırlatma uyarısı yerleştirmesi zorunluluğunu içeriyordu. Çoğu, bunu zaten gönüllü olarak yaptı.

Fennell, hukukun ve teknolojinin yeterince ileri gitmediğini savunuyor.

“Yasada yazılanlar bir nevi sürücü hatırlatma sistemidir” dedi. “Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi ile birlikte çalışıyoruz ve bunun gerçekten yeterli bir çözüm olmadığını biliyorlar. Aslında biz bir kuruluş olarak, üzerinde sadece bu hatırlatmanın bulunduğu arabalarda ölen altı çocuğun ölümünü belgeledik, bu yüzden açıkçası etkili değil.”




Çocuk ve Araç Güvenliği'nden Janette Fennell ile çocukları sıcak arabalardan koruma konusunda röportaj

08:37


Thomas öldüğünde Cestia'ların kamyonunda da aynı teknoloji vardı.

Tyler Cestia, “Kamyondaki teknolojinin nasıl çalıştığını en başından beri ağırlık temelinde düşünüyorduk” dedi. “Biliyorsunuz, koltukta bir çocuğunuz var. [from] ağırlık.”

Bazı araçlarda ağırlık sensörleri bulunsa da Cestias'ın kamyonu, yolculuğun başında arka kapının açılıp kapanması durumunda sürücüyü yalnızca yolculuğun sonunda arka koltuğu kontrol etmesi konusunda uyaran kapı mantığı teknolojisini kullanıyordu. Tyler, uyarının emniyet kemerinizi takmanızı hatırlatan bip sesiyle aynı olduğunu söyledi.

Pamela Cestia, “Arka koltuk hatırlatıcısıyla yanlış bir güvenlik hissine kapıldık” dedi.

NHTSA, Haberler'in sorularına yazılı yanıtlar verdi ve şunları söyledi: “NHTSA, gözetimsiz yolcular için algılama teknolojisi de dahil olmak üzere, zorunlu minimumun ötesinde daha fazla güvenlik faydası sağlayabilecek teknoloji ve çözümleri araştırıyor.”

Radar teknolojisi


Cestia'lar, yönetimin yalnızca hatırlatma uyarıları vermekle kalmayıp hareketi algılayan radar sistemleri gibi daha ileri teknolojilere ihtiyaç duymasını savunuyor. Bir bebeğin nefesini bile hissedebilirler.

Tyler, “Yani bununla tipik bir arka uyarı hatırlatıcısı arasındaki fark, bunun aslında yaşamın varlığını tespit etmesidir” diye açıkladı.
Warga, otomotiv teknolojisi tedarikçisi Bosch ile birlikte. “Aslında bir çocuğun göğsündeki yer değiştirmeyi yapıyor ve dolayısıyla algılayabileceği hareket türü cinsinden milimetrelerden bahsediyorsunuz.”

Hyundai'nin Genesis modellerinden bazıları, hem arka koltuk uyarısını hem de radar teknolojisini kullanan, gelişmiş arka yolcu uyarı sistemi adını verdiği sistemi sunuyor. Ayrıca ebeveynlere araçta olmadıkları zamanlarda da uyarı gönderiyor.

Araç güvenliği, uyumluluk ve mevzuat işleri müdürü Stephanie Beeman, “Sensör araç içinde bir hareket tespit ederse korna çalacak ve aynı zamanda akıllı uygulamanızda bir uyarı alacaksınız” dedi. Hyundai Amerika Teknik Merkezi.

Otomotiv Yenilikleri İttifakına neden bazı uzmanların güvenlik açısından altın standart olarak gördüğü radar teknolojisini kullanmadığını sorduk.

Hilary Cain, “Otomobil üreticileri, müşterilerinin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan teknolojiler sunmak istiyor ve dolayısıyla bunu yapmak için bir dizi seçenek var ve radar teknolojileri de bu seçeneklerden biri olacak” dedi. “Günümüzde çocuk sahibi olmayan ve bu sistemlere ihtiyaç duymayan, istemeyen çok sayıda araç alan insan var. Bu sistemler tüm araçlarda standart olacağı için bir maliyeti olacak biliyorsunuz, fiyatına da yansıyacak. Dolayısıyla, çeşitli teknolojilerin sağlanması, teknolojiyle ilgilenmeyen, teknolojiye ihtiyaç duymayan alıcılara, normalde sahip olacaklarından daha düşük bir fiyat noktası sağlayabilir.”




Alliance for Automotive Innovation'dan Hilary Cain, teknolojinin arabalardaki çocukları korumaya nasıl yardımcı olabileceğini anlatıyor

05:16


Hükümet belgelerine göre, radara yükseltmenin araba alıcılarına maliyeti 20 dolar kadar düşük olacak.

Cain, “Şirketler bu yöne gidecek” dedi. “Zaten o yöne gidiyorlar. Biz sadece onlara bunu yapmaları için zaman vermelisiniz.”

Ancak Pamela ve Tyler Cestia, eğer radar teknolojisi üç yıl önce kamyonlarında olsaydı Thomas'ın hâlâ hayatta olacağına inanıyor.

Tyler Cestia, “Altın standardının karşılanması gerekiyor” dedi. “Mevcut teknolojiden çok daha üstün olan daha iyi bir teknoloji var ve başka bir ebeveynin bunu denemesi için hiçbir neden yok.”



Haberler'den daha fazlası




Laura Geller


Laura Geller çok ödüllü bir araştırmacı gazetecidir. Eylül 2023'te ulusal araştırmacı yapımcı olarak CBS Haber ve İstasyon İnovasyon Laboratuvarı'na katıldı.