Alp'deki gerçek şansın neler

Leila

Global Mod
Global Mod
. Formül 1 O geri döndü Franco Colapint Albert Park'ta, Di Monza'nın ilk yarışına itiraz etmek için geldiği altı buçuk ay önceki kadar istenmeyen bir rol oynadı. Buna rağmen, o zamandan beri Alpine onu gölgelerde tutmaya çalıştı ve onu basınla temastan korumak için rezerv pilot olarak pozisyonuna iyi bağlandıhayranlarının sorulduğu en büyük soru, onu bir F1'in üstünde tekrar görmek için kaç gerçek şansın olduğu, varlığı fark edilmedi.


Biliniyor Formül 1 Ergenlikte soyulmuş öpücükler gibi sorular not edilmez: Her şey takımların takımları tarafından izlenir. Hayır derlerse, hayır; Ne belki de fark etmedim. Bu hafta sonu, sezonun birincisi, Franco Colapinto, Avustralya Grand Prix'sine rezerv rolünde katıldı, daha sonra bir F1'e geri dönmek için daha sonra ayrılmayı umuyor ve bu nedenle basın tarafından gerekli olabilir ve Alpine de sonunda olduğu gibi katılmayı reddedebilir. “Ekip onu korumayı, rezerv pilot olarak rolünü üstlenmeyi tercih ediyor ve Çok fazla katılım vermeyin, çünkü elbette, yerel pilotu bağlamamı istemiyorlar, Jack Doohan”, Dedi Melbourne'den Juan Fossaroli.


Onunla konuşamayız. Bize Franco bırakmadığı için değil. Eğer onun için olsaydı, buraya gelin ve konuşmaya başlayın, nasıl konuşmayı sevdiğini biliyorsun. Ancak Alpin halkı bizi kontrol eder, iletişimi idare eden, Franco'yu yakalayıp kapmadığımızı görmek için bize bakıyor. Bizi kısa sürdürüyorlar. Ve saygı duymalısın. Bir noktada, Pazar günü zaten rahatladığı ve yarış bittiğinde, Franco'yu yakalayacağız ”Arjantin pilotunun sohbet etmek için kameranın önünde durmakla tehdit ettikten kısa bir süre sonra, Cuma günü uygulama 1 ve 2 arasında, yerdeki tek ulusal ortam olan ESPN'nin havasında yorum yaptı.


Baskı, Doohan'ın 2024'ün sonunda Colapinto'yu işe aldığından ve Uluslararası Basın koltuğuna bir fiyat verdiğinden beri yaşamak zorunda olduğu bir şeydir. Aslında, Gazzetta Dello Sport 500.000 dolar tahmin ediyor Ve önceki yarışta Avustralya gazetesi Sydney Morning Herald Yayınladı: “Sadece işvereninizin birisini hemen nitelikli ve önemli ölçüde daha finansal açıdan çekici ve başarısızlığa hazırlanması için hayallerinize yaklaştığını ve nihayet onay aldığını hayal edin.” Ve sanki evin büyük prix'sine bir bileşen yokmuş gibi, F1'e ünlü kalıcı akredite fotoğrafçı Kym IllmanAlbert Park'ta şunu gözlemledi Colapinto “hayranların favorisiydi”.

Fan favorisi
Franco Colapinto, Alpine için ilk günü olacak olan bu sabah padoka geldi. Tabii ki, bu yıl Paul Aron ile yedek sürücü görevlerini paylaşıyor.
Myst F1 videolarını görmek için İspanyolca YouTube kanalıma @kymillman_es'e abone olun … pic.twitter.com/cahltwivar

– Kym Illman (@Kymillman) 13 Mart 2025
Şimdi, Franco Colapinto'nun 2025'te bir F1'e girme şansının ne olduğu sorusuna geri dönmek, Cevap kesin olamaz çünkü yazılmamıştır (En azından açıklanmadı). Performans için bir Doohan sözleşmesinden bahsediliyor – Gasly'nin onda biri olabileceği gibi, ekibin 1 numarası – ve Britore'un tercihi Arjantin tarafından biliniyor. Şimdilik, pilotun 14 Şubat'ta başlattığı ve 22. doğum gününden iki gün önce Monaco'nun kariyerine işaret ettiği uygulama tarafından gösteriler verildi. “Alpine ile çıkış yapmak için ideal bir hafta sonu”.


Gasly ve Doohan özgür uygulamalar oynarken padoku Colapinto ile paylaştığı Melbourne'den, Briatore, Corriere Della Sera'nın elçisine Daniele Sparisci'ye Avustralya'nın “başladığını, ancak nerede olduğumuzu inceleyeceğini” söyledi. Ve uyardı: “Pilotlar ekip yönetici direktörleri: Sonuçları getiriyorlar. Bin kişi onlar için çalışıyor ve sorumlu hissetmeli. Formula 1'de bakiyeler her pazar yapılır


Şimdiye kadar onun tek röportajı, Londra'daki Formula 1'in üniformasının ortak vahiyinin gününde, 21 yaşındaki Telenoche: “Ekibi destekliyorum. Henüz pilot değilim ve Gelecekte ne zaman olacağımı bilmiyorumama benim işim onu desteklemek, onlarla çalışmak ve sürekli puan eklemelerine yardımcı olmaktır.


Şimdilik, Arjantin sabırlı olmalı, gözlemlemeli ve çalışmalı, çok fazla. Ne düşünebileceğinin aksine, Rezerv pilotunun boş zamanı yok. Bu rolü seçen Fransız Büyük Sirk 2019 ızgarasından kaçtığında, Racing Point ve Alpine'nin adımları arasında, Mercedes'teki deneyiminin “çok, çok zorlu” olduğunu söyledi. “İki gün uyumadım. Yaptığı gezilerin miktarı ve simülatörde harcanan saat miktarı ve daha sonra piste seyahat ederek Mercedes için bir şeyler yapmak çılgındı. Beni iyi kullandılar, ama çok. Dürüst olmak gerekirse, Abu Dhabi'deki testlerden sonra eğitim alanıma vardım ve her zamankinden daha inceydi. Yok edilditemelde, ”diye hatırladı 2020'de.


Pilot tam zamanlı ne rezerv?


Birincisi, bariz: manşetlerden herhangi birini değiştirmek için kullanılabilir Yaralanma veya rahatsızsızlık durumunda. 2024'te oynanan dokuz yarış deneyimi ile Colapint geçen sene.


Bu daha fark edilir bir işlevin ötesinde, Jack Doohan geçen yıl son yarışta Haas'ta her iki ayağı olan bir Esteban Ocon'un yerini aldığında yaptı. Rezervasyonun ticari ve pazarlama faaliyetleri vardır, ancak en önemli şey fabrikada yaptığı şeydir. Williams Akademisi'nin pilotu olarak bu iki yılda Colapinto'da olduğu gibi, simülatör Mevcut sezonun otomobilinin geliştirilmesi için ve gelecekte de yararlı geri bildirim sağlamak. Bu nedenle, göreviniz yarışın hafta sonu ile sınırlı olmayacaktır; Aslında, rezervasyon genellikle testlerin% 100'üne katılmaz ve şimdilik Sadece Franco'nun Avustralya ve Çin'de olacağı biliniyor, ertesi hafta sonu.


Bir GP hafta sonu boyunca, Buenos Aires'de olduğu gibi, rezerv pilotlarının resmi şanzıman tarafından gösterilmesi yaygındır – ikinci eğitimde gazlı dönerken Colapinto'da olduğu gibi – kulaklıklar her zaman ekibin başı, bir mühendis veya bir yöneticinin yanındaki kutuda. Ama işi sessiz ve söylediği gibi görülmüyor Stoffel Vandoorneyerine Aston Martínbir süre önce.


Çoğu durumda ipuçları onlara tanıdık olsa da, sadece milimetreye olan devrelerin piste atlamaya hazır olduğu öğrendiği simülatör sayesinde, rezervler izole edilmez. Perşembe hariç, ortalama gün boyunca basın tarafından genellikle gerekli olmadıklarında ve daha önce olan mühendislerle manşetlerin toplantısına aktif olarak katılmak yaygın değildir. Onlara simülatörde öğrendiklerini veriyorlarücretsiz eğitim sırasında sesiniz değer haline gelir.


Vandoorne bunu söyledi Cuma günleri rezervasyonlar manşetleri dinler“Ya radyo ile ya da arabadan ve garajda olduklarında, yorumlarını duymak için, çünkü bunlar mühendislere olası tüm bilgileri yürüten ve verenlerdir” ve cumartesi günleri kutudan gördüğü şey hakkında “zihinsel notlar” alırlar.


Franco'nun nasıl davranacağını bilmek zor, ama daha sonra ne olacak Verileri mühendislerle inceleyecek Ve devrenin hangi alanlarının daha iyi olduğu tartışmasının ve analizinin bir parçası olacak, bir strateji ve yarışta aramak için hedefler oluşturmak.


Sınıflandırmadan sonra rezervasyon Yarıştan önce strateji toplantısıama onun rolü zaten bir seyirci olacak, çünkü Düzenleme, ana yarışmada tek başına bir sahibin yerini alabilmesini yasaklıyor. Gasly veya Doohan sınıflandırılırsa, ancak bir nedenden dolayı Pazar günü rekabet edemezlerse, Coplapint artık bunların yerini alamaz ve Alpine tek bir araba ile çalışır.


Yarışın seyircisi olmasına rağmen, uyarıda kalacak çünkü katılımı bir izleyicininkine eşit olmayacak: Ekiple radyo iletişimine müdahale edebilirsinizörneğin, potansiyel riskini tespit ederse Güvenlik arabasıçünkü bu bir stratejiyi değiştirebilir.


Damalı bayraktan sonra, molanın geri kalanı da gelmeyecek. Aksine, ekibin hafta sonu boyunca neler olduğuna dair daha derin bir analiz yapacağı fabrikaya hızlı bir şekilde geri dönmek için bir uçak almanız gerekecek ve pilot bir sonraki yarış için simülatörde çalışacak veya gelecekteki bir otomobil güncellemesinin geliştirilmesi.