Meta'nın karşı politikalarına rağmen sosyal medyada silahlar satılıyor

Farrah

New member
Glock'lar, askeri tarzda tüfekler ve “hayalet silahlar” hepsi Facebook ve Instagram gibi kolayca erişilebilen sitelerde satış için ilan edildi. Her reklamın Meta'nın kendi politikalarını doğrudan ihlal ettiği görülüyor ve bu da şirketin içeriği etkili bir şekilde denetleme becerisi hakkında soru işaretleri yaratıyor. Reklamlardan bazıları daha da ileri giderek potansiyel olarak ihlal etme potansiyeli taşıyor. yerel ve federal yasalar.

Meta, 2016'dan bu yana ateşli silah satışına ilişkin reklamları yasakladı. Şirketin politikası basitçe şunu belirtiyor: “Reklamlar silah, mühimmat veya patlayıcıların satışını veya kullanımını teşvik etmemelidir. Buna silah modifikasyon aksesuarlarına ilişkin reklamlar da dahildir.”

Ancak Tech Transparency Project ve Everytown for Gun Safety Support Fund tarafından 7 Ekim'de yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, bu reklamların 230'dan fazlası Meta platformlarında iki aydan biraz daha uzun bir süre içinde yayınlandı ve birçoğu kullanıcıları asıl işlem için Telegram'a yönlendirdi.


Teknoloji Şeffaflığı Projesi direktörü Katie Paul, “TTP'nin araştırması, Meta'nın silah kaçakçılarına benzersiz bir erişim sağladığını gösteriyor” dedi. “Meta, kitaplarda yer alan kuralları uygulamaya koyana kadar reklam motoru, Amerikalıların ve dünyadaki diğer kişilerin güvenliğini tehdit eden tehlikeli silahlar için bir vektör olmaya devam edecek.”

Meta'nın devasa erişimi


Meta'nın iş yardım merkezi, “reklamların Facebook, Messenger, Instagram ve Meta Audience Network'te gösterilebileceğini” açıklıyor. Bu, bireysel bir reklamın platformlar arasında büyük bir erişime sahip olabileceği ve kullanıcının bireysel Facebook ve Instagram akışının yanı sıra hikayelerinde veya Messenger gelen kutusunda görünebileceği anlamına gelir.

Ancak reklamlar sorunun yalnızca bir kısmıdır.

Aslında bir CBS Haber soruşturması 2 Ekim'de yayımlanan raporda, Facebook Marketplace'te ateşli silahlar, saçma ve havalı silahlara ilişkin şirketin politikalarını ihlal eden çok sayıda listeleme yapıldığı tespit edildi. Haberler'in Meta'ya listeler hakkında soru sormasının ardından listeler kaldırıldı, ancak Haberler yeni listeler bulmaya devam etti. Bir Meta sözcüsü, Marketplace'teki sorunlu listelemelerin %98,4'ünün kullanıcılar tarafından işaretlenmeden önce sistemleri tarafından yakalandığını söyledi.

Haberler, TTP raporunun silah reklamlarının yaygınlığına ilişkin bulgularını sormak için Meta'ya ulaştığında, bir Meta sözcüsü şirketin reklam incelemesinin hem yayınlanmadan önce hem de yayınlandıktan sonra devam eden bir süreç olduğunu açıkladı ve Haberler'e Meta'nın reklam politikalarına işaret etti.

Meta iş bloguna göre “Politikalarımız, güvenlik önlemlerimiz ve teknolojimiz aracılığıyla insanlara, topluluklara ve işletmelere güvenilir alışveriş deneyimleri sunmaya kararlıyız.”

Geçtiğimiz birkaç yılda, birçok kişi Meta platformlarında, özellikle Instagram profil sayfaları aracılığıyla ateşli silahlar ve yasa dışı silah aksesuarları satmakla suçlandı.

Şirket, “Ticaret politikalarımızı ticari inceleme sistemimiz aracılığıyla uyguluyoruz. Hem otomatik hem de gerçek kişi tarafından yapılan incelemeleri içeren reklam inceleme sürecimizin bir parçası olarak, bir reklam yayına girmeden önce ve sonra çeşitli analiz ve tespit katmanlarına sahibiz” dedi. Haberler'e verilen bir açıklamada.

7 Ekim 2024'te yayınlanan Teknik Şeffaflık Projesi raporundan, sosyal medyada satışa sunulan silahların düzeltilmiş görüntüsü.


Teknoloji Şeffaflığı Projesi raporu



Geçtiğimiz birkaç yılda, birçok kişi Meta platformlarında, özellikle Instagram profil sayfaları aracılığıyla ateşli silahlar ve yasa dışı silah aksesuarları satmakla suçlandı.

2019 yılında iki eski polis memuru ruhsatsız ateşli silah ticareti yapmak için komplo kurmak, hüküm giymiş bir suçluya ateşli silah satmak ve federal ateşli silah ruhsatlandırma evraklarının satışı hakkında yanlış beyanda bulunmak suçlarından suçlu bulundu. Her ikisi de silahların reklamını Instagram sayfalarında yaptı.

Los Angeles merkezli iki adam Haziran 2024'te aralarında takip edilemeyenlerin de bulunduğu 60'tan fazla ateşli silah satmakla suçlandılar.hayalet silahlar” ve seri numaraları kazınmış silahlar Instagram hesapları aracılığıyla. Her iki adam da suçsuz olduğunu iddia etti.

Adalet Bakanlığı, Haberler'in sosyal medya platformlarında silah satışlarının ne kadar yaygın olduğuna ilişkin sorularına hemen yanıt vermedi.

Bu davalardaki iddiaların belirli reklamları mı yoksa sadece yayınlardaki gönderileri mi içerdiği açık değil. Ancak reklamlar, iş ve profil erişimini artırmak için Meta platformlarında sıklıkla kullanılıyor ve şirket için gelir kaynağı oluyor.

