Russell ve Mercedes'in mutluluğu, Norris'in “aptal” hatasına ve McLaren'deki öfke

Leila

Global Mod
Global Mod
George Russell Ve Lando Norris Onlar iki ana kahramanıydı Kanada Grand PrixDünya Kupası'nın onuncu randevusu Formül 1. İngiliz Mercedesiyi, çünkü geçen yılın dikenleri (kutuptan yararlanamadığı zaman), pistte egemen oldu ve önünde kazandı Max Verstappen ve çaylak Kimi Antonellisezonun ilk zaferini kutlamak için. Ve McLarendaha da kötüsü, çünkü eşiyle tam kavga Oscar Piastri Dördüncü sırada, yarış epilogunda bir kazaya neden oldu, bu da girişini zorladı. Güvenlik arabası ve testi sarı bayrak altında ve duygu olmadan yaptı.


Russell, “Podyumun tepesine geri dönmek inanılmaz. Geçen yıl zaferi boşa harcadık. Bu sefer sonunda başardık.” Dedi.


Son baskıda, İngilizler önce başlamıştı, ancak golü üçüncü sırada geçti. Dün hikaye başka bir şeydi: Büyük ritimle, testin çoğunda liderliği korudu ve pistte büyük rakibi Verstappen'in saldırılarını içerebilir.


“Her şey beklendiği gibi gitti ve benim ve takım için gerçekten harika bir gündü,” bu yılın dördüncü kazananı olan Piestri, Norris Points ve Tetrampeon Verstappen'de lidere katıldı.


Russell'dan sadece 0S228 olan Hollandalı, “Oldukça iyi bir yarıştı, ancak ilk iki görevde lastiklerle ilgili sorunlarımız vardı. Sonunda katlandık ve lastikler daha az yakıt yükü ile daha iyi oldu. Bugün alabileceğimiz maksimumdu.”


Mercedes ayrıca, 18 yıl, 9 ay ve 21 gün ile Verstappen'in (18 yıl, 7 ay ve 15 gün) arkasında bir podyum tırmanan üçüncü en genç pilot olan Antonelli'nin üçüncü sırasını – ve en iyi üç arasında – ilk kez düzenledi. Lance Turdu (18 yıl, 7 ay ve 27 gün).


“Çok stresliydi! Ama çok mutluyum,” dedi İtalyan. “İyi bir çıkış yaptım, üçüncü oldum ve orada kalmayı başardım. Son görevde çok fazla zorladım ve sol ön tekerleği yükledim, bu yüzden podyuma tırmandığım için mutluyum.”


“Gerçekten güzel bir gündü. Kesinlikle bir liyakat zaferiydi” dedi Toto wolffMercedes Direktörü. “Yarışı her zaman kontrol ettik. George zekice liderlik etti ve Kimi, McLaren hemen arkasında bile baskı altında kırılmadı.”


Alman ekibinin mutluluğu McLaren'in hayal kırıklığıyla tezat oluşturdu, bu da pilotlarına savaşmaya yeşil verdi ve bir terk ile ödedi.


Çünkü sondan üç tur vePiastri'nin üstesinden gelme hevesiyle Norris, partnerinin arabası ile duvar arasında çok küçük bir alanda sola doğru germek istedi. Avustralya arabasına çarptı, sol ön lastiğini ve kanadını parçaladı ve emekli olmak zorunda kaldı. Bu arada Piastri bir delinme yaşadı, ancak zaten sarı bayraklı kutulardan geçtikten sonra testi tamamlamayı başardı.


“Oscar'ın biraz daha sağa hareket edeceğini düşündüm.


“Ne olduğunu görmedim. İç mekanı savunuyordum, sonra küçük bir dokunuş hissettim. Ne olduğunu iyi görmeliyim,” dedi Piastri. Ve şöyle dedi: “Lando özür diledi. Hatta biraz talihsiz bir olaydı. Yani benim için hiçbir şey değişmiyor. Ve bence bu nasıl olmalı çünkü sonuçta ikimiz de bir şampiyonluk için savaşmaya çalışıyoruz.”


McLaren'in kutusunda nasıl tepki verdiler? “Bir ekip olarak, Lando'ya tam desteğimizi göstermek için bize bağlı” dedi. Andrea StellaTakım Direktörü. Diyerek şöyle devam etti: “Lando sorumluluğunu ve özür dilemeseydi durum farklı olurdu. Bu sadece bir hesaplama hatasının, açıkça olmaması gereken, ancak aynı zamanda ırkların bir parçası olan ırklar açısından bir yargı hatası sonucudur. Bu durum çok önemli bir öğrenme noktası olacaktır.”


McLaren, iki pilotu, günün kapatılmasında ve Montreal'deki Mercedes tarafından hayal edilen bir olaya rağmen, sıraların zirvesinde ve inşaat şampiyonasında büyük bir avantajla hakim olmaya devam ediyor.