“Şimdi ya da gelecekte Dakar'ı kazanacağımı hissediyorum”

Leila

Global Mod
Global Mod
“Bugün önemliydi”Güneş Haradh Çölü'nün ufkunda batarken ciddi bir şekilde belirtti. Luciano Benavídes Zaten Çarşamba günkü etabı planlıyordum ama her iki dakikada bir, dokuzuncu etapta elde edilen zafere geri dönüyordum. Dakar Rallisi 2025gezegendeki en aşırı rekabet.


Salta'lı KTM sürücüsü, başarısını büyüten konseptte ısrar etti: “Sahayı açtığınızda kazanmak kolay değil”. Ve Luciano haklı. Mevcut Dakar motosiklet sürücülerinin, rekabetçi sprinterlerin üstün seviyesi göz önüne alındığında, bu küçük bir ayrıntı değil. Tam tersine. “İlk kez pisti açıp bir etap kazandım”Sanki kendi kendine konuşuyormuş gibi, Suudi Arabistan'ın hareketli başkenti Riyad'da çok erken başlayan günlük aktivitenin her detayını gözden geçiriyormuş gibi yorum yaptı.


Orta Doğu ülkesinin güneydoğusuna doğru ilerleyen kervan, Haradh'a doğru hızlandı. Geride, her saat, özellikle geceleri şaşırtıcı araç trafiğinin olduğu, ezici bir şehir kalmıştı. Buradaki insanlar yılın büyük bir kısmında yoğun sıcaklar olduğundan geceleri dışarı çıkmaya alışkınlar. başka bir seçeneğe izin vermiyor.


Benavídes KTM'sinde. REUTERS/Maxim Shemetov

Öte yandan Haradh, zaten petrol endüstrisinin yönetimi ve dönemi tarafından yönetilen ıssız bir bölge. Havaalanı sıkı bir ulusal güvenlik koruması altında. Uçakla o pistten aşağı inmek neredeyse bir casus filmine katılmak gibi.


Evet, posterler bile “Dikkat: zehirli engerekler” Havaalanından ayrılan yol kenarlarında, havaalanının her yerindeki ağır silahlı ajanlar kadar, hatta onlardan daha da korkutucular. Kamp hemen orada.


“Herkes zorlamak için dışarı çıktı çünkü bu sert zeminlerdeki son etaptı ve bu süreyi kısaltmak açısından faydalıydı. Çok ayrıntılı konuşuyordum. Başlangıçta çok fazla yelken vardı. Son 10 kilometreyi kaçırdığım an dışında, etap boyunca çok iyi bir tempo tuttum. İpuçları yoktu ve kafam karıştı. Şikayet edemem. Pisti açarken harika bir tempom vardı. “Pist açarak asla kazanmadım”Luciano, Dakar kampına vardığında yorumunu yaptı.


Luciano Benavides, Suudi Arabistan'daki 2025 Dakar Rallisinde Arjantinli KTM sürücüsü.
Luciano Benavides, Suudi Arabistan'daki 2025 Dakar Rallisinde Arjantinli KTM sürücüsü.

“Aradaki farkı kapattım ve adım adım yukarı çıkıyorum. Umudumu kaybetmiyorum ve her şey hala açık. Bugün elde ettiğim şeyden mutluyum. Boş Çeyrek Çarşamba günü geliyor, en sevdiğim şey de bu. Sahayı tekrar açıyorum, böylece önümüzdeki üç gün içinde kartları nasıl oynayacağımı göreceğiz.”Salta'dan gelen pilotu vurguladı.


Podyuma çıkacağım. Kendimi çok iyi hissediyorum. Bisiklette hiç bu kadar iyi hissetmemiştim. Aslında içinde bulunduğum durum, içimdeki duyguyu yansıtmıyor. İlk haftanın gidişatı çok üzücü ama Dakar'ı kazanacağımı hissediyorum. Şimdi olmasa bile gelecekte olacak.”artık önündeki rakiplerini aramak için dışarı çıkan KTM temsilcisini belirtti.


Sınıflandırıcı takım arkadaşının hakimiyetindedir, Avustralyalı Daniel Sanders27. dakikada İspanyol Tosha Schareina ve Fransız Adrien Van Beveren ile birlikte.


Yanında, Dakar'ı iki kez kazanan Kevin Benavídes vardı ve geçen yıl sol kolunda meydana gelen yaralanmalar nedeniyle devam etmesi zor olduğu için hafta sonu çekildi. “Bugün muhteşem”dedi kardeşlerin en büyüğü sessizce.


Motosikletlerde işleri çok iyi yapan diğer Arjantinli ise Santiago Rostan. Neuquén'den gelen pilot etapta 43. oldu ve genel klasmanda 38. sıraya yükseldi. Geçen yıl büyük maceraya adım atan biri için sağlam bir iş.


Diğer kategorilerde de Arjantin mührü vardı. Challenger'da, Nicolás Cavigliasso ve eşi Valentina PertegariniPortekizli Goncalo Guerreiro'ya karşı 27 dakika avantajıyla disiplinde liderliğini sürdürüyor. Ancak etabı David Zille ve Sebastián Cesana kazandı.


Arabalar arasında en önemlisi olan “Ultimate”de, Mendoza'dan Juan Cruz Yacopini Oldukça “muhafazakâr” bir aşamadan sonra genel olarak yedinci sırada yer alıyor. “Çöldeki bu son üç etaba nasıl başlayacağımız bugünkü sonuçtan daha önemli. Bu yüzden olacaklara çok inanıyorum.”Puma Enerji Ralli Takımı pilotunu vurguladı.


Bu kategorideki tesisler, Al Rajhi, Genel klasmanda öne geçerek Güney Afrikalı Henk Lategan'ı geride bıraktı ve onu 7 dakika geride bıraktı. Sırasıyla 24 ve 25 dakika uzaklıktaki Mattias Ekstrom (Ford Performance) ve Katarlı Nasser Al Attiyah (Dacia) liderlik peşinde.


Çarşamba günü Dakar giriyor “Boş Çeyrek” veya “Boş Çeyrek”. Suudi Arabistan'ın en zengin bölgesi, bölgenin en yaşanmaz çölü, en fazla gelenek ve efsaneye sahip. Şubeytah kampı bu uzun yolculuğun son dinlenme yeridir. Yarışmanın son üç günü boyunca bekleme alanı olacak.