Starbucks Pazartesi günü yaptığı açıklamada, üçüncü taraf bir yazılım sağlayıcısına yapılan fidye yazılımı saldırısının, baristaların çalışma saatlerini takip etme ve maaşlarını yönetme yeteneğini engellediğini söyledi.
21 Kasım'daki siber saldırı, Starbucks çalışanlarının programlarını görüntülemesine ve yönetmesine olanak tanıyan ve şirketin işyerinde geçirdikleri zamanı hesaplamasına olanak tanıyan tedarik zinciri yönetimi yazılımı üreticisi Blue Yonder'ı hedef aldı.
Starbucks'a göre Starbucks, ilk kez Wall Street Journal tarafından bildirilen saldırıdan etkilenen birkaç şirketten biri.
Müşterilere hizmet etme yeteneği etkilenmeyen Starbucks, sorunu çözmek için Blue Yonder ile birlikte çalışıyor. Starbucks ayrıca çalışanların çok az kesintiyle çalıştıkları sürenin karşılığını tam olarak almalarını sağlamak için önlemler aldığını söyledi.
Bu arada, Starbucks yöneticileri kesintiyi manuel olarak yönlendirmek için şirket tarafından yayınlanan yönergeyi takip ediyor.
Panasonic'in bağımsız bir yan kuruluşu olan Blue Yonder, geçen hafta bir fidye yazılımı saldırısına uğradığını doğruladı ve tüm sistemlerini geri yüklemek için çalıştığını söyledi.
Şirket, Haberler'e yaptığı açıklamada, “Birkaç savunma ve adli tıp protokolü uyguladık” dedi.
Blue Yonder, fidye yazılımı planının arkasında kimin olduğunu açıklamadı.
Haberler'den daha fazlası
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.
21 Kasım'daki siber saldırı, Starbucks çalışanlarının programlarını görüntülemesine ve yönetmesine olanak tanıyan ve şirketin işyerinde geçirdikleri zamanı hesaplamasına olanak tanıyan tedarik zinciri yönetimi yazılımı üreticisi Blue Yonder'ı hedef aldı.
Starbucks'a göre Starbucks, ilk kez Wall Street Journal tarafından bildirilen saldırıdan etkilenen birkaç şirketten biri.
Müşterilere hizmet etme yeteneği etkilenmeyen Starbucks, sorunu çözmek için Blue Yonder ile birlikte çalışıyor. Starbucks ayrıca çalışanların çok az kesintiyle çalıştıkları sürenin karşılığını tam olarak almalarını sağlamak için önlemler aldığını söyledi.
Bu arada, Starbucks yöneticileri kesintiyi manuel olarak yönlendirmek için şirket tarafından yayınlanan yönergeyi takip ediyor.
Panasonic'in bağımsız bir yan kuruluşu olan Blue Yonder, geçen hafta bir fidye yazılımı saldırısına uğradığını doğruladı ve tüm sistemlerini geri yüklemek için çalıştığını söyledi.
Şirket, Haberler'e yaptığı açıklamada, “Birkaç savunma ve adli tıp protokolü uyguladık” dedi.
Blue Yonder, fidye yazılımı planının arkasında kimin olduğunu açıklamadı.
Haberler'den daha fazlası
Megan Cerullo
Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.