ABD genelinde Verizon müşterileri için kablosuz ağ kesintisi
ABD genelinde Verizon müşterileri için kablosuz ağ kesintisi
01:19
ABD genelindeki Verizon müşterileri, şirketin kablosuz ağına erişimde sorunlar olduğunu bildirdi; bazıları Pazartesi sabahı telefon hizmetlerinin kapalı olduğunu ve SOS moduyla sınırlı olduğunu bildirdi.
Verizon sözcüsüne göre hizmet Pazartesi akşamı tamamen restore edildi.
New York'tan Los Angeles'a kadar kesintiler bildirildi ve ana şikayet müşterilerin cep telefonlarındaki hizmet eksikliğiyle bağlantılıydı. Müşteriler Pazartesi günü saat 09.00 ET'den kısa bir süre sonra sorunları bildirmeye başladı ve bazıları Verizon'dan para iadesi istemek için sosyal medyaya yöneldi.
Saat 10:11 ET itibarıyla, telekomünikasyon sağlayıcıları, web siteleri ve diğer işletmelere yönelik hizmet kesintilerini izleyen DownDetector sitesi ile Verizon kesintilerine ilişkin 100.000'den fazla rapor kaydedildi.
Verizon'un müşteri destek hesabına bir müşteri şunları yazdı: “İki saatten fazla zaman geçti ve bunun neden olduğunu bile bilmiyoruz. Hepimiz Verizon faturamız için oldukça yüklü bir miktar ödüyoruz, sorun tamamen çözülene kadar bu seferin telafi edilmesi gerekiyor.” X'te.
Ülke genelinde insanlar telefonlarının SOS modu dışında bir hizmetinin olmadığını söyledi.
DownDetector'da bir kullanıcı şöyle yazdı: “Sabah ortasından beri Ohio'da SOS. İşe giderken yolda çalışıyordum ama birkaç saat önce kapandım ve geri dönmedim.”
Verizon ne zaman geri geliyor?
Haberler'a e-postayla gönderilen ilk açıklamada Verizon, mühendislerinin “sorunu belirlemek ve çözmek için hızlı bir şekilde çalıştığını” söyledi.
Verizon, saat 17.00 civarında CBS'ye e-postayla gönderilen daha sonraki bir güncellemede, hizmetin müşterilere geri verilmeye başladığını söyledi.
Sözcü, “Verizon mühendisleri ağ sorunumuzda ilerleme kaydediyor ve hizmet yeniden sağlanmaya başlandı” dedi. “İnsanların Verizon'a ne kadar güvendiğini biliyoruz ve bazı müşterilerimizin bugün yaşadığı rahatsızlıktan dolayı özür dileriz. Bu sorunu tamamen çözmek için 24 saat çalışmaya devam ediyoruz.”
SOS modu nedir?
Cep telefonları bazen kablosuz bir ağa bağlanmada sorun yaşadıklarında SOS moduna geçerler. Adından da anlaşılacağı gibi SOS modu, Apple'a göre telefonun diğer operatörlere bağlanarak 911 gibi acil durum aramaları yapabileceği anlamına geliyor.
Bazı müşteriler sosyal medyada, kesintinin, bir şirketin ek bir güvenlik önlemi olarak oturum açma sırasında müşterinin cep telefonuna metin yoluyla bir kod göndermesi anlamına gelen 2 faktörlü kimlik doğrulamayı kullanmalarını imkansız hale getirdiğinden şikayet etti. Müşteri daha sonra bu kodu, Verizon hesaplarının yanı sıra finansal hizmetler hesabı veya iş e-postası gibi bir hesaba erişmek için kullanır.
“Ayrıca bir kesinti nedeniyle mesaj alarak kim olduğumu doğrulayamıyorsam verizon hesabımda nasıl oturum açabilirim?” bir kullanıcı X'e yazdı.
Teknoloji sitesi Bleeping Computer'a göre kesinti hem iPhone hem de Android kullanıcılarını etkiliyor gibi görünüyor.
Saat 16:30 ET itibarıyla Verizon'un X'teki kesintiyle ilgili gönderisine 7.000'den fazla yanıt geldi; bunların çoğu müşterilerden güncelleme istedi ve kesintiyle ilgili öfkelerini dile getirdi. Bazıları, hizmet kesintisi nedeniyle iş aramaları yapamadıklarını veya randevularını yeniden planlayamadıklarını ve birçok müşterinin operatör değiştirme sözü verdiğini belirtti.
Bir müşteri Verizon'un X gönderisine yanıt olarak “Bu sorun çözülür çözülmez hizmetimi iptal edeceğim” diye yazdı. “Çünkü bunun nedeninin ne olduğunu henüz söylemediniz… ve bu sadece 'bazı müşteriler' değil. Bu çok geniş bir ölçekte.”
Haberler'den daha fazlası
Aimee Picchi
Aimee Picchi, iş ve kişisel finans konularını ele aldığı Haberler'un yönetici editörüdür. Daha önce Bloomberg News'te çalışmış ve USA Today ve Consumer Reports gibi ulusal haber kuruluşlarında yazılar yazmıştır.
ABD genelinde Verizon müşterileri için kablosuz ağ kesintisi
01:19
ABD genelindeki Verizon müşterileri, şirketin kablosuz ağına erişimde sorunlar olduğunu bildirdi; bazıları Pazartesi sabahı telefon hizmetlerinin kapalı olduğunu ve SOS moduyla sınırlı olduğunu bildirdi.
Verizon sözcüsüne göre hizmet Pazartesi akşamı tamamen restore edildi.
New York'tan Los Angeles'a kadar kesintiler bildirildi ve ana şikayet müşterilerin cep telefonlarındaki hizmet eksikliğiyle bağlantılıydı. Müşteriler Pazartesi günü saat 09.00 ET'den kısa bir süre sonra sorunları bildirmeye başladı ve bazıları Verizon'dan para iadesi istemek için sosyal medyaya yöneldi.
Saat 10:11 ET itibarıyla, telekomünikasyon sağlayıcıları, web siteleri ve diğer işletmelere yönelik hizmet kesintilerini izleyen DownDetector sitesi ile Verizon kesintilerine ilişkin 100.000'den fazla rapor kaydedildi.
Verizon'un müşteri destek hesabına bir müşteri şunları yazdı: “İki saatten fazla zaman geçti ve bunun neden olduğunu bile bilmiyoruz. Hepimiz Verizon faturamız için oldukça yüklü bir miktar ödüyoruz, sorun tamamen çözülene kadar bu seferin telafi edilmesi gerekiyor.” X'te.
Ülke genelinde insanlar telefonlarının SOS modu dışında bir hizmetinin olmadığını söyledi.
DownDetector'da bir kullanıcı şöyle yazdı: “Sabah ortasından beri Ohio'da SOS. İşe giderken yolda çalışıyordum ama birkaç saat önce kapandım ve geri dönmedim.”
Verizon ne zaman geri geliyor?
Haberler'a e-postayla gönderilen ilk açıklamada Verizon, mühendislerinin “sorunu belirlemek ve çözmek için hızlı bir şekilde çalıştığını” söyledi.
Verizon, saat 17.00 civarında CBS'ye e-postayla gönderilen daha sonraki bir güncellemede, hizmetin müşterilere geri verilmeye başladığını söyledi.
Sözcü, “Verizon mühendisleri ağ sorunumuzda ilerleme kaydediyor ve hizmet yeniden sağlanmaya başlandı” dedi. “İnsanların Verizon'a ne kadar güvendiğini biliyoruz ve bazı müşterilerimizin bugün yaşadığı rahatsızlıktan dolayı özür dileriz. Bu sorunu tamamen çözmek için 24 saat çalışmaya devam ediyoruz.”
SOS modu nedir?
Cep telefonları bazen kablosuz bir ağa bağlanmada sorun yaşadıklarında SOS moduna geçerler. Adından da anlaşılacağı gibi SOS modu, Apple'a göre telefonun diğer operatörlere bağlanarak 911 gibi acil durum aramaları yapabileceği anlamına geliyor.
Bazı müşteriler sosyal medyada, kesintinin, bir şirketin ek bir güvenlik önlemi olarak oturum açma sırasında müşterinin cep telefonuna metin yoluyla bir kod göndermesi anlamına gelen 2 faktörlü kimlik doğrulamayı kullanmalarını imkansız hale getirdiğinden şikayet etti. Müşteri daha sonra bu kodu, Verizon hesaplarının yanı sıra finansal hizmetler hesabı veya iş e-postası gibi bir hesaba erişmek için kullanır.
“Ayrıca bir kesinti nedeniyle mesaj alarak kim olduğumu doğrulayamıyorsam verizon hesabımda nasıl oturum açabilirim?” bir kullanıcı X'e yazdı.
Teknoloji sitesi Bleeping Computer'a göre kesinti hem iPhone hem de Android kullanıcılarını etkiliyor gibi görünüyor.
Saat 16:30 ET itibarıyla Verizon'un X'teki kesintiyle ilgili gönderisine 7.000'den fazla yanıt geldi; bunların çoğu müşterilerden güncelleme istedi ve kesintiyle ilgili öfkelerini dile getirdi. Bazıları, hizmet kesintisi nedeniyle iş aramaları yapamadıklarını veya randevularını yeniden planlayamadıklarını ve birçok müşterinin operatör değiştirme sözü verdiğini belirtti.
Bir müşteri Verizon'un X gönderisine yanıt olarak “Bu sorun çözülür çözülmez hizmetimi iptal edeceğim” diye yazdı. “Çünkü bunun nedeninin ne olduğunu henüz söylemediniz… ve bu sadece 'bazı müşteriler' değil. Bu çok geniş bir ölçekte.”
Haberler'den daha fazlası
Aimee Picchi
Aimee Picchi, iş ve kişisel finans konularını ele aldığı Haberler'un yönetici editörüdür. Daha önce Bloomberg News'te çalışmış ve USA Today ve Consumer Reports gibi ulusal haber kuruluşlarında yazılar yazmıştır.