Bir aydan biraz fazla Sivil bir jet ses bariyerini kırdıBoom Supersonic ve NASA, uçağın Mojave Çölü üzerindeki tarihi test uçuşlarından birinin fotoğrafını yayınladı.
Pazartesi günü yayınlanan görüntü, Boom Supersononic'in 10 Şubat'taki ikinci süpersonik uçuşu sırasında “Amerika'da yapılan ilk sivil süpersonik jet” olduğunu söylediği XB-1 uçağını gösteriyor. Şirket, NASA ile çıplak gözle görülmeyenleri görselleştirmek için Schlieren fotoğrafçılığı olarak bilinen bir teknik kullanarak ortaklık kurduğunu söyledi.
Boom Supersonic kurucusu ve CEO Blake Scholl bir haber bülteninde “Bu görüntü görünmez olanı görünür kılıyor.” Dedi.
Boom Supersononic ve NASA tarafından sağlanan görüntü, XB-1'in ses bariyerini ikinci kez kırmasını gösteriyor.
NASA/BOOM Supersonic Butosu
Colorado merkezli şirket, baş test pilotu Tristan “Geppetto” Brandenburg'un NASA'nın ekibinin güneşi gölgede bırakırken uçuşta fotoğraflamasına izin vermek için XB-1'in doğru zamanda doğru yerde olduğundan emin olmak zorunda olduğunu söyledi. Mürettebat, görüntüyü yakalamak için şok dalgaları gibi hava bozulmalarını tespit edebilen özel filtrelerle teleskoplar kullandı.
Fotoğraf, şirkete göre XB-1'in 13. genel test uçuşunda çekildi, ancak Supersonic hızında ikinci kez uçtu, bu sefer Mach 1.18 veya 772 mil / saat hıza ulaştı.
Scholl, XB-1'in tipik olarak bir uçak ses hızından daha hızlı uçtuğunda meydana gelen sesli bir sonik patlama yapmadığını söyledi. Yakalanan veriler, belirli hız ve atmosfer koşullarında, sonik patlamanın atmosferde kırıldığını ve asla yere ulaşmadığını göstermektedir. Bulun, sonik patlamadan süpersonik ticari uçuşların yoluna yol açabilir.
NASA, on yıllık bir araştırma yaptıktan sonra 2019'da süpersonik şok dalgalarını görsel olarak ele geçirdi. Teknoloji, kısmen uzay ajansına kendi süpersonik uçakları olan X-59'u test etmede geliştirilmiştir.
Schlieren fotoğrafçılığı baş araştırmacısı Ed Haering, 2023 NASA haber bülteninde, “Havanın gerçekten nerede hareket ettiğini bilmek size aracınızın ne yaptığı, ne kadar verimli olduğu ve nasıl daha iyi hale getirebileceğiniz hakkında çok şey anlatıyor.” Dedi.
Pazartesi günü yayınlanan görüntü, Boom Supersononic'in 10 Şubat'taki ikinci süpersonik uçuşu sırasında “Amerika'da yapılan ilk sivil süpersonik jet” olduğunu söylediği XB-1 uçağını gösteriyor. Şirket, NASA ile çıplak gözle görülmeyenleri görselleştirmek için Schlieren fotoğrafçılığı olarak bilinen bir teknik kullanarak ortaklık kurduğunu söyledi.
Boom Supersonic kurucusu ve CEO Blake Scholl bir haber bülteninde “Bu görüntü görünmez olanı görünür kılıyor.” Dedi.
Boom Supersononic ve NASA tarafından sağlanan görüntü, XB-1'in ses bariyerini ikinci kez kırmasını gösteriyor.
NASA/BOOM Supersonic Butosu
Colorado merkezli şirket, baş test pilotu Tristan “Geppetto” Brandenburg'un NASA'nın ekibinin güneşi gölgede bırakırken uçuşta fotoğraflamasına izin vermek için XB-1'in doğru zamanda doğru yerde olduğundan emin olmak zorunda olduğunu söyledi. Mürettebat, görüntüyü yakalamak için şok dalgaları gibi hava bozulmalarını tespit edebilen özel filtrelerle teleskoplar kullandı.
Fotoğraf, şirkete göre XB-1'in 13. genel test uçuşunda çekildi, ancak Supersonic hızında ikinci kez uçtu, bu sefer Mach 1.18 veya 772 mil / saat hıza ulaştı.
Scholl, XB-1'in tipik olarak bir uçak ses hızından daha hızlı uçtuğunda meydana gelen sesli bir sonik patlama yapmadığını söyledi. Yakalanan veriler, belirli hız ve atmosfer koşullarında, sonik patlamanın atmosferde kırıldığını ve asla yere ulaşmadığını göstermektedir. Bulun, sonik patlamadan süpersonik ticari uçuşların yoluna yol açabilir.
NASA, on yıllık bir araştırma yaptıktan sonra 2019'da süpersonik şok dalgalarını görsel olarak ele geçirdi. Teknoloji, kısmen uzay ajansına kendi süpersonik uçakları olan X-59'u test etmede geliştirilmiştir.
Schlieren fotoğrafçılığı baş araştırmacısı Ed Haering, 2023 NASA haber bülteninde, “Havanın gerçekten nerede hareket ettiğini bilmek size aracınızın ne yaptığı, ne kadar verimli olduğu ve nasıl daha iyi hale getirebileceğiniz hakkında çok şey anlatıyor.” Dedi.