Ayrıca platformdaki her reklamın yayınlanmadan önce Meta sistemler tarafından incelenmesi gerekiyor. Facebook'un 2021 tarihli bir duyurusu şöyle açıklıyor: “Reklam inceleme sistemimiz, tüm reklamları yayınlanmadan önce inceleyecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sistem, Reklamcılık Politikalarımızı uygulamalarımızda yayınlanan milyonlarca reklama uygulamak için öncelikle otomatik teknolojiye dayanır. İncelememiz şu şekildedir: Büyük ölçüde otomatikleştirilmiş olan bu sistemleri oluşturmak ve eğitmek ve bazı durumlarda reklamları manuel olarak incelemek için ekiplerimize güveniyoruz.”

Meta'nın reklamlarını incelemek


1 Haziran ile 20 Ağustos 2024 tarihleri arasında TTP, Meta Reklam Kitaplığı'nda “silahla ilgili bir dizi terim” araması yaptı: tabanca(lar), Sig Sauer, Glock(lar), Glock 17, Glock 19, Glock 43, Draco, tüfek(ler), Ruger, mühimmat, cephane, otomatik anahtar, otomatik sararma ve mermiler.”

TTP'nin arama terimlerinden ikisi – “otomatik anahtar” ve “otomatik kızartma” – yasa dışı makineli tüfek dönüştürme cihazlarını ifade ediyor. Bu küçük, ucuz cihazlar, yarı otomatik ateşli silahlara kolayca kurularak onları anında tam otomatik silahlara dönüştürüyor ve kullanıcıların dakikada 1.200 mermi atmasına olanak tanıyor. 1986'dan beri yasa dışıdırlar.

TTP'nin bulduğu reklamların 34'ü otomatik aramalar veya anahtarlar içindi. Bunlardan ikisinde gamalı haç tasarımına sahip anahtarların fotoğrafları da vardı.

TTP'nin belirlediği silah reklamlarının çoğu (toplam 237 reklamdan 215'i) Instagram'da yayınlandı. Platform, Amerika'daki gençler için en popüler sosyal ağlardan biri olmaya devam ediyor; 2023 Pew Research anketi, 13 ila 17 yaş arasındaki gençlerin yaklaşık %59'unun Instagram kullandığını gösterdi.

Bu reklamların çoğu, silah satışlarının sıkı bir şekilde düzenlendiği AB ülkelerindeki Instagram kullanıcılarına da ulaştı. Meta'nın verileri, bir reklamın AB'de, özellikle Hollanda ve Portekiz'de 15.500'den fazla yetişkine ulaştığını gösterdi.

7 Ekim 2024'te yayınlanan Teknik Şeffaflık Projesi raporundan Meta'daki silahlarla ilgili üç reklama ilişkin özet veriler.


Teknoloji Şeffaflığı Projesi raporu



Reklamların çoğu, kullanıcıları gerçek satışları tamamlamaya yönlendiriyor. Telegram, Meta'ya ait değildir ve kullanıcılar üzerinde herhangi bir denetim uygulama konusundaki isteksizliği nedeniyle sert bir şekilde eleştirilmiştir. Ağustos ayında sahibi Telegram Fransız yetkililer tarafından tutuklandı. Paris savcılığı, onun suç ortaklığı soruşturması kapsamında gözaltına alındığını söyledi. siber suçlara suç ortaklığı çocuklara yönelik cinsel istismar materyallerinin ve uyuşturucu kaçakçılığının aktarılması ve oluşturulması gibi. TTP'nin araştırmasında bulunan bazı Telegram hesapları, silah satışlarını düzenleyen çok sayıda uluslararası yasayı ihlal edebilecek uluslararası nakliyenin reklamını yapıyordu.

Bir Telegram sözcüsü Haberler'e yaptığı açıklamada, “Telegram zaten her gün milyonlarca zararlı içeriği kaldırsa da, ılımlılığın daha da güçlendirilmesi 2024'ün en büyük önceliğidir.” dedi.

Çatlaklardan kayıp gidiyor


Silah güvenliğini savunan gruplar, uzun süredir teknoloji şirketlerini silah satışlarını engellemek için yeterince çaba göstermedikleri için eleştirdi.

Everytown for Gun Safety'nin hukuk ve politikadan sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Nick Suplina, “Meta, silah satışlarını platformlarından uzak tutacağına dair açık bir söz verdi ve Meta'nın bunu başaramadığı da açık” dedi.

Meta'nın bir sözcüsü yaptığı açıklamada, şirketin Nisan ve Haziran 2024 arasında Facebook'ta 1,9 milyon ateşli silah içeriği ve Instagram'da 242.000 ateşli silah içeriği hakkında “harekete geçtiğini” söyledi. Bu içeriğin %99'undan fazlasının kullanıcılar tarafından bildirilmeden önce yakalandığını söylediler. Bu rakamlara reklamlar dahil değildir.

Meta'nın bir sözcüsü, Nisan ve Haziran 2024 arasında bulunan yeni bir topluluk standartları uygulama raporuna dikkat çekti; şirket, Facebook'ta 1,9 milyon parça ateşli silah içeriği ve Instagram'da 242.000 parça ateşli silah içeriği hakkında “harekete geçti”. Bu içeriğin %99'undan fazlasının kullanıcılar tarafından bildirilmeden önce yakalandığını söylediler. Bu rakamlara reklamlar dahil değildir.



Haberler'den daha fazlası




Anna Schecter


Anna Schecter, New York merkezli Haberler and Stations'ın Suç ve Kamu Güvenliği Birimi'nin kıdemli koordinatör yapımcısıdır.