McDonald's AI arabaya servis siparişlerini şimdilik sonlandırıyor

Farrah

New member
McDonald's, arabaya servis siparişlerini almak için yapay zekayı kullanan bir testin fişini çekiyor ve teknoloji karışık sonuçlar gösteriyor.

McDonald's, Haberler'a, siparişleri hızlandırmak için arabaya serviste yapay zekayı kullanan Otomatik Sipariş Alıcı pilotunu sonlandırdığını söyledi. Teknolojiyi 2021'de IBM ile yaptığı ortaklık aracılığıyla başlatan fast food devi, restoranlarında sesli sipariş dağıtmaya şimdilik hazır değil. Bazı müşteriler, McDonald's'ın sohbet robotunun bazen basit siparişleri bile yanlış anladığını bildirdi.

Bir McDonald's sözcüsü Haberler'a yaptığı açıklamada, “Testin amacı, otomatik sesli sipariş çözümünün ekip için operasyonları basitleştirip kolaylaştıramayacağını ve hayranlarımız için daha hızlı, gelişmiş bir deneyim yaratıp yaratmayacağını belirlemekti” dedi ve hala “bir gelişme” gördüğünü ekledi. sesli sipariş çözümlerini daha geniş bir şekilde keşfetme fırsatı.”


McDonald's diğer alanlarda da IBM ile ortaklığa devam edecek.

“İleriye doğru ilerledikçe, IBM ile yaptığımız çalışmalar bize, arabaya servis için sesli sipariş çözümünün restoranlarımızın geleceğinin bir parçası olacağına dair güven verdi. Restoran teknolojimizi geliştirmede muazzam bir fırsat görüyoruz ve uzun vadeli değerlendirmeye devam edeceğiz.” McDonald's, “Bu, yıl sonuna kadar gelecekteki sesli sipariş çözümü konusunda bilinçli bir karar vermemize yardımcı olacak ölçeklenebilir çözümler” dedi.

Erken tökezlemeler


Aralık ayı itibarıyla McDonald's'ın dünya çapında 27.000 arabaya servis lokasyonu vardı. Yapay zeka teknolojisini ABD'deki 100 lokasyona konuşlandırdı. Ve her yeni teknolojide olduğu gibi, müşterileri eğlendiren ve bazen de hayal kırıklığına uğratan aksilikler vardı.

Örneğin, 2023'ün başlarında TikTok kullanıcısı Ren Adams, McDonald's'ın yapay zeka sipariş sistemini kullanma deneyimini belgeleyen bir video paylaştı.

“Bu sabah McDonald's'a gidip günlük kafein dozumu ve kahvaltımı almaya çalıştım. Esmer kahverengi, tatlı çay ve kola alacaktım” dedi. “Bu McDonald's'ta her şey robot. Bir robotla konuşuyoruz, hoparlörde kimse yok.”

Yapay Zeka kasiyerinin Adams'ın siparişine yanlışlıkla dokuz tatlı çay eklediğini söyleyen Adams, TikTok videosunda daha sonra siparişten vazgeçtiğini belirtti.

Başka bir videoda, TikTok kullanıcısı Madilynn Cameron, bir McDonald's'ta arabaya servis yaparken su ve vanilyalı dondurma sipariş ederken kendini filme aldı. Cameron'un ödeme ekranındaki bir görüntüde, siparişini alan yapay zeka botunun siparişe açıklanamaz bir şekilde iki parça tereyağı ve dört ketçap paketi eklediğini görüyoruz.

Cameron videoda “McDonald's, işim bitti” dedi.




Yapay zeka destekli burger lokantası Pasadena'da açıldı

02:26


McDonald's, müşterilerin AI botunu kullanırken sorun bildirdiği bu veya diğer olaylar hakkında yorum yapmadı.

Yapay zekayı benimseyen diğer zincirler


Diğer fast food zincirleri Chipotle dahil, Taco Bell ve Pizza Hut, işçilik maliyetlerinden tasarruf etmek için mutfaklarında ve kasalarda robotları test ediyor. Chipotle, 2018'den bu yana en az 500 dijital arabaya servis “Chipotlane” restoranı açtı. Ayrıca, tortilla cipsi yapabilen robotik mutfak asistanı “Chippy” ile mutfaklarda yapay zekayı test etti.

Yum Brands'ın sahip olduğu Taco Bell ve Pizza Hut restoranlarının da teknoloji şefi Joe Park, Nisan ayında Wall Street Journal'a yaptığı açıklamada yapay zekaya büyük yatırımlar yaptığını söyledi. WSJ'ye şunları söyledi: “Gelecekte teknolojiyle doğrudan bağlantı kurmanıza gerek kalmadan bunların çoğu otomatikleşecek.” “Bunu üretken yapay zeka aracılığıyla yapabilirsiniz.”



Haberler'den daha fazlası




Megan Cerullo


Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.