Liman işçileri ne yapar ve işin hangi kısımları otomatikleştirilir?

Farrah

New member
üç günlük liman işçisi grevi Doğu ve Körfez Kıyısı limanlarının felce uğraması, Amerika'nın en önemli işlerinden birine ışık tutuyor: ABD ekonomisini canlı tutan, gıdadan arabaya kadar milyarlarca ürünün yüklenmesi ve boşaltılması.

Her ne kadar iş durdurma şimdilik sona ermiş olsa da, iş anlaşmazlığı robotların, yapay zekanın ve diğer güçlü teknolojilerin ülkenin tedarik zincirleri ve diğer endüstrilerdeki operasyonların doğasını nasıl değiştirdiğini yansıtıyor.

Danışmanlık firması AlixPartners'ın genel müdürü John Samuel, Haberler'e şunları söyledi: “Gerçekten de işin geleceğini ve Amerika'da ve dünyada nasıl görüneceğini ele aldığımız bir noktadayız.” “Peki, teknolojinin doğal evrimini insani ahlak ve insani çalışma hakkıyla nasıl birleştireceğiz?”


Geçen haftaki greve öncülük eden Uluslararası Liman İşçileri Derneği ile Amerika Birleşik Devletleri Denizcilik İttifakı arasında Cuma günü duyurulan geçici anlaşma, ücretler arasındaki uçurumu kapatıyor ve liman işçilerine saat başına anında 4$ artış ve altı yıllık iş sözleşmesine göre saat başına 24 dolarlık ücret artışı.

Ancak anlaşma işçilerin otomasyon konusundaki kaygılarını çözmüyor. Liman işçilerinin ne yaptığını ve yeni teknolojilerin işleri nasıl değiştirdiğini öğrenmek için okumaya devam edin.

Kutulardan, kefaletlerden ve paketlerden konteynerlere kadar


Son yıllarda, kıyı boyu çalışma teknoloji tarafından dönüştürüldü; bu, iş anlaşmazlığının kilit noktalarından biri. sendikalı işçiler Nakliye şirketlerine ve liman operatörlerine karşı.

Liman işçileri, limana gelen kargo gemilerine yükleme ve boşaltma yaparak yükü elleçliyorlar. 1950'lerin sonlarına kadar bu, gelen gemilerdeki kutuların, kefaletlerin ve mal paketlerinin nihai varış noktalarına taşınmak üzere trenlere yüklenmeden önce elle taşınması anlamına geliyordu.

Günümüzde kargo, liman işçilerinin vinçler ve diğer ekipmanlarla taşıdığı, gemi, demiryolu veya kamyonla taşınmak üzere tasarlanmış büyük, standartlaştırılmış konteynerlerde depolanıyor.

College of Charleston'da küresel lojistik ve taşımacılık programı profesörü ve yöneticisi Kent Gourdin, “Her şey, konteynerleri hareket ettirmek için gerekli olan kaldırma ekipmanının çalıştırılmasıyla ilgili. Bunun büyük bir kısmı, konteynerleri gemiden kıyıya ve gemiden kıyıya aktarmaktır.” , Haberler'a söyledi. “Gemilerin yanaştığı terminallerde konteynerleri elleçliyorlar ve hangi konteynerin nereye gitmesi gerektiğini takip ediyorlar.”

Günümüzde iş büyük ölçüde makineleri çalıştırmanın yanı sıra kargo takibi ve kayıt tutmayı da içeriyor. Örneğin liman işçileri, konteynerleri almak ve bir sonraki duraklarına taşımak için limana gelen kamyon şirketleriyle koordineli çalışıyor. Liman işçileri de sorumludur gemilerde yükün emniyete alınması. Konteynerler üst üste istifleniyor ve konteynerlerin birbirine kilitlendiğinden emin olmak liman işçilerinin görevi.




Liman işçileri sendikasının geçici anlaşmaya varmasıyla liman grevi sona erdi

02:10


Gourdin, ağır makinelerin çalıştırılmasının fiziksel olarak taşıma kutularından daha az zorlu olmasına rağmen, neredeyse tüm liman işçilerinin “bir dereceye kadar açık havada ve ağır ekipmanlarla çevrili bir ortamda çalıştıklarını” söyledi.

Dördüncü nesil liman işçisi ve New Orleans'taki ILA local 3000'in başkanı Henry Sims Jr., Haberler'a şöyle konuştu: “Eskiden bu iş yoğun emek gerektirirken, bugün esas olarak makinelerin çalıştırılmasıyla ilgili.” “Şimdi, yetenekli olmanız gerekiyor. Sokaktan birini işe alamazsınız, çünkü birisini ya da kendilerini öldürmeden bunu yapamazlar.”

ABD otomasyonda geride


Devlet Sorumluluk Ofisi'nin Mart ayındaki raporuna göre ABD'nin en büyük 10 limanı, kargo taşımak için bir tür otomasyon teknolojisi kullanıyor. Bunlar arasında, kamyonların ve konteynırların sınırlı işçi etkileşimi ile kargo terminallerinden geçmesine izin veren otomatik kapılar; lojistik ve tedarik zinciri verilerini otomatik olarak düzenleyen dijital platformlar olan liman topluluk sistemleri olarak adlandırılan; ve ekipmanı çalıştırmak ve konteynerleri takip etmek için RFID, GPS ve kameralar gibi “nesnelerin interneti” sistemlerinde kullanılan teknolojiler.

Yarı otomatik terminaller, konteynerleri kargo iskelesinden (bir geminin demirlendiği alan) tersaneye taşıyan makineleri çalıştırmak için insanları çalıştırır. Konteynerleri üst üste istiflemek için kullanılan ekipmanlar tamamen otomatiktir.

Ancak yalnızca üç yerel liman – Long Beach, Kaliforniya'daki Long Beach Konteyner Terminali ve Los Angeles'taki TraPac ve APM Terminal Pier 400 – tamamen otomatiktir.

Tam otomasyonlu limanlarda konteynerin hem yatay hem de dikey hareketi makineler tarafından gerçekleştirilir. Otomatik bağlantı noktalarında kullanıma sunulan diğer teknolojiler arasında, dijital ikizler veya bağlantı noktalarının aynı, dijital kopyaları olarak adlandırılan yapay zeka destekli sensörler ve işlemlerin kaydını otomatikleştirmek ve konteyner konumlarını izlemek için blok zinciri yer alıyor.

GAO'nun liman otomasyonu hakkındaki raporuna göre, otomatik kargo elleçleme ekipmanı, örneğin sahada bir vinci çalıştırmak için insan ihtiyacını ortadan kaldırıyor.

Küresel tedarik zinciri yönetimi uzmanı Chris Tang, Haberler'a şöyle konuştu: “Dünyanın diğer bölgelerindeki limanlar, kısmen sendikaların teknoloji ve otomasyonun benimsenmesini engellemesinden dolayı ABD'deki limanlardan çok daha gelişmiş durumda.”

“Çin'deki modern limanlara giderseniz neredeyse hiç insan göremezsiniz” dedi. “Otomatik vinçler kullanıyorlar ve bir gemi geldiğinde bir vinç konteynırları istiflemek için alıyor.”

Kargo gemileri, 7 Ağustos 2024'te Çin'in Shandong eyaleti, Qingdao'daki Qingdao Limanı'nın tam otomatik terminalinde konteynerleri yüklerken ve boşaltırken görülüyor.


Getty Images aracılığıyla Costfoto/NurPhoto



Otomasyona doğru geçişe rağmen Sims Jr., insan işçilerinin sektör için hayati önem taşıdığını söyledi.

“İşleri otomasyona göre daha verimli ve üretken bir şekilde taşıyoruz. Makineler daha yavaştır ve arızalandıklarında, biz oraya bakıp tamir edecek birini gönderinceye kadar işe geri dönemezler.”

Profesör Gourdin bu iddiayı destekledi.

“Sanırım makineler de bu işi yapabilir, ancak insanlar daha hızlı. Otomatik terminallere gittim ve bu sadece daha yavaş” dedi ve ABD'de daha tam otomatik limanların kaçınılmaz olabileceğini kabul etti.

“Son derece zor bir sorun”


Lojistik uzmanları, gemiler, kamyon taşımacılığı şirketleri ve müşterileri arasında gereken yakın koordinasyon göz önüne alındığında, yapay zeka ve veri analitiğinin bir konteynerin A noktasından B noktasına götürülmesinde büyük rol oynayabileceğini söylüyor.

Tang, “Liman işçileri, geldiklerinde konteynerlerini almak üzere kullanacakları vinçleri bulmak için kamyon taşıma şirketleriyle iletişim kuruyor” diye açıkladı. “Fakat bazen bir kamyoncu ortaya çıkıyor ve yığının en altında bulunan bir konteynere ihtiyaç duyuyorlar. Bu bir sorun.”

İşte burada yapay zeka ve veri analitiği devreye giriyor. Bu teknolojiler, liman işçilerinin belirli bir konteynerin ne zaman varacağını takip etmesine ve kamyon taşıma şirketleriyle alım için koordinasyon sağlamasına yardımcı olarak konteynerlerin istiflenme şeklini etkiliyor.

Tang, “Konteyner ve kamyonun içeri girdiği zamanı senkronize etmek, çözülmesi son derece zor bir sorun. Burası otomasyonun devreye girdiği yer” dedi.

Bilgi Teknolojisi ve İnovasyon Vakfı başkanı Robert Atkinson, işin doğasının ne kadar rutin olduğu göz önüne alındığında otomasyonun liman sistemine çok uygun olduğunu söyledi.

“Gemi geliyor, bütün bu konteynırları yüklemişler, konteynırı çıkarıp bir yere taşıyorsun. Sonra onu intermodal trene veya kamyona bindiriyorsun” dedi. “Aynı şey tekrar tekrar yaşanıyor. Bu, teknolojinin çok iyi yapabileceği bir şey çünkü çok az değişiklik var.”

Atkinson, ABD limanlarındaki insan emeği miktarının önümüzdeki 10 yıl içinde %50 oranında azaltılmasını desteklerken, hayatta kalan işçilerin ücretlerinin artacağını ve tüketicilerin nakliye maliyetlerinden tasarruf edeceğini belirtiyor. Elbette bu, liman işçileri sendikasının önlemeyi amaçladığı türden büyük bir işgücü azaltımıdır.

“Bir limanı otomatikleştirirseniz, bu, bir mobilya mağazasından çevrimiçi bir şey satın aldığınız ve daha az maliyetli olduğu anlamına gelir” dedi. Bu da orta sınıf Amerikalılar için tasarrufa yol açıyor.”



Haberler'den daha fazlası




Megan Cerullo


Megan Cerullo, küçük işletmeler, işyeri, sağlık hizmetleri, tüketici harcamaları ve kişisel finans konularını kapsayan Haberler'un New York merkezli bir muhabiridir. Haberlerini tartışmak için düzenli olarak 7/24 Haberler'e çıkıyor